{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Jetz Geht Loss

1.409 visninger | Oprettet:

Så går det rigtig i gang, da jeg nu er for gammel til at ligge og kører rundt på en scooter, skal den bygges om til banebrug.. Har valgt at beholde motoren på, da man ikke ser tit folk lave noget sådan rigtig ved cpi motore..
Inden det såkaldte tuningsprojekt går i gang, skal motoren renoveres først, og plejes, da motoren har gået 24.000.. Tingene der skal ordnes

- Bremsebakker (bag) skiftes
- Bremsenøgle + oring skiftes
- Bremsearm skiftes
- Fjeder for bremsearm skiftes
- Kickstartergribehjul skiftes
- Gribehjul for kickstarter skiftes
- Olie tankdæksel skiftes
- Pakning for motordæksel skiftes

Motoren skal ellers.

* Rengøres
* Pudses ned
* Nye flydende pakninger

Motorens indhold bliver højst sandsynligt
* Polini Sport 47mm ø12
* Forstærket racing nåleleje
* Krumtap - ø12, Euro 2, Racing.. (kan holde til MHR)
* Lejer - FAG/C3
* Membran - Malossi Carbon
* Studs - std 21mm
* Karburator - DellOrto 17,5mm PHVA
* Std med begrænsninger fjernet, så bedre lufttilførsel
* Variator - Polini Speed Control - Polini nylonstyr
* Blæserhjul - Forstærket SP blæserhjul
* Kilerem - Malossi X-Kevlar Belt
* Kobling - Hebo 107 mm, med sports trimfjedre
* Gianelli Go/ TP Nardo

- Cylinder skal portes og Krumtaphus poleres op
Det blev ændret da jeg lidt pludselig flyttede hjemmefra, så pengene er der i første omgang kun til lidt sjov, derfor har valgt kun sports opsætning

Problemer kommet undervejs:
*Lejer i ophæng ødelagt - Skiftes
*Automat choker i kabu passer ikke - ny købes
*Rusten bagbremsekabel - skiftes
*Kickstarter - komplet slidt op - skiftes
*Nyt gaskabel, kabu lukker ikke ordenlig i - skiftes til pgo kabel som tilpasses
*Udstødning varmes op og tilpasses til udstødningsportens hældning.

Stig J
Mand | 36 år | Oprettet: 13. apr 2006


Kommentér på:
Jetz Geht Loss
Annonce