Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dell0rto Vs Stage 6
  • #1   19. jul 2011 Hvis du kan finde ud af at indstille begge optimalt, er der ingen forskel. PWK er noget nemmere at indstille "perfekt" end dellorto.

• #2   19. jul 2011 Tjek mit fotoalbum. og se min kurve, har du noget med karbu at gøre?

• #3   19. jul 2011 Tjek mit fotoalbum. og se min kurve, har det noget med karbu at gøre?

• #4   19. jul 2011 Stage6 kommer delvist justeret ind til små motorer - VHST28 er beregnet til en helt anden motorstørrelse og -karakteristik. Derfor kan en 'ægte' DellOrto drille gevaldigt under indkøring.

Ydelsesmæssigt tvivler jeg på, du vil opleve nogen forskel. Hvis du har formået at trimme din DellOrto rigtigt ind, så lad den for alt i verden sidde.

Hvis din effektmåling er foretaget med fastlåst vario, ville jeg umiddelbart mistænke karburatoren.

Når vario'en fungerer, men alt ikke spiller 100% perfekt, kan effektkurven se ud som din. Derfor bør man, næst efter at have fundet en hoveddyse, som passer, trimme vario'en ind på rullefelt og dernæst kaste sig over finjustering af karburatoren.

Og bl.a. derfor kører jeg med gear, lol! ;D

• #7   19. jul 2011 Glem ikke, at VHST28 findes i flere udgaver. Selve huset er identisk, men jeg ved, der findes mindst én udgave til 4-takt og to forskellige til 2-taktere.
    Forskellene ligger i dyserør, nål og spjæld.

Den ene udgave til totakter er til de efterhånden snot-gamle Vespa-scootere, og den anden sælges bl.a. til Aprilia RS125 o.lign. maskiner.

Derfor er det en ubetinget fordel at købe f.eks. Stage6, som også har VHST'en på programmet, da den fra Stage6's side er bestykket med de nogenlunde rette stumper fra begyndelsen.
    Umiddelbart burde dysespringet ikke være SÅ voldsomt, under den forudsætning, at dyserne er af samme type. Med andre ord, kan det betyde, der er noget andet i karburatoren, som ikke lige er helt i orden.

Jeg har en god kammerat, der roder i en Aerox med nær de 20HK (hans påstand), og han kører med en VHST'er. Den drukner simpelthen, når han propper en større dyse end 150 i.

Og en sidste detalje... der er forskel på dyser fra forskellige fabrikater! Polini's dyse 80 svarer til en org. Dell'Orto 90... Sørg derfor for IKKE at blande dem sammen.

Kommentér på:
Dell0rto Vs Stage 6

Annonce