{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha Jog EVO / MHR (Projektet) 2000

9.537 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Rene L
| 0 år | Oprettet: 23. okt 2004


Yamaha Jog EVO / MHR (Projektet)

Årgang:
2000
Motor:
Motor opsætning

Ny Motorblok - Std ac fra 2000
---Bliver blueprintet og tilpasset MHR---

Motor opsætning:

Malossi MHR CylinderKit 47,6mm (Skal Stage 3 portes)
Malossi MHR 25mm Dellorto Kaburator
Malossi MHR 25mm Alu studs
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi E13 filter
Malossi Koblingsskål (105mm)

Polini Evo Membran
Polini Evo Stempel
Polini Evo speed control
Polini Evo Air speed
Polini Evo rem
Polini Svinghjul

Polini evo pakningssæt
Bidalot C20

Doppler Endurance ø12

Elektriske komponenter:

NGK Silicone tændrørskabel
NGK Silicone tændrørshætte
NGK B10HVX Plating Racing tændrør
PVL Stator
PVL Tændspole/cdi


STD. dele

STD. Remskiver
STD. Gearing (For optrækket)


Indstilling:

Tænding: perfect;)
Dyse: 102
Squise: 0.75, skal længere ned
Krumtapslejer: Stage 6 SKF C4 lejer
Ruller: 6 X 3,2 grams doppler
Trykfjeder: Gul (27kg)
Trimfjedre: Malossi MHR (Røde)
Tilkobling: 8100 RMP


Sikkerhed:
Gasstøddæmper
Special forgaffel til Jog, med skivebremse
Forstærkning i stel (kommer)
Dødmandsknap


Hestekræfter
HP: 13-16 satser jeg på.!

Top-speed: På den gode side af 120
Fælge
Std bag
Special eddition foran! Var jo med forgaftlen

Begge fælge er slebet ned og polleret helt blank
Derefter har de får 3 lag benzinfast klarlak for at beskytte overfladen mod rust og ir
Dæk
Racing foran
Racing bag
Styling
Forgaffel: Special lavet forgaffel til Jog
Nye røde skjolde
Inderksjolde er gjort rene og er helt sorte
Grisetryne
Gasstøddæmper
Motorblokken glasblæst og lakkeret
Stel renset, slebet ned, malet og har fået lak
Cykel styr
Ekstra tilbehør
Har alle mulige std dele til jog.
Bemærkninger
Den går utrolig rent i motoren
Jeg mangler et ordenligt luftfilter

25/2-06
I dag har jeg været nede ved Morten Olensen med min jog for og se om han kunne fikse den. Vi skilte hele joggen ad og tjekkede delene. Det så jo fint nok ud det hele og så satte vi det sammen igen og fik montere mit Polini blæsehjul. Den primære grund til at jeg havde slæbt den ned til ham var, at jeg ikke kunne få den til at gå optimalt med c20. Det kunne han da godt forstå da han fik måle min squise band. Den var så høj at den ikke kunne klemme lodetinnet smamen. Så vi skifede til en tyndere bundpakning, så nu ligger den på 0,75mm.
Men vi manlgde benzin slanger og udst. pakninger for at starte den

26/2-06
I dag har jeg været nede ved Morten Olesen igen for at aflevere de sidste stumper til min jog. Den har stået dernede natten over fordi vi mangle nogle slanger og pakninger, men dem kom jeg så med. Vi fik sat skittet sammen og startet svinet. Det så jo godt nok ud1 Der var noget fakken og sprutten, men det var hvad det var. Han fik den indstillet til tomgang og konkluderede at dysen nok var for lille og, at jeg skulle prøve med en 102. Det var hvad han kunne hjælpe med og det skal han have stor tak for.
hjemturen var straks mere problematisk. Da jeg kom et lille stykke (500 meter) begyndte dne at sprutte og hakke ud af udstødningen. Hmm, men jeg kørte videre. Så kom der en lille bakken og kørte max 10km/t op ad bakken. Det gav et lille *puf* fra motoren og så gik den ud. Har på fornemmelsen af det er en pakning ved krumtappen der er gået, men nu ståt den derhjemme og hygger sig

1/3-06
Så skulle der ske noget med Joggen igen. Jeg ringede efter en Dennis Holmgaard som kom og hentede mig og trak mig efter sin scooter ud til ahns værksted. Vi skulle have monteret mit nye tændrør, kabel og nye ruller. Og så skulle vi jo også have den ud og køre. Vi tjekkede pakninger alle steder og der var intet at se. Så tjekkede vi membranen. og der lå vores problem. Der har været så meget komp. på at den har kværnet min ene membranplade! Derfor ville den ikke starte. Vi skiftede den og så startede den jo. Men de små knald ud af udstødningen var ikke stoppet. Vi hev den ind igen og kiggede videre. Da jeg var kommet hjem ringede Dennis igen og han havde fundet problemet. Der var simpelthen ikke noget stelforbindelse. Den fik så noget mere stel og spinder nu som en mis. I morgen går vi så igang med at ordne mit løse ophæng, for det er der nemlig også købt nyt af

2/3-06
Idag kom den så ud på din bebut tur og det gik skide godt. Jeg har endelig fået sat mit ophæng på, en Pedertin tændspole og mit NGK tændrørskabel. Den rykker alt for groft nu

22/6
Jeg har nu fået min nye blok hjem fra glasblæsning, og har taget krumtappen ud af den gamle blok.! Så på søndag skal jeg have polleret mit krumtapshus og så skal blokken blueprintes.! Inden da skla jeg lige have købt lejer ved gearing og pakningssæt til hele motoren

23)6
I dag den 23/6 har jeg netop fået min pakke hvori min Malossi TV Unit lå.! Så den skal jo også monteres når motoren er samlet

26/6
I dag har jeg købt et nyt leje til gearingen. Den inde i transmissionsboksen. den ganmle blev afmonteret og den nye blev monteret.! Og Onsdag skla jeg ude og hente mit nye sæt C3 lejer med tilhørende lejer.


Fortsættes

Nu komer Stylings-projektet



MSN: Pillerpallerfar@hotmail.com
Kommentér på:
Yamaha Jog EVO / MHR (Projektet)
Annonce