Benelli Citybike/Motorella SOLGT [Tidl. scooter] 1969
8.210 visninger
|
Oprettet:
Benelli Citybike/Motorella SOLGT
Årgang:
1969
Motor:
Hjælpemotor til cykler godkendt.
Importør: Påhængsmotorfabrikken Derby A/S,
Karupvej 1, Århus C
Fabrikat: Benelli
Type: 2T 49 (CCM)
Boring: 40 mm
Slaglængde: 39 mm
Slagvolumen: 49 cm3
Godkendelsesnr: TU-M 160, der er indpræget i cylinderens venstre side.
Hastighedsbegrænsende foranstaltninger og særlige vilkår for typegodkendelsen:
Hastighedsbegrænsningen ligger i hele motorens konstruktion.
Stemplets underkant er ud for indsugningskanalen forsynet med en indskæring af bredde 26 mm og højde 4 mm.
Stemplets sidelængde: 47 mm. Stemplets totallængde: 47 mm.
Afstand midte stempelpind til underkant stempel: 24 mm.
Karburator: Bing SHA 14. 12. Karburators lysning 12 mm.
Motoren må kun anvendes i orginale stel af fabrikat Benelli, type Motorella, og kun i forbindelse med den nedenfor beskrevne transmission.
Montering: Krankmotor med kædetræk med til baghjul, 1 gear.
Kædehjul på motor: højst 10 tænder
Kædehjul på baghjul: mindst 40 tænder.
Hjulstørrelse: dækdiameter højst 570 mm (2,75 x 9").
Mindste tilladte totaludvekslingsforhold: 12,7.
Radiostøjdæmpning: P&T. Typegodkendelse nr. 208401
Orgrinal udstødning (Ikke den samme model som sidder på PUCH) og orginal begrænset karburator studs.
Importør: Påhængsmotorfabrikken Derby A/S,
Karupvej 1, Århus C
Fabrikat: Benelli
Type: 2T 49 (CCM)
Boring: 40 mm
Slaglængde: 39 mm
Slagvolumen: 49 cm3
Godkendelsesnr: TU-M 160, der er indpræget i cylinderens venstre side.
Hastighedsbegrænsende foranstaltninger og særlige vilkår for typegodkendelsen:
Hastighedsbegrænsningen ligger i hele motorens konstruktion.
Stemplets underkant er ud for indsugningskanalen forsynet med en indskæring af bredde 26 mm og højde 4 mm.
Stemplets sidelængde: 47 mm. Stemplets totallængde: 47 mm.
Afstand midte stempelpind til underkant stempel: 24 mm.
Karburator: Bing SHA 14. 12. Karburators lysning 12 mm.
Motoren må kun anvendes i orginale stel af fabrikat Benelli, type Motorella, og kun i forbindelse med den nedenfor beskrevne transmission.
Montering: Krankmotor med kædetræk med til baghjul, 1 gear.
Kædehjul på motor: højst 10 tænder
Kædehjul på baghjul: mindst 40 tænder.
Hjulstørrelse: dækdiameter højst 570 mm (2,75 x 9").
Mindste tilladte totaludvekslingsforhold: 12,7.
Radiostøjdæmpning: P&T. Typegodkendelse nr. 208401
Orgrinal udstødning (Ikke den samme model som sidder på PUCH) og orginal begrænset karburator studs.
Hestekræfter
Ca. 1 Hk
Kørte 35 km/t, men føltes somom den kørte over 50, da hjulene er så små.
Kørte 35 km/t, men føltes somom den kørte over 50, da hjulene er så små.
Fælge
Hjulstørrelse: dækdiameter højst 570 mm (2,75 x 9").
Dæk
Helt nye Michelin 2,75 x 9" - (Rigtig svære at finde)
Med lille hvid fælg kant.
Med lille hvid fælg kant.
Styling
Cykel sæde
Hjemmelavet taske
Cykelpumpe
Hjemmelavet taske
Cykelpumpe
Ekstra tilbehør
Org. sæde som skal ombetrækkes
Org. for- baglygte
Org. gas/kobling kabler i massevis (Over 50)
Org. Topstykke
Org. for- baglygte
Org. gas/kobling kabler i massevis (Over 50)
Org. Topstykke
Bemærkninger
Blandt de første fra importøren udleverede 250 knallerter med stelnumre beliggende mellem 1000 og 1499 er forekommet køretøjer med motorer, som af fabrikken fejlagtigt er forsynet emd karburatorindsugningsrør med indvendig forsnævring på 12 mm. De af disse motorer, som endnu henstår hos forhandler, skal ved fabrikkens foranstaltning ændres således, at de bringes i overensstemmelse med den oprindeligt godkendte motor eller eventuelt forsynes med karburatorindsugningsrør med 7 mm indvendig diameter. Fabrikken skal endvidere, når begæring herom fremsættes, foranledige, at der på de øvrige af de 250 motorer foretages udskiftning af indsugningsrør med et rør af mindre diameter. -Tilæg af TU-M 160
Vejer 39 kg
Undskyld billederne, nået aldrig at tage nogle ordenlige billeder, da den blev solgt lige pludselig :).
Vejer 39 kg
Undskyld billederne, nået aldrig at tage nogle ordenlige billeder, da den blev solgt lige pludselig :).
Benelli Citybike/Motorella SOLGT
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 7 Emner: 19 Svar: 831
gav en høj gir du igen på min sting?:)
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 55 Scootere: 14 Emner: 40 Svar: 839
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 9 Emner: 34 Svar: 272
vil du bytte med en velo solex 6000?? står original og meget meget flot. se den evt på google, er ikke en normal velo
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 10
Har selv en lignende, men min er ikke sat i stand endnu. Dette giver en lyst til at komme igang! superflot!
sep 2009
Følger: 358 Følgere: 1045 Scootere: 61 Annoncer: 1 Emner: 172 Svar: 6.198
det ser fin ud
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 55 Scootere: 14 Emner: 40 Svar: 839
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 33 Scootere: 5 Emner: 15 Svar: 89
jeg tror det kaldes misundelighed?
feb 2008
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 6 Emner: 1 Svar: 1
den er satme flot.. Forstår ikk dem der afviser !!!
jun 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 19
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 33 Scootere: 5 Emner: 15 Svar: 89
fuck den er flot!
sep 2009
Følger: 72 Følgere: 72 Scootere: 2 Emner: 72 Svar: 283
Ind med den!