{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kreidler florett RS 1976.

2.746 visninger | Oprettet:

Jaa, så fik jeg sgu Kreidler igen, på opfordring er her lidt billeder af dyret.

Det er en Kreidler RS, en dansker (WJA), med 3 gear, som står næsten urørt. Det eneste der er gjort ved den er, at der er monteret en 2,9 hestes cylinder. Nøglerne er desværre bortkommet i løbet af årene, og derfor er sædeboksen brudt op. Derfor må jeg på jagt efter en ny sædeboks med lås, og en ny styrlås, gerne med matchene nøgler. Ellers skal jeg have fundet en bulefri tank, da den nuværene desværre har en lille bule, som jo forhindrer at den kan omforchromes med et pænt resultat.

Udover disse småfejl, er alt arbejde kosmetisk.
Jeg fik at vide der stod 4000km på tælleren, men at kabel har været sprunget, så den har gået omkring 1000km mere, end tælleren viser. Ved nærmere eftersyn, viser tælleren så kun 3333km, så det er jo en god ting. ;)
Pga. det lave kilometertal går den jo selvsagt som en teenagers våde drøm, den skal blot serviceres med frisk olie, og rensning, justering, og opsmøring. Alt mekanisk, og elektrisk virker som maskinen var helt ny.

Mine planer med den er, at den blot skal friskes lidt op, her til sommer, og senere hen, når jeg har fundet en god tank, og jeg synes økonomien er til det, så får den den store tur. med ny lak, omforchromning og hele pivtøjet.

Den bliver oprettet når jeg lige har fået serviceret den, og fået den frisket lidt op kosmetisk.. :)

UPDATE 10/3 2011.
Så begyndte opfriskningen så småt, sideskærme, topplade, og svinghjulsdæksel har fået frisk lak, næste gang kommer turen til bagstøddæmperne, og bagsvingeren.:

UPDATE 18/3 2011.
Bagsvinger, fodhvilerkonsol, støtteben, og en hel del småting er blevet lakeret, og samlingen er begyndt igen.
Jeg valgte at lakere bagfælgen, frem for at lade den være rusten. Så må jeg leve med det, indtil pengene er til omforchromning, eller til jeg falder over nogle pæne fælge. :) Næste skridt er at få samlet underdel/bagdel færdig, hvorefter turen kommer til forgaffel, forhjul, og cockpit. :)

Update 20/3 2011:
Pyha, så blev understel, og bagdel endelig færdigt, med undtagelse af et par småting, som jeg lige skal bestille lidt dele hjem til. Alt i alt er jeg udemærket tilfreds med resultatet, meeen, jeg glæder mig nu til hele maskinen engang skal renoveres. :D
Så kommer turen til forgaffel, forhjul, og cockpit. :)

Update 22/3 2011:
Så blev forenden skilt ad, forgaffel rengjort, gaffelbro lakeret, og hjulophæng let poleret. Desværre kunne jeg ikke fjerne rusten fra gaffelbenene, så jeg overvejer nu, om jeg skal lakere dem sølv i stedet, eller om jeg skal lade dem være rustne, forslag modtages?
Anyway, diverse smådele som styrholdere, greb og håndtag, osv blev også lige poleret op, så det begynder at ligne noget. :)

Update 24/3 2011:
Så kom forgaffel og alt andet på igen, så er den sgu sæson klar! :) Nu går jagten så ind, efter nye chrome dele, hehe. :)

Smid endelig en kommentar!

Kommentér på:
Kreidler florett RS 1976.
Annonce