Trafikuheld! {{forumTopicSubject}}
Hejsa Scootergalleri.dk!
Igår var jeg på vej hjem fra skole , så skulle jeg kører et stykke ude på vejen pga. vejarbejde. -
Foran kører der en billist , som blinker til venstre en mod en bank, altså kurs mod banken. Men han fandt ud af at det kunne han ikke, så han forsatte ligeud, jeg kørte bagved ham , så ville jeg trække ind på cykelstien igen , kørte ikke mere end 40 ca. lige i det jeg kom op på cykeltien blinker han til højre end mod en tankstation, og så var det for sent!
Jeg kørte lige ind i sidefronten af bilen , røg af scooteren , scooteren gled hen af asfalten den anden vej. Det skal lige siges at der kom et kæmpe brag
- Så lå jeg der.
Knallerten stand efter uheldet:
frontskjoldet er flækket og ridset
Inderskoldet er flækket og ridset
Bremsearm er knækket
Forbremsen blokere
Bagbremsen virker ikke
Støttefod er itu
Sideskjoldet er meget ridset og de er dybe
Venstresides blinklys for og bag er smadret
Vario skjoldet er ridset , og de er dybe!
Mine bukser og jakke er i stykker
Jeg har halter på min venstre ben , har ondt i lårmusklen og muligvis brækket en arm, ondt i nakken.
Jeg kan ikke komme i skole, da jeg er under uddannelse som murer, og jeg har taget fri fra arbejde, da jeg arbejder i bauhaus!
Forsikringen er bliver blandet ind i det (Top Danmark)
Hvad vil i mene der vil ske?
Evt, nogen der har prøvet det samme? (Hvor meget fik i)
Tak
Martin.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Og husk at gå til læge så du kan dokumentere skaderne på din krop (overdriv lidt xD)
maj 2008
maj 2008
maj 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Scootere: 3 Emner: 155 Svar: 5.527
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.722
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
2 - skadestue og få en skadesanmeldelse
3 - skriv alle detaljer ned!
selvom det virker logisk at man f.eks. ikke kiggede sig bagud over højre skulder da man trak op på cykelstien igen, kan man pludselig være i tvivl efter 2 uger. Og så er det meget rart at være 100% på, at man faktisk kiggede fremad hele tiden
jul 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Scootere: 52 Emner: 553 Svar: 4.885
dem der kørte bilen siger de kørte over for grønt og de kørte kun 20 og min ven kørte over for rødt..
men nu er det sådan at. min ven der køre ALDRIG over for rødt. og ders bil ku ik køre efter så det har satme været en lorte spand vis den ik ka køre efter og kørte en scooter ned med 20 ? hva jeg ka se på hans scooter har de haft en go fart.
sjovt nok skete der ik ham noget :S men folk ka bare ik køre bil mere
og det sjove er at for ca 3 uger siden kørte mig og ham galt på den samme model altså en pmx og det var med 80 ige ind i en traktor der drejede ind foran os uden og gi tegn eller kig os for og der kam vi mege meget til skade (:
men har sagt han ska få sig noget andet end pmx for det åbenbart ik en scooter for ham
men nej ik fedt og køre galt
hva scooter kørte du på ?
jul 2007
har tit prøvet det der med folk bare drejer uden og kigge eller signaler. har smadret en bil på det en gang xD kørte ind i bilen som drejede ind foran mig og smadrede den før 20-3000 også sad min scooter fast xD viste sig så og værre en fra min søsters klasses mor der kørte bilen
jun 2008
Følger: 64 Følgere: 62 Scootere: 2 Emner: 106 Svar: 3.733
Så hans ansvarsforsikring burde erstatte alt på din knallert, og hans kaskoforsikring burde betale hans bil.
jul 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Scootere: 11 Emner: 184 Svar: 2.175
tur til lægen for dokumentation og evt hospital vis det er med brækket arm... og så fat i forsikringsselskabet...
Har prøvet det selv på dr.big den var lovlig dog
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 1 Emner: 21 Svar: 73
Scooteren bliver lavet lovlig i morgen eller torsdag.
Jeg har været ved lægen og på sygehuset.
Så nu må vi se!
KOLD! Jeg kørte på min rally, som nu er færdig i hele den ene side ;(
Tak for jeres svar.
okt 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 62 Svar: 2.297
Hvis der er sket dig noget skal du på hospitalet og blive tjekket, så du evt kan få forsikrings penge for det, hvis det er slemt.
okt 2005
okt 2005
Blev kørt ned da jeg var 14, på en hot lettere tunet. Fik lavet maskinen, erstatning for tøj, svige og smerte. Samt varige men. Og de tog ikke engang tunet i den omgang. Hvilket har været heldigt.
Hvis du tager din forældres bil og køre afsted i. Og i et lyskryds kommer der en som har rødt, men forsætter lige over og rammer dig. Så skal modpartens forsikring dække det, selvom du ikke har kortet.
Det er 2 forskellige ting. Hvis du nu feks havde skylden, så ville din forsikring dække i første omgang, men de ville kræve pengene af dig pga du netop ikke var gammel nok.
Derfor i skal være opmærksome på IKKE at have skylden i noget uheld, så længe knallerten er ulovlig, eller du ikke er gammel nok.
jul 2007
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 1 Emner: 21 Svar: 73
maj 2008
Jeg er 100% sikker på at Lemminger har ret, man får ikke en krone + man skal betale modpartens skader når en scooter er ulovlig, sådan er det lavet for at man ikke tuner sin scooter (mange gør det self alligevel) og det er noget jeg ved da min far er forsikringsmand
Trafikuheld!