{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Olie til MK2 Ac?
  • #1   20. apr Jeg har altid kørt med billigt olie. Kørte længe med olien fra jem og fix indtil den gik fra 30 kr til 60. Så begyndte jeg og bruge putoline fra thansen. Mener den koster 200 for 3 liter

  • #2   20. apr Er den også god nok til en racing opsætning?

  • #3   20. apr Kørte med den billige på sport pro. Personligt syntes jeg de virker lige godt. Bare det er semi syntetisk

  • #4   20. apr Castrol A747 og intet andet. smiley


  • #5   20. apr #4 Hvad er der godt ved den. Og tak for svaret

  • #6   20. apr Og kan a747 bruges på ac?

  • #7   20. apr Normalt er mit første krav til det jeg køber at den er på tilbud og passer til tunet motor tun niveau.

    Det Afhænger også af udstødning.
    Er det c16 el. Lign du har på så en mærkevare semisyntisk såsom castrol power1 scooter. Eller motul eller putoline eller castrol eller hva du nu falder over online.

    Hvis du er i c21 størrelsen så ville jeg gå efter noget i stil med castrol power1 racing olien. Den er fuldsyntetisk til racingklasse tun niveauet, som navnet antyder

    Jeg plejer at kigge efter tilbud når jeg alligevel shopper bremseklodser eller skruer jeg har tabt osv.. ser om der er noget god mærkevare olie af den rigtige type til en god pris.
    Og måske en dåse bremserens eller hva jeg nu mangler.
    Så får man nogen steder også fragten gratis hvis man lige kommer op over x antal hundrede kroner, så ka man ligeså godt lige få en dunk olie med gratis istedet for at betale fragt... smiley

    Olie og den slags er markant billigere online end i fysiske butikker


  • #8   20. apr Castrol power 1 olie skal bare smides i skralde spanden det er kun godt til og sørge for din udstødning ikke ruster

    A747 olien er udviklet til netop racer maskiner og da det er en nødde olie ( Castor nødder ) derfor caster olie, har den et højt flash point hvilket gør at olien ikke bare brænder af med det samme så som Power 1R fx gør. A747´eren vil " hænge " længere på dit stemple og smøre / beskytte bedre.

    Der er en grund til at på alle de motor vi efter hånden har lavet og tunet igennem tiden begynder og køre på A747 Fx fordi den olie er markant bedre en FX Power 1R olien.


  • #9   20. apr Jeg har nu kørt længe og fint på den billigere power1 fra castrol, så helt uduelig er den nok ikke.
    Men det lyder ellers lokkende det du siger om a747. Vil overveje den næste gang jeg ska ha olie, som er snart.. smiley


  • #10   21. apr Castrol XR77 er A747s erstatning, der har fjernet de få ulemper A747 havde. Det er de olier der kan tåle højeste temperatur uden at brænde.

    I mange år har Castrol A747 været betragtet som den gyldne standard blandt 2-takt premix racingolie. Men sådan er det ikke mere. A747’s berømmelse var fuldt fortjent. Uforlignelig smøring, tåler selv de højeste temperaturer og holder forbrændingskammeret rent. Men A747 havde stadig et par svagheder: Dels kunne den ikke så godt lide fugt – så I regnvejr kunne der dannes skum i karburatoren, hvilket kunne medføre et trægt gasspjæld og dermed forringet speederrespons. Dels sænker A747 oktantallet i brændstoffet og forringer derfor kompressionsevnen i moderne højoktan blyfri benzin.

    Med den nye Castrol XR77 er disse problemer løst. Alle de gode egenskaber fra A747 er der holdt fast ved, og svaghederne med fugt og reduktion af oktantal er løst – man kan dermed også køre med en smule højere kompression ved anvendelse af XR77. Samtidig reducerer XR77 friktionen i motoren sammenlignet med A747, hvilket øger effekt og omdrejningsvillighed.

    XR77 kan ikke blandes med andre olier.


Kommentér på:
Hvilken Olie til MK2 Ac?

Annonce