{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Aprilia SR 50 R Factory [Tidl. scooter] 2008

2.550 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Reject ™
Mand | 44 år | Oprettet: 17. jan 2012


Aprilia SR 50 R Factory

Årgang:
2008
Motor:
2 takt forbrændingsmotor
Med direkte brændstof indsprøjtning
Bore x Stroke: 40 x 39,3 mm
Total displacement: 49 cc
Compression ratio: 11,5:1
Starting: Electric, kickstart (Eftermonteret)
Generator: Flywheel-magneto, 165 W – 12 V.

Motoren er standard pånær begrænsninger er fjernet, samt Malossi Multivar og der er pt monteret et Sito rør
Hestekræfter
3-4 vil jeg gætte på.
Fælge
5 egers, letvægts alu fælge foran og bagpå: 3.50 x 13"

Standard i blå, dog med godt med mærker i bagfælgen efter en tumpe har brugt dækjern direkte på fælgkanten.

Dæk
Foran og bagpå: 130/60 x 13”

Thansen, de skal dog skiftes til noget andet på et tidspunkt, livet er for kostbart til at køre rundt på genbrugs nylon.
Styling
Absolut intet, det er ikke nødvendigt, det er jo en Aprilia. ;)
Ekstra tilbehør
Tæller en bagagebox som ekstra tilbehør så har jeg da sådan en, samt en ekstra motor, og lidt andre diverse stumper, reservedele er et must. :)
Bemærkninger
Købt som ikke fungerende og adskilt for 2800 kr, motoren har for nyligt fået monteret ny krumtap og lejer efter tidligere ejer fik kværnet gevindet i vario siden, alt hvad der skulle til for at få den til at køre igen, var et nyt tændrør, samt nye pakninger ved cylinder.

Mangler stadigt at få monteret et par skruer hist og her, men de er på vej fra England, samt at få bagbremsekaliberen monteret og udluftet, så den også kan bremse.

Maskinen mangler stadigt lidt arbejde, men begynder efterhånden og ligne en scooter igen, det er utroligt så mange skruer der sidder i sådan en sag.

8/5 - 2013.
Så kom de sidste skruer, og maskinen er nu komplet, ser frem til at få plade på dyret og komme ud og køre nogen lange ture.

21/5 - 2013.
Så kom der orginal udstødning, samt en ny bremsekaliber bagpå, og maskinen er nu 100% færdig, de sidste par billeder i galleriet er hvordan den står nu.

19/6 - 2013.
Idioten der skiftede lejer i den orginale motor har åbenbart ikke gjort det ordenligt, de gik ihvertfald til efter omkring 180 km kørt, så der er monteret en anden blok der kun har kørt 78xx km, og cylinder, oliepumpe, vario, kobling, remskiver osv er flyttet over på den, og der er monteret nye stempelringe, samt nye pakninger over alt, håber den holder bedre denne gang.

15/7 - 2013.
Scooteren har været på sin første lange tur, det blev til 672 km over 3 dage, og den har ikke slået så meget som en skid forkert, skønt at den endelig opfører sig som den skal. :)

16/12 - 2013.
Nyt cylinderkit er monteret, samt generel service er udført.

4/1 - 2014.
Ny air injector monteret, den gamle var desværre gået til.

Kommentér på:
Aprilia SR 50 R Factory
Annonce