Puch Maxi 2g
Stem på den fedeste maxi! det vil sige min ;DPuch Maxi P1
se lige vidunderet! smukt.. og den kører 10 gange bedre end den der skoda-knallert :D
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
Årgang:
1995
Motor:
2 gears Puch motor.
15mm bing karburator
2 manuelle håndgear
38mm cylinder uden plumb og med større udstødningskanal.
Stempel hakket og planet ned mod udstødningskanal.
Topstykke 100% planet.
Indsugningskanal slebet og poleret.
Studs op boret og modificeret.
Biturbo udstødning
Motor:
Cylinderen er nu boret, og jeg har cigarudstødning på.
den kører på nuværende tidspunkt 50 km/t på toppen.
optrækket er sløvt op til de 10 km i timen hvor den trækker okay..
jeg har ydermere anskaffet mig en studs uden begrænsning, og så skal jeg have planet mit topstykke.
Specifikationer:
1 cylindret/2-takt/luftkølet
Skyllesystem: Vendeskylning
Smøring: Blandingssmøring 1:25 = 4% eller 1:50 = 2% ved anvendelse af specialolie
Cylinder: Aluminium hårdforkromet
Kompressionsforhold: 1:6,5
Cylinderdiameter: 38 mm
Slaglængde: 43 mm
Cylindervolumen: 48,8 cmm
Effekt: 1,2 HK./0,9 KW.
KARBURATOR:
12 mm Bing 18 m. start karburator
Dyse, standard: #42/#44 (efter behov)
Nåledyse: 1247
Tomgangsdyse: 35
Nålestilling: 3. hak fram oven
Tomgangsluftskrue: Ca. 1,5 omdr. åben
TÆNDING:
Bosch svinghjulsmagnet - 0 212 112 062
Platinafstand: 0,35 - 0,45 mm
Tændingstidspunkt: 1,8 mm før top
Tændrør, standard: Bosch W95T1 eller tilsvarende
Elektrodeafstand: 0,4 - 0,5 mm
TRANSMISSION:
Kraftoverføring primær (krumtap-gearkasse): Tandhjul/skråtskårne
Udvekslingsforhold: (106:21) i = 5,05
Kobling: Centrifugalkobling i oliebad med startkobling
Antal gear: 1
Kraftoverføring sekundær (gearkasse-baghjul): Kæde 1/2" x 3/16 " - 106 ruller
Udvekslingsforhold: (13:47) i = 3,6515
Totaludvekslingsforhold (krumtap-baghjul): 18,24:1
Fortandhjul: 13-T
Bagtandhjul: 47-T
Hestekræfter:
ca. 2-3 stk.
Topfart 58km/h.
Tænker på at lave Wheelie-bar på den.
Hestekræfter:
1,2 hk. se motordata
Fælge:
Std. chrom på fælge 17"
Fælge:
Grå stjernefælge
Dæk:
Foran racer med mønster.
Bag alm allround dæk
Dæk:
Dækstørrelse forhjul: 2.00-17
Dækstørrelse baghjul: 2.25-17
Dæktryk: For: 1,8 kg/cm2 (26 lbs/sqi) - bag: 2,25 kg/cm2 (32 lbs/sqi)
Styling:
Den er blevet malet mørk metallic blå.
4 gange maling og 2 gange lak og selvfølgelig grunder.
på tanken er der malet gul og orange flammer med flourecerende (let selvlysende) maling
Ekstra kraftig og 10cm. længere EBC racing forgaffel fra italien
Ekstra langt sæde så der er plads til damerne.
ssm forlygte
cross bagdæmpere
Oplagt udstødning
Styling:
bløde plasticrør til at dække ledninger, og bagagebærer.
Ekstra tilbehør:
Std puch 2g sæde.
en hel del dele
en 15mm fladspjælds karburator!!
2 ekstra motere
Ekstra tilbehør:
lås og hjelm
Bemærkninger:
Den her puch køre bare! har aldrig haft problemer med den. puch er den ultimative spritter!
Den var klam lyse grøn før jeg gik igang.
Læg mærke til flammerne! kameraet kunne ikke fange den floucerende effekt! det ser rigtig godt ud!
Puch maxi det' en fed maskin! puch maxi du skal fandme ikk grin!
Har desværre ikke min puch længere. har fortrudt at jeg skaffede mig af med den mange gange. Der findes ikke noget sjovere end en puch maxi 2 gears ;-)
Bemærkninger:
Jeg har sammen med et par venner fået skilt knallerten ad... slebet den ned med korn 60 og korn 600... derefter er den blevet grundet med en hel masse tynde lag... så har vi malet den blåmetallic igen med en masse tynde lag... da det var gort med stellet, skjoldene og bagdimsen til at holde baghjulet, prøvede vi med noget klarlak at sprøjte på en lille del... den blev helt hvidklattet.. så det besluttede vi os for ikke at gøre alligevel, så sådan er det...
Følgende gejl blev monteret:
- Krom forgaffel
- Krom topplade
- Krom TT-styr
- Sidestøttefod
- så har vi på håndgrebene fået skåret og slebet dem til.. vi har så malet dem efterfølgende
- Bagskærmen er blevet kortet af og malet blå.
- har sat ny rund forlygte på
- Skumhåndtag med kromender
- poleret lidt på motoren
- malet pladen på udstødningen blå
- nyt båthorn
- Nyt gaskabel