{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

har ikke flere ideer:S {{forumTopicSubject}}

Hey
min sonic har kørt ret dårligt i ret lang tid. den har gjort det med 3 forskellige opsætninger, så jeg forstår det virkeligt ikke!
har skiftet dette:
Tænding
Tændspole
Cdi
Ekstra stelforbindelse
Krumtap+lejer+simmerringe
membran,studs og kaburator + forskellige dyser!
cylinderkit,ruller osv
vacum hane
Har indstillet den på mange forskellige måder!
Men det har ingen forskel gjort! kan virkeligt ikke fatte hvad det er der gør den kører så dårligt? har jo egentligt prøvet alt, eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har ikke flere ideer:S
  • #1   21. mar 2006 har oss skiftet tændrørshætten,tændrør og kabel

  • #2   21. mar 2006 den sprutter/hakker.. dør lidt ud..

  • #3   21. mar 2006 hmm. tror ikke det er der- har prøvet med 3 forskellige opsætninger.. og det har ingen effekt haft..

  • #4   21. mar 2006 sprutter og hakker = tænding står forkert... den skal drejes din tænding så den tænner lidt tættere på top....



  • #5   21. mar 2006 kan ikke se hvilke ledninger der skulle røre hinanden:S de er jo isolerede.. men mange tak for hjælpen, man blir fandme depri af at den bare IKKE VIL virke!! hehe..

  • #6   21. mar 2006 nogle gange får den lige et hurtigt flip hvor den bare æder gassen og rykker pisse godt.. og så lidt efter gør den det bare igen.. det er slet ikke regelmæssigt hvor meget den gør det..
    men når den ¨gør det, skal man gasse lidt ned og køre meget stille lige lidt.. og så give den meget gas et par gange i håndtaget og så tar den lidt gas igen


  • #7   21. mar 2006 I og med at du bare skifter løs af nye dele åbner du lige pludselig flere døre til fejl.. Det blivere sværere at finde fejlen da du kunne have monteret noget forkert eller lign. Når der opstår 1 problem, fejlsøger man det og retter det og kun det..
    For at kunne hjælpe dig må du informerer om hvordan scooteren har kørt med hvilke opsætninger, hvordan den har reageret osv.. Du fortæller i bund og grund at du har prøvet alt, men den kører dårligt.. Hvorfor kører den dårligt og hvordan.. Mere information!!!

    Jeppe J


  • #8   21. mar 2006 Først havde jeg en opsætning der lød således:
    17,5 kaburator, prestigo udst, eu cylinder, polini vario, standart membran,cdi, kobling.Der var 86 dyse i, og den kørte bare PERFEKT! har aldrig prøvet en næsten standard scooter der gik så godt! den startede altid i første huk, og der var aldrig problemer.
    Så var olieslangen faldt ud af sit ophæng og ramt min udstødningen, hvilket jeg først opdagede efter arbejde. Da jeg ikke lige stod og havde noget slange, satte jeg nogle skruer i slangerne fra oliepumpen. Der begyndte den at pludre og hakke lidt i det.
    Så var det sommer, og jeg købte en polini sport cylinder, gianelli next udstødning, italy racing vario.
    Den gik okay, men den pludrede bare meget i det. nok fordi der var en 102 dyse i.(hvad der lige var liggende)
    Så mødte jeg politiet og den kørte en tur med falck i synshallen.
    Da jeg fik den tilbage,´sad der blot en tap, gearing og tænding tilbage!
    Jeg satte min eu cylinder ¨på, gamle polini variator, en 45 udstødning, standard kobling og remskiver.
    ubegrænset cdi da politiet var så venlige at nuppe min lovlige(+ lovlige remskiver,studs,membran,kobling,blæserhjul osv osv.)
    da satte jeg 12 mm kaburator med 80 dyse i, og portede cylinderen.
    Men den blev bare ved med at pludre når jeg kørte, tit kunne den ikke engang trække sig selv, andre gange skød den af og kørte godt!
    Jeg skiftede nu tændspole, hvis den nu skulle være stået af. dette ændrede intet.
    Jeg købte en ny tænding og satte på, men lige meget hjalp det.
    Jeg kom til at købe en malossi sports cylinder, og monterede med 90" dyse, samt fjernet tut i luftfilter.
    Samme træk- pludrede og hakkede.
    Så troede jeg jo, at det kun kunne være noget med krumtappen. så jeg købte ny topracing krumtap,c3 lejere, pakning,simmerringe og alt det der.
    Det blev monteret, men til den store skuffelse pludrer og hakker den bare som den plejer. Lyset blinker ikke når den gør det.
    Jeg har også prøvet at tilføje en ekstra stelforbindelse til tændspolen, men det hjælper ikke.
    har checket ledningsnettet efter, og det ser slet ikke ud til at der er noget der, der er fin gennemgang(prøvet efter med sådan et måle-apperat
    har købt ny benzin/vacum hane hvis det nu var det.

    -det der undrer mig er, at det ikke er regelmæssigt hvor meget den gør det. jeg er løbet tør for ideer.


  • #9   22. mar 2006 Du har et indsugnings/benzin blandingsforholds problem.
    Prøv først at køre uden luftfilter, hvis dette ikke hjælper, så skift membranpladerne til carbon.
    Jeg vil dog også anbefale dig en 17,5 mm karburator, med en dyse 86, da 12mm langt fra er optimalt.
    Hvilken udstødning kører du med nu?

    Vend tilbage med resultatet af det hele, i min profil..

    Jeppe J


Kommentér på:
har ikke flere ideer:S

Annonce