{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Kean R
Kean R
Tilmeldt:
24. mar
Emner: 1 Svar: 17

Mhr køre ikke optimalt. {{forumTopicSubject}}

Godav Gutter og Gutinder. Jeg har en Knallert hvor jeg har smidt Mhr på men den køre ikke som den burde... Den køre maks 60 :-: og den har ikke helt vild godt optræk, tager ca 3 sek før den slår ordentlig igang, men så det som om den bare holder hastigheden der og stopper ved de 55 ca. Føler fandme jeg har prøvet alt og intet virker. Skriv venligst hvis i har nogen ide. smiley

Opsætning:
Mhr 70cc
Yasuni c16
Powerfilter
21mm Stage 6 Racing kabu.
Stage 6 vario.
Flyclutch 112mm
Std Koblings klokke
VL 14 Membran
Trykfjeder / Trimfjeder begge Soft. (Stage 6)
Malossi RHQ
4,5 g ruller


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mhr køre ikke optimalt.
  • #1   24. mar Trimfjeder og trykfjeder skal du have meget strammere i

  • #2   24. mar Hvilken farve har din gnist og hvor stærk er den?
    Blå/hvid
    Eller
    Orange/hvid?

    Har du fjernet begrænsningen i udstødningen?

    Det lyder som en fejl på din tænding.

    Har du mål din squish?


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #3   24. mar Squishen er 1,7

    Min gnist er blå/hvid og ja der er ingen begrænsninger i

    Strammere tryk/trim gør bare accelerationen værre


  • #4   24. mar Din squish skal også være 0,5 - 0,6 ellers er der ikke meget power at hente

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #5   24. mar har bare hørt at squishen skulle være 1.7??

  • #6   24. mar Arr er du sikker på du ikke har hørt 0,7 smiley

  • #7   24. mar Det står i papirerne til cylinder smiley

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #8   24. mar skal den så være 0.7 eller 0.6 eller 0.5?

  • #9   24. mar Hvad for en scooter er det ….
    Og den her fart du taler om , kan du få den til at køre stærkere hvis evt køre ned af bakke tror du …
    Fordi hvis låst fast til en max top fart og den på ingen måde vil køre stærkere om det så er direkte ned af stejl bakke osv og den stadig ikke rør sig 1kmt mere end det skal …
    Altså den står virkelig fast på at den ikke kan køre stærkere lige meget hvad du gør

    Er det sådan du mener at den ikke vil køre stærkere


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #10   25. mar bor på landet, men den står ik 100% i lås det er bare som om den har svært ved at få det ekstra skub så den ka køre hurtigere...

  • #11   25. mar Jeg plejer at lave den et sted mellem 0.5 og 0.6 det virker super godt

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #12   25. mar Prøver, skriver lige hvis det ik virker, måske i har andre muligheder smiley


  • #13   25. mar Det skal nok virke smiley

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #14   25. mar Godav, jeg vil sige den holder hastighed markant bedre nu men stadig maks 59km/t, ka det virkelig passe at det ka være noget kabu indstilling?? Har en dyse på 100 i lige nu og så maks 122 dyse. Den hakker også ved fuld gas men 90% gas hakker den slet ik?

  • #15   25. mar Jeg spørger fordi , hvis den ikke vil køre stærker end de her 59kmt lige gyldig hvad du gør , så kan det betyde at din motor er begrænset i CDI enheden og eller i remskiven måske , Man kan være ude for at man stadivæk oplever at en scooter kan være begrænset i Remskiven

    Spørgsmål :

    Kan remskivem åbnes så meget op at remmen næsten er i bund på den .

    Er du sikker på din CDI ikke er begrænset ….

    Spørger fordi jeg ved mange er i den tro at deres scooter ikke er begrænset i CDi enheden
    Men det kun fordi de ikke har haft motoren oppe i den fart hvor begrænsningen sker , og i RPM sker det typisk mellem 11700 RPM & 12100RPM


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #16   25. mar sjovt du siger dette ;).... der står faktisk altid bare 8900rpm på mit speedometer... men remskiven går helt i bund og min cdi burde være ubegrænset, da det er det den tidligere ejere smed på. Men mit malossi sport cylle kørte 91 med yasuni r (PT samme motor) men mit mhr ka kun køre 59????

  • #17   26. mar Det fordi dit sports cylinder trækker meget meget tidliger , altså du ved dit gamle sports cylinder du havde på før , det behøver ikke så mange RPM før den er oppe i Topfarten , hvor i mod dit nye Racing MHR cylinder kræver en del mere RPM før det overhovedet gider tænke på at trække ordenligt , og begge nævnte cylinder har en ting tilfælles , skønt den ene ting de har tilfælles reager forskelligt på topfarten alt efter om det Racing eller sports cylinder.
    Og det er derfor jeg tror at det er din CDI endend som er problemet..
    hvis den tidliger ejer har sagt det er en ubegrænset CDi enhed så har han garanteret kun kørt med 70cc sports cylinder på scooteren , fordi de kommer ikke helt op til det RPM sted hvor selveste cdi enheden slår begrænseren til , og sports cylinder kan derfor sagtens på den måde få en meget højere topfart end Racing cylinder kan , fordi de kræver mange RPM før de vil lave effekt , og derfor er topfarten så meget meget lavere fordi Racing cylinderen ikke for lov af CDi enheden til at komme til de RPM hvor det for alvor kan arbejde ,..
    Så jeg ville uden tvil købe en ubegrænset CDI enheden fra de kende Mærker og sætte på Scooteren …
    Jeg ved nogen ikke vil give mig ret i dette her , men en billig ubegrænset CDi enhed , kan du ikke altid stole på så heller give en smule mere og vær 100% sikker på at har et produkt som virker hele tiden ….
    Jeg kan anbefale Malossi CDI enheder.. Jeg husker tydeligt dengang jeg fik min Malossi CDI enhed på min Aerox , der blev mit Top performances Due plus2 kit meget glad da


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #18   26. mar jeg giver det et skud smiley ... ved ikke lige hvorfor jeg ikke havde tænkt på det sån smiley


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #19   26. mar Fandt ud af jeg har 1 ubegrænset cdi i liggende, men den hakker fucking meget.. knallerten begynder ik engang og bevæg sig, så prøver købe en ny, men nogen der ved hvad det betyder?

  • #20   27. mar Hakker den kun med den her gamle ubegrænset CDi som du havde liggende fordi jeg tror bare den er defekt … Fordi den hakker jo ikke med den CDI du har i lige før den ….

    Hvad for en scooter var det nu du havde smiley


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #21   27. mar ja den hakker røv meget ved sån 3-4 omdr... men ikke på min std cdi. Det en Keeway, en der stod i vores garage så valgte at tune den som sån 10 årige og nu har jeg det som et projekt smiley

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #22   27. mar ved i om denne vil være god? https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/keeway/keeway-f-act-50-2t/taending/cdi-stylepro-ubegraenset-ac-stylepro-37959-da

    Da det ligner den ubegrænset cdi jeg har liggene men som er defekt i, mindes bare jeg brugte 500kr på den anden cdi


  • #23   27. mar "Har bare hørt"

    Så du har ikke læst de medfølgende papirer.
    Indstil din squish til 0,6mm.
    Så trækker det helt fint og din krumtap holder lidt længere end ved 0,5mm.


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #24   27. mar ehh er det normalt at der er olie nede ved topstykket altså sån der hvor tændrøret sad var dækket med olie?


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #25   27. mar Kan ikke få den til 0,6 så hvad vil være bedst 0,52 eller 0,64

  • #26   27. mar 0,64mm vil jeg mene.
    De 0,54mm er lidt hårdere for gnisten og for bundlejer i krumtappen.


  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #27   27. mar okay tusind tak, lod os mærke til der var lige pludslig meget mørkt olie ved topstykket hvilket der ik plejer (ved ikke om det er pågrund af den var på 0,52)

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #28   27. mar hvordan kan jeg egentlig forbedre mit acceleration? fordi det gør jeg da ikke ved at få en ubegrænset cdi boks? og har allerede 4,5 g ruller men føler ik den trækker for godt, gør cdi boksen virkelig så stor en forskel??


  • #29   28. mar Har du fjernet begrænsningen i lyddæmperen?

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #30   28. mar ja

  • Kean R
    Kean R Tilmeldt:
    mar 2024

    Emner: 1 Svar: 17
    #31   30. mar Godav igen gutter, har nu fået ubegrænset cdi hjem, det hakker ad helveds til… men køre omkring 9000omdr altså ved ik Hva fanden der lige sker..

  • #32   30. mar #31
    Du har nok bare en dårlig stelforbindelse til enten CDI eller til tændspole.
    Måske er afstanden mellem pickup og svinghjul for stor.


Kommentér på:
Mhr køre ikke optimalt.

Annonce