Indstilling af Tomgangs, og luftskrue og Dysestørrelse
72.445 visninger
|
Oprettet:
Indstilling af tomgangs-luftskruen på karburatoren:
Tomgangs-luftskruen har du først skruet helt ind uden at bruge vold, og derefter 1 1/2 omgang ud, (Altså halvanden omgang mod uret), dette er grundindstillingen.
Varm motoren op i få minutter, og indstil tomgangshovedskruen (Den store fingerskrue der løfter spjældet), så motoren kører ca 10-20% hurtigere end den skal når du er færdig.
Nu drejer du tomgangs-luftskruen fra grundstillingen, 1/4 omdrejning ud eller ind, indtil motoren kører med maximum omdrejninger i tomgang, det er muligt du skal dreje ialt 1/2 omdrejning på skruen for at finde dette maximum.
Nu drejes tomgangshovedskruen tilbage, til den tomgangshastighed du faktisk ønsker.
Nu finjusterer du igen tomgangs-luftskruen, for at finde max tomgangshastigheden, men du ligger nu mærke til om 1 omgang ud eller ind, giver nogen forskel i tomgangsomdrejningerne. Hvis det ikke sker nogen ændringer i hastigheden, så lad skruen stå hvor den stod, da du får den bedste acceleration der.
Hvis hastigheden ændrer sig, så slut af med at skrue den 1/8 omg. længere ud end maximum tomgangshastigheden.
Skruen må aldrig være mere end 3 omdrejninger ude, da fjederen bag skruen så ikke kan klemme, og skruen kan ryste sig ud.
Bestemmelse af hoveddysestørrelsen:
Hvis dysen er for stor:
Motorstøjen er kraftig og ujævn
Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
Den kører også dårligere når den er varm
Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
Udstødningsrøgen er kraftig
Tændrøret er olieret
Hvis dysen er for lille:
Motoren bliver meget varm
Den kører bedre når chookeren bruges
Den har dårlig acceleration
Tændrøret afbrændes til sidst
Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok
Tomgangs-luftskruen har du først skruet helt ind uden at bruge vold, og derefter 1 1/2 omgang ud, (Altså halvanden omgang mod uret), dette er grundindstillingen.
Varm motoren op i få minutter, og indstil tomgangshovedskruen (Den store fingerskrue der løfter spjældet), så motoren kører ca 10-20% hurtigere end den skal når du er færdig.
Nu drejer du tomgangs-luftskruen fra grundstillingen, 1/4 omdrejning ud eller ind, indtil motoren kører med maximum omdrejninger i tomgang, det er muligt du skal dreje ialt 1/2 omdrejning på skruen for at finde dette maximum.
Nu drejes tomgangshovedskruen tilbage, til den tomgangshastighed du faktisk ønsker.
Nu finjusterer du igen tomgangs-luftskruen, for at finde max tomgangshastigheden, men du ligger nu mærke til om 1 omgang ud eller ind, giver nogen forskel i tomgangsomdrejningerne. Hvis det ikke sker nogen ændringer i hastigheden, så lad skruen stå hvor den stod, da du får den bedste acceleration der.
Hvis hastigheden ændrer sig, så slut af med at skrue den 1/8 omg. længere ud end maximum tomgangshastigheden.
Skruen må aldrig være mere end 3 omdrejninger ude, da fjederen bag skruen så ikke kan klemme, og skruen kan ryste sig ud.
Bestemmelse af hoveddysestørrelsen:
Hvis dysen er for stor:
Motorstøjen er kraftig og ujævn
Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
Den kører også dårligere når den er varm
Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
Udstødningsrøgen er kraftig
Tændrøret er olieret
Hvis dysen er for lille:
Motoren bliver meget varm
Den kører bedre når chookeren bruges
Den har dårlig acceleration
Tændrøret afbrændes til sidst
Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok
Indstilling af Tomgangs, og luftskrue og Dysestørrelse
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 1
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 19 Emner: 19 Svar: 74
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 8 Emner: 29 Svar: 74
sep 2004
Følger: 22 Følgere: 30 Scootere: 3 Emner: 4 Svar: 25
Jeg har et lille problem med min scooter, og jeg kan se du har arbejdet "lidt" i spf 2.
- cylinder: .
- Remskive: Variator Stage 6 Sport Pro.
- vario: poline/ ruller 11gr.
- luftfilter: Koso Turbine Powerfilter
- Karburator:motoforce 17,5 m/ auto choker.
- udstødning: Top powered performence
- Stage 6 Indsugningsforstærker.
- Kilerem Stage 6 Pro.
- top performence powered udstødning.
Jeg ved ikke hvad der kan være galt, fordi jeg har næsten skruet luft skruen helt ind og omdr. skruen gi'r slet ingen effekt, men den er pisse svær at få startet...
Jeg skal næsten stå og tæske løs på den som sindsyg i et godt stykke tid før der sker noget..
Jeg tror det er en kombination af for stort filter, for stor studs og forkert dyse, men jeg ved det ikke...
Håber du vil hjælpe mig.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 28
det 4t,er helt vildt op til de 30-40 skykker . hvad kan de være ?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 2 Emner: 20 Svar: 83
og den kører ca 40.. har power luft fitler og tun udstødning.. men når den er på toppen, så begynder den ikke at hive, og så går den lidt ned i fart.. så gasser jeg ned og op, og bliver ved med det.. hvorfor kan den ikke selv holde den på toppen? Gaskabel er lidt fucked, kan det være det? ellers kan det være Dyse, Tomgang,osv?
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
maj 2004
Følger: 129 Følgere: 123 Scootere: 29 Emner: 67 Svar: 225
maj 2004
Følger: 129 Følgere: 123 Scootere: 29 Emner: 67 Svar: 225
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 3 Emner: 70 Svar: 54
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 3 Emner: 70 Svar: 54
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 3 Emner: 70 Svar: 54
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
apr 2005
Følger: 49 Følgere: 51 Scootere: 11 Emner: 70 Svar: 227
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Scootere: 2 Emner: 67 Svar: 436
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 32 Scootere: 2 Emner: 194 Svar: 308
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Scootere: 6 Emner: 110 Svar: 3.765
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 64 Scootere: 15 Emner: 29 Svar: 540
maj 2005
Følger: 110 Følgere: 111 Scootere: 4 Emner: 238 Svar: 1.195
sep 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Scootere: 5 Emner: 28 Svar: 227
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
jun 2006
Følger: 98 Følgere: 107 Scootere: 8 Emner: 842 Svar: 2.587
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 25 Svar: 126
jun 2006
Følger: 98 Følgere: 107 Scootere: 8 Emner: 842 Svar: 2.587
Fuck den er good ! ! ! ROS ROS ROS <333
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Scootere: 1 Emner: 339 Svar: 2.523
Jeg er ved at lave en hjemmeside så tænkte på er det i orden hvis jeg tag din guide og smider den derind og skriver self det er dig der har lavet den?
Svar under min sonic!
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 2 Emner: 174 Svar: 781
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 12 Svar: 68
okt 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 2 Emner: 439 Svar: 1.973
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 627
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Scootere: 1 Emner: 56 Svar: 214