Kreidler 1,2hk
det er op til jer om cpi eller KREIDLER skal vinde!CPI Hussar -solgt-
tænk lige på hva for en i ville vælge hvis i skulle køre og ikke bare glo på dem..;) eller lad være med det for han skal ha en chance, men mester Kreidler jeg ændre aldrig min stemme!!!
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1981
Årgang:
Motor:
Originalt er denne kreidler model bygget med 2 gear. Da loven i 1979, der kun tilladte 2 gear, blev vedtaget byggede kreidler denne model.
Heldigt for os 2gears ejere, er tilfældet dog, at det næsten er en 3 gears motor, der er i så fald plads til det 3. gear og det er på min maskine isat. (Dog er der kun nogle af blokkene hvor dette gør sig muligt.)
Der er på denne Kreidler monteret en Zeta 45mm cylinder med mange sjove detaljer. (pakningssæt hos skåde reservedele)
Detaljer på denne cylinder:
Når stempelet med sin L ring har været en tur imod top og eksplosionen er sket, har stempelet ført en lille ekstra smøring med ned af cylindervæggen, da der er nogle kvivstik i væggen, dette forbedrer smøringen.
Karburatoren er en 20 mm amal, og denne passer direkte på en 18 mm studs. Så det er tilfældet her. Den er ikke nem at få dyser til så jeg har planer om at udskifte denne med en speciellavet studs og en dellorto 19 mm med tragt jeg har liggende.
I tilfælde af at nogle spekulerer om karburatoren kan være der for stellets konstruktion, så er svaret ja, men heller ikke mere end lige præcis. Der er få millimeter til stellet. Men denne karburator er ikke så lavt nede, mht svømmerhuset, så det går an. En almindelig karburator ville ikke kunne sættes på uden modificeringer af studs. De er simpelthen for langt nede med svømmerhuset. Og går imod blokken.
Krumtappen er original, og gør sit job eksemplarisk. Det er en ø14 mm krumtap.
En kreidler har 8mm pindbolte, til dem der syntes det ville være spændende at vide.
En flerpladet kobling. Dog planer om skådes racer model.
Tændingen er original og jeg har aldrig set en i sådan en stand, som ikke var ny i hvert fald. Den står som ny. Og har for mit vedkommende aldrig været af.
Nu er tilfældet ikke at jeg har ejet denne maskine hele mit liv, men jeg går stærkt ud fra at denne motor har de originale lejer isat. Og de sidder i hvert fald godt og er ikke slidt så det bekymrer jeg mig ikke om.
Jeg har aldrig kørt den fulde topfart, men tæt på, jeg bruger knallerten til en god sommerdag og den kom ind i engang i september måned. Den kommer ud til sommer.. Og så skal den nok blive brugt. Selvom den kører stærkt har jeg altid kørt pænt på den og behandler den meget godt, da der jo nok er nogle kreidlerejere der er en smule foraget over tun på en 2 gears.
Motor:
athena 47,6 sport Cylinder
17,5 mm dellorto karburator
Power fiter
tecnigas next
3g ruller
Hestekræfter:
Jeg har ikke undersøgt det, og har heller ikke grund til det, og det ville jo også være synd for den i midlertidige "ejer" af titlen Danmarks stærkeste knallert/scooter.
Hestekræfter:
40 vil jeg tro
Fælge:
Som det kan ses på et af billederne er det den originale stjernefælg, dog poleret "en smule".. Pænere end på billederne.
Fælge:
std.
Dæk:
Racing; 2,50 17 tommer dyro nylon dæk.
Dæk:
For : 12"/60/120
Bag : 12"/60/130
Styling:
Sort lygtekåbe .. Under alle omstændigheder er den nu rar ved de 100km/t.. Der er TT-styr på og så er den fede lyd fra motoren "styling" i sig selv. Men Kreidlere skal jo ikke styles. Altså de ser bedst ud så originale som muligt. Det er min mening.. Dog kan tunet overses ved den bemærkning!
Der er mange der mener knallerten er grim pga lygten.. men så er det lygten og ikke knallerten efter min mening, hvis det endelig skal være sådan.
Styling:
NOgle ridser hist og her(mange)
Ekstra tilbehør:
Et speedometer i fin stand, og bagplade for speedometer og omdrejningstæller.. Men tror det bliver brugt i et andet kreidler projekt. ellers monterer jeg det på denne.. så det er ikke umiddelbart til salg, hvis det var i tankerne på nogle..
Ekstra tilbehør:
kædelås, mig og nøgler
Bemærkninger:
Lyden er god og farten er god.
Skørterne der sidder og styrer ned i krumtapshuset er 1mm, knivskarpe kanter fra cylindervæg til skyllekanalerne.. alt er poleret og står bare som glatte overflader.. Så er der jo en slags "bananmanifold", det er jo også en god ting.
En slags knivstik i cylindervæggen foroven i cylinderen for at smøre stempelet rigtig godt.. det ses ikke mere.!! Det er kun et syn for kreidler kendere..
Selv krumtappen er ekstrem kraftig med den lille slaglængde og kort stempel.
Når man åbner en KREIDLER ser man virkelig at den er godt bygget. Hvis man har sådan en mulighed altså.
Opdatede oplysninger: 12 / 11 - 2006 kl 17.17
Jeppe B. Jensen- Jeppe J
Der er copyright på alle mine billeder.
Bemærkninger:
Solgt for 4500,-