{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki DM50 Samurai 1979

12.653 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Anders A
Mand | 30 år | Oprettet: 17. jan 2010


Suzuki DM50 Samurai

Årgang:
1979
Motor:
Cylinderens diameter: 41 mm. / 2P
Slaglængde:37,8 mm.
Volumen:49 ccm.
Stempellængde: 51,5 mm.


Begrænsebøsning i indsugningskanal: 13,0 mm.

Karburator:12 mm
Standard dyse: #62,5 - #65
Nålens placering: 3. hak fra oven

Tænding:CDI - 6V / 45W
Tændrør, standard:BP6HS - NGK
Elektrode afstand: 0,6 - 0,7 mm

Oliemængde i motor: 0,55 liter
Tankkapacitet: 9,5 liter

Fortandhjul:11 - T
Bagtandhjul: 32 - T

Dæk størrelse forhjul:2.50 - 17
Dæk størrelse baghjul: 2.75 - 17

Vægt: Ca. 59 kg
Hestekræfter
1,2 vilde heste

trækker fint i begge gear
Fælge
eger-fælge i chrom
Dæk
For: 2,50 - 17 deestone

Bag: 2,75 - 17 cheng shin
Styling
intet, er pæn som standard
Ekstra tilbehør
2 sidespejle og en masse reservedele
Bemærkninger
Dette blev i maj 1977 vedtaget at ændre knallertlovgivningen.
En af ændringerne var, at knallerter maximalt måtte have 2-gear i motoren og maks. veje 60 kg.
Det betød, at de uhyre populære 3-gears og 4-gears knallerter blev forbudt.
Salget af nye knallerter faldt drastisk, da udbudt af store "drenge knallerter" med gear i årene efter lovændringen begrænsede sig til ganske få.
Suzuki-importøren i Danmark kom sig dog forholdsvis hurtigt over chokket og lancerede i 1983 en ny "stor" knallert med gear.
Det var en helt speciel Suzuki model og den blev kun solgt i Danmark.
Men det gjorde ikke knallerten dårligere - snarere tværtimod. Det må nøgternt om Suzuki Samurai DM50 konstateres, at den på mange punkter er de gamle 3-gears og 4-gears knallerter overlegen.
Den har en god kobling og en god trækkræft. Den er behagelig at køre på og den leveres med en lang række udstyr blandt andet blinklys.
Skal der nævnes et minus, er det bagnavet, der desværre ofte gå i stykker, hvilket bevirker at baghjulet bliver exet.
Suzuki DM50 blev i starten leveret i modeller med tankfarverne sort/rød og blå.
De næste modeller blev leveret med tankfarverne sølvgrå, blå og rød. På disse modeller var tanken lakeret i metallak.
De nyeste modeller er ligeledes lakeret i metallak i farverne sort og rød.
Kommentér på:
Suzuki DM50 Samurai
Annonce