Kreidler florett RS 1976.
2.746 visninger
|
Oprettet:
Jaa, så fik jeg sgu Kreidler igen, på opfordring er her lidt billeder af dyret.
Det er en Kreidler RS, en dansker (WJA), med 3 gear, som står næsten urørt. Det eneste der er gjort ved den er, at der er monteret en 2,9 hestes cylinder. Nøglerne er desværre bortkommet i løbet af årene, og derfor er sædeboksen brudt op. Derfor må jeg på jagt efter en ny sædeboks med lås, og en ny styrlås, gerne med matchene nøgler. Ellers skal jeg have fundet en bulefri tank, da den nuværene desværre har en lille bule, som jo forhindrer at den kan omforchromes med et pænt resultat.
Udover disse småfejl, er alt arbejde kosmetisk.
Jeg fik at vide der stod 4000km på tælleren, men at kabel har været sprunget, så den har gået omkring 1000km mere, end tælleren viser. Ved nærmere eftersyn, viser tælleren så kun 3333km, så det er jo en god ting. ;)
Pga. det lave kilometertal går den jo selvsagt som en teenagers våde drøm, den skal blot serviceres med frisk olie, og rensning, justering, og opsmøring. Alt mekanisk, og elektrisk virker som maskinen var helt ny.
Mine planer med den er, at den blot skal friskes lidt op, her til sommer, og senere hen, når jeg har fundet en god tank, og jeg synes økonomien er til det, så får den den store tur. med ny lak, omforchromning og hele pivtøjet.
Den bliver oprettet når jeg lige har fået serviceret den, og fået den frisket lidt op kosmetisk.. :)
UPDATE 10/3 2011.
Så begyndte opfriskningen så småt, sideskærme, topplade, og svinghjulsdæksel har fået frisk lak, næste gang kommer turen til bagstøddæmperne, og bagsvingeren.:
UPDATE 18/3 2011.
Bagsvinger, fodhvilerkonsol, støtteben, og en hel del småting er blevet lakeret, og samlingen er begyndt igen.
Jeg valgte at lakere bagfælgen, frem for at lade den være rusten. Så må jeg leve med det, indtil pengene er til omforchromning, eller til jeg falder over nogle pæne fælge. :) Næste skridt er at få samlet underdel/bagdel færdig, hvorefter turen kommer til forgaffel, forhjul, og cockpit. :)
Update 20/3 2011:
Pyha, så blev understel, og bagdel endelig færdigt, med undtagelse af et par småting, som jeg lige skal bestille lidt dele hjem til. Alt i alt er jeg udemærket tilfreds med resultatet, meeen, jeg glæder mig nu til hele maskinen engang skal renoveres. :D
Så kommer turen til forgaffel, forhjul, og cockpit. :)
Update 22/3 2011:
Så blev forenden skilt ad, forgaffel rengjort, gaffelbro lakeret, og hjulophæng let poleret. Desværre kunne jeg ikke fjerne rusten fra gaffelbenene, så jeg overvejer nu, om jeg skal lakere dem sølv i stedet, eller om jeg skal lade dem være rustne, forslag modtages?
Anyway, diverse smådele som styrholdere, greb og håndtag, osv blev også lige poleret op, så det begynder at ligne noget. :)
Update 24/3 2011:
Så kom forgaffel og alt andet på igen, så er den sgu sæson klar! :) Nu går jagten så ind, efter nye chrome dele, hehe. :)
Smid endelig en kommentar!
Det er en Kreidler RS, en dansker (WJA), med 3 gear, som står næsten urørt. Det eneste der er gjort ved den er, at der er monteret en 2,9 hestes cylinder. Nøglerne er desværre bortkommet i løbet af årene, og derfor er sædeboksen brudt op. Derfor må jeg på jagt efter en ny sædeboks med lås, og en ny styrlås, gerne med matchene nøgler. Ellers skal jeg have fundet en bulefri tank, da den nuværene desværre har en lille bule, som jo forhindrer at den kan omforchromes med et pænt resultat.
Udover disse småfejl, er alt arbejde kosmetisk.
Jeg fik at vide der stod 4000km på tælleren, men at kabel har været sprunget, så den har gået omkring 1000km mere, end tælleren viser. Ved nærmere eftersyn, viser tælleren så kun 3333km, så det er jo en god ting. ;)
Pga. det lave kilometertal går den jo selvsagt som en teenagers våde drøm, den skal blot serviceres med frisk olie, og rensning, justering, og opsmøring. Alt mekanisk, og elektrisk virker som maskinen var helt ny.
Mine planer med den er, at den blot skal friskes lidt op, her til sommer, og senere hen, når jeg har fundet en god tank, og jeg synes økonomien er til det, så får den den store tur. med ny lak, omforchromning og hele pivtøjet.
Den bliver oprettet når jeg lige har fået serviceret den, og fået den frisket lidt op kosmetisk.. :)
UPDATE 10/3 2011.
Så begyndte opfriskningen så småt, sideskærme, topplade, og svinghjulsdæksel har fået frisk lak, næste gang kommer turen til bagstøddæmperne, og bagsvingeren.:
UPDATE 18/3 2011.
Bagsvinger, fodhvilerkonsol, støtteben, og en hel del småting er blevet lakeret, og samlingen er begyndt igen.
Jeg valgte at lakere bagfælgen, frem for at lade den være rusten. Så må jeg leve med det, indtil pengene er til omforchromning, eller til jeg falder over nogle pæne fælge. :) Næste skridt er at få samlet underdel/bagdel færdig, hvorefter turen kommer til forgaffel, forhjul, og cockpit. :)
Update 20/3 2011:
Pyha, så blev understel, og bagdel endelig færdigt, med undtagelse af et par småting, som jeg lige skal bestille lidt dele hjem til. Alt i alt er jeg udemærket tilfreds med resultatet, meeen, jeg glæder mig nu til hele maskinen engang skal renoveres. :D
Så kommer turen til forgaffel, forhjul, og cockpit. :)
Update 22/3 2011:
Så blev forenden skilt ad, forgaffel rengjort, gaffelbro lakeret, og hjulophæng let poleret. Desværre kunne jeg ikke fjerne rusten fra gaffelbenene, så jeg overvejer nu, om jeg skal lakere dem sølv i stedet, eller om jeg skal lade dem være rustne, forslag modtages?
Anyway, diverse smådele som styrholdere, greb og håndtag, osv blev også lige poleret op, så det begynder at ligne noget. :)
Update 24/3 2011:
Så kom forgaffel og alt andet på igen, så er den sgu sæson klar! :) Nu går jagten så ind, efter nye chrome dele, hehe. :)
Smid endelig en kommentar!
Kreidler florett RS 1976.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
mar 2012
Følger: 54 Følgere: 79 Scootere: 53 Emner: 133 Svar: 2.729
http://www.mopedspeed.dk/produkter/stel-sede-tank/pynteliste-krom-universal-stel-sede-tank.htm#.Uzkv2vl_tNk
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
mar 2012
Følger: 54 Følgere: 79 Scootere: 53 Emner: 133 Svar: 2.729
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 62 Svar: 57
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 12 Svar: 569
Ser sgu godt ud Krogh
jun 2008
Følger: 38 Følgere: 37 Scootere: 8 Emner: 9 Svar: 17
sep 2004
Følger: 12 Følgere: 14 Scootere: 10
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
maj 2010
Følger: 57 Følgere: 58 Scootere: 5 Emner: 33 Svar: 158
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Til gengæld bliver det så også lavet om igen, når jeg har finanserne til det, hehe. Og som midlertidigt resultat er det sgu ikke helt ved siden af, det kan nok holde en sæson eller 2.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 12 Svar: 569
Autolak er autolak og ikke spraydåse= Hobby/Repationslak
Min røde mons er fikset på samme vis
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Ja, dyret skal bare ud og rulle nogle kilometer, lakken er bare spray, og som det også tydeligt fremkommer af billederne, så er omgivelserne ikke ligefrem optimale til lakering, hehe. Men det støvede fyrrum er det eneste sted, hvor der er bare LIDT varme, og derfor det eneste sted jeg kan lakere, med et bare lidt anstændigt resultat.
Autolakken skal nok komme senere, men jeg synes ligeså godt jeg kunne sætte en stopper for tærringen, så den ikke er helt rådnet op, når nu engang jeg rent faktisk har råd til "rigtig", autolak, hehe.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 12 Svar: 569
Ja´som Ib og Leif sagde i den der program inden Leth kom til...
Det der er sparet, er tjent, så har man råd til at købe noget mere
Det se ud til du bare skal ud og køre på dyret, og med ligeså godt resultat som alle dem der siger deres scooter er autolakeret, det var vist ironisk
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Anyway, penge sparet, er penge jeg kan bruge på nogle lidt vigtigere dele.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Scootere: 3 Emner: 23 Svar: 263
nøjagtig det samme som de sælger som de lister de sælger under kreidler dele.. som f.eks. http://www.thansen.dk/product.asp?c=4996504331&n=-2039564760&pn=-2039755007
Bare lige inden du køber dig fattig i pynt
maj 2010
Følger: 57 Følgere: 58 Scootere: 5 Emner: 33 Svar: 158
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Leo, så må der være noget om snakken, hehe. Meen, det bliver nu ikke den første sæson der skal forchromes, nu skal der lægges nogle kilometer på det speedometer.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 12 Svar: 569
Svends fornikling kan godt anbefales, det kan tage lidt tid
Min svoger bruger ham og han er kræsen..
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=66971
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 21 Scootere: 26 Svar: 8
http://www.svendsfornikling.dk/
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Så mangler jeg bare tank, fælge, styr, styrholdere, udstødning, og bagstøddæmpere.. Damn, det har lange udsigter, hehe..
Skulle nogen af jer ligge inde med ovenstående dele i pæn stand, så giv lyd fra jer!
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Mine foreløbige planer er bare at omforchrome fælgene, alt efter hvordan de ser ud når rusten er slebet af. Er de helt slemme, så må jeg finde nogle pæne originale.
Lige nu, så har jeg overvejet endten bare at male de nuværene, eller købe et par billige thansen fælge, som jo garanteret er mega skæve, og så håbe på de kan holde en sæson eller 2, til de originale dele skal sendes til chrome. Jeg har ligeledes købt en lyddæmper fra kreidler service, som også blot skal holde til den originale har fået frisk chrome.
Under alle omstændigheder, så er min plan at bevare den så original som muligt, og i den lange ende, at renovere, og genbruge så mange af de oprindelige dele, som overhovedet muligt.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Mht. fælge kan man få alu-fælge til eger. Bevares, det hører sig ikke til på den årgang, men det er altså federe i længden, og de koster mig bekendt ikke mere end en forchromning, såeh...
15.73.85, mener jeg 2,9'eren hedder. Noget i den dur, i hvert fald.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
Men billederne smigrer altså maskinen lidt, når man kommer tæt på, er den altså mere medtaget af rust.
Tak for svar ang. klistermærket, så vil jeg beholde det på, selvom det ikke just klær maskinen, hehe.
sep 2004
Følger: 12 Følgere: 14 Scootere: 10
PS! Stæchmann mærket er skam godt nok. Det var en forhandler i Kolding (han findes der vistnok endnu)
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
maj 2010
Følger: 57 Følgere: 58 Scootere: 5 Emner: 33 Svar: 158