Speedfight 2 WRC, Optimering ! Speedfight 2 WRC, Optimering !
Ey,
Var ved at montere noget tun på min scooter her den anden dag og fandt så endelig den sidste begrænsning på en Peugeot Speedfight 2 WRC 206, det viser sig så at udover 4 andre neddroslinger, at der sidder en plumpe under selve membranen (studsen), ved at montere et Big value kit fra Polini, kan man derved forhøje ens effekt med 45 % og får derved fuld ydelse.
T I P, hvis du allerede har en 21mm eller større Karburator monteret bør du nøjes med selve membranen, og membran huset fra Big value kittet som kan købes her:
(link fjernet)
Har du kun 17,6 eller mindre bør du købe et komplet kit:
For at købe hele kittet skal du kigge her:
(link fjernet)
aug 2003
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 2 Emner: 176 Svar: 891
jan 2004
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 117
1) Udstødningen er den største begrænsning og skal udskiftes.
2) Under Hjelmrummet sidder der en fløjte i enden af luftfilteret som skal fjernes.
3) Inde i varioen, sidder der en plade som forhindre scooteren i at løbe helt ud, den skal fjernes.
4) Koblingen er forhindret i at koble helt ud og tager derved ikke helt fat, dette kan rettes ved at fjerne de monteret blokeringer men jeg anbefaler dog at man skifter koblingen med en bedre.
5) Hvis scooteren skal over 85 Km/t bør der monteres en Ubegrænset CDI da omdrejningerne er minimeret.
6) Karburatoren ligner noget som er nakket fra en Puch Maxi og kan ikke levere det rigtige flow, denne bør udskiftes hurtigst muligt, anbefaler en 21 mm AMAL.
7) For alle scootere med støre cylindere, er den sidste begrænsning alt afgørende, og man bør derfor følge mit råd øverst på siden.
feb 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 3 Svar: 2
feb 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 3 Svar: 2
og måske hvordan man fjerner dem 100% på forhånd tak
jan 2004
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 117
OBS: Dog bør man ikke montere mindre en et Tecnigas Basic
2) Under Hjelmrummet sidder der en fløjte i enden af luftfilteret som skal fjernes.
Det er ikke nødvendigt med et Power luftfilter.
3) Inde i varioen, sidder der en plade som forhindre scooteren i at løbe helt ud, den skal fjernes.
4) Koblingen er forhindret i at koble helt ud og tager derved ikke helt fat, dette kan rettes ved at fjerne de monterede blokeringer men jeg anbefaler dog at man skifter koblingen ud med en bedre.
5) Hvis scooteren skal over 85 Km/t bør der monteres en Ubegrænset CDI da omdrejningerne er minimeret.
6) Karburatoren ligner noget som er nakket fra en Puch Maxi og kan ikke levere det rigtige flow, denne bør udskiftes hurtigst muligt, anbefaler en ø21 mm AMAL. Dog er det fint nok med en ø17.5 mm.
7) For alle scootere med støre cylindere, der er der monteret en plade over membranen med et alt for smalt huld I, den skal afmonteres da der ikke er gennemgang nok.
P.S, Hvis du ikke har det værktøj der skal til for at fjerne den del i motorblokken som blokere for montering af anden cylinder, så kan du på denne side købe en 70 ccm cylinder som passer perfekt på blokken uden fræse.
(link fjernet)
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 83 Svar: 795
Speedfight 2 WRC, Optimering !