Svært at bedømme dysen

2.012 visninger | Oprettet:

Er der en super flink person, som også har meget forstand på knallerter og indstilling af en karburator. Som kan hjælpe mig ?

Jeg har 5 billeder, de 3 første er med dyse 110
De 2 sidste er med dyse 90

Kan nogle af jer fortælle mig hvilken retning angående dyse jeg skal være i ? altså så det bedst ud oppe ved omkring de store dysser eller skal jeg holde mig nede under dyse 100

Kommentér på:
Svært at bedømme dysen
  •   21. jul 2013 Okay, og skal jeg indstille nålen efter hurtigt jeg synes den kører ? eller skal jeg bare kikke på tændrøret hele tiden ? smiley

  •   21. jul 2013 Nålen indstiller du efter dysen. Og luftskruen tilsidst.

  •   21. jul 2013 Pisse fedt, kan jeg så også lige høre dig om en sidste ting?

    Når luften og dysen så er i orden, vil du så sige jeg også burde indstille nålen? eller behøver man ikke det når det ikke er en baneræcer ? smiley


  •   21. jul 2013 Skrue den op i tomgang. Til den står jævn og fint uden at falde og stige i omdrejninger. Og når det punkt er fundet skruer du luftskruen hurtigt ind og 1½ omgang ud igen med det samme, og så venter du et par sekunder så motoren lige er med os, og så drejer du luftskruen 1/8 mere ud efter det. Og finder det punkt hvor motoren går med flest rpms du kan prøve at skru den lidt ind og ud, men ikke meget ad gangen, men luftskruen må ikke skrues mere end 3 omgange ud, hvilket slet heller ikke er nødvendigt når dysen er iorden. Og så når du har gjort det vrider du lige øret hurtig og hvis den går ud eller er lige ved skal det gøres om igen. Og efter det skruer du den ned i tomgang og glæder dig og det står korrekt

  •   21. jul 2013 Hej Mathias, mange tak for dit dejlige lange svar. Altså knallerten bliver brugt til hverdags kørsel og intet bane. Men jeg skulle mene en R-setup 21mm sport karburator kun har en luftskrue. Men er vi ikke bare med på man skruer tomgangsskruen godt ind og derefter skruer man stille og roligt på luftskruen så den står højst i tomgang også skruer på tomgangskruen så den står stille igen smiley

    Ret mig gerne hvis jeg er forkert på den


  •   20. jul 2013 Helt klart en dyse 91-92 ville være perfekt da du mangler indstilling af blandingsskruen bagefter som vil mager den lidt mer ud:) men den med 90 har en rigtig fin farve. Alt efter hvad du skal bruge motoren til ville der være noget man kunne ændre, men somsagt. Er det hverdags er 90 dysen fin!

Annonce