{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Trafikuheld! {{forumTopicSubject}}

Hejsa Scootergalleri.dk!

Igår var jeg på vej hjem fra skole , så skulle jeg kører et stykke ude på vejen pga. vejarbejde. -

Foran kører der en billist , som blinker til venstre en mod en bank, altså kurs mod banken. Men han fandt ud af at det kunne han ikke, så han forsatte ligeud, jeg kørte bagved ham , så ville jeg trække ind på cykelstien igen , kørte ikke mere end 40 ca. lige i det jeg kom op på cykeltien blinker han til højre end mod en tankstation, og så var det for sent!

Jeg kørte lige ind i sidefronten af bilen , røg af scooteren , scooteren gled hen af asfalten den anden vej. Det skal lige siges at der kom et kæmpe brag smiley - Så lå jeg der.

Knallerten stand efter uheldet:
frontskjoldet er flækket og ridset
Inderskoldet er flækket og ridset
Bremsearm er knækket
Forbremsen blokere
Bagbremsen virker ikke
Støttefod er itu
Sideskjoldet er meget ridset og de er dybe
Venstresides blinklys for og bag er smadret
Vario skjoldet er ridset , og de er dybe!
Mine bukser og jakke er i stykker

Jeg har halter på min venstre ben , har ondt i lårmusklen og muligvis brækket en arm, ondt i nakken.

Jeg kan ikke komme i skole, da jeg er under uddannelse som murer, og jeg har taget fri fra arbejde, da jeg arbejder i bauhaus!

Forsikringen er bliver blandet ind i det (Top Danmark)

Hvad vil i mene der vil ske?
Evt, nogen der har prøvet det samme? (Hvor meget fik i)

Tak

Martin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trafikuheld!
  • #3   17. nov 2009 Hvis den ikke er tunet, så får du erstattet alt på scooteren, du får de penge du kunne have tjent ved at arbejde + en del for skaderne på din krop

Og husk at gå til læge så du kan dokumentere skaderne på din krop (overdriv lidt xD)

• #5   17. nov 2009 Ja for helvede, for så får du ikke en pind. og du skal betale skaderne på hans bil!

• #6   17. nov 2009 Selvom det egentlig var hans skyld

• #7   17. nov 2009 Kørte han bare vidre ?!?

• #8   17. nov 2009 For en sikkerheds skyld, lav den lovlig, forsikring dækker nogle gange selvom den er ulovlig, men for en sikkerheds skyld; lovlig.. Og siden han ikke overholdte sin vigepligt er det højest sandsynligt ham der får skylden..

• #9   17. nov 2009 1 - lovlig scooter
    2 - skadestue og få en skadesanmeldelse
    3 - skriv alle detaljer ned!

selvom det virker logisk at man f.eks. ikke kiggede sig bagud over højre skulder da man trak op på cykelstien igen, kan man pludselig være i tvivl efter 2 uger. Og så er det meget rart at være 100% på, at man faktisk kiggede fremad hele tiden

• #10   17. nov 2009 fuck hvor trist smiley en a mine venner blev os kørt ned i sidste uge smiley han kørte over et kryds for grønt også kommer der en bil med en masse unger og smadre lige ind i siden på ham...

dem der kørte bilen siger de kørte over for grønt og de kørte kun 20 og min ven kørte over for rødt..

men nu er det sådan at. min ven der køre ALDRIG over for rødt. og ders bil ku ik køre efter så det har satme været en lorte spand vis den ik ka køre efter og kørte en scooter ned med 20 ? hva jeg ka se på hans scooter har de haft en go fart.

sjovt nok skete der ik ham noget :S men folk ka bare ik køre bil mere smiley

og det sjove er at for ca 3 uger siden kørte mig og ham galt på den samme model altså en pmx og det var med 80 ige ind i en traktor der drejede ind foran os uden og gi tegn eller kig os for og der kam vi mege meget til skade (:

men har sagt han ska få sig noget andet end pmx for det åbenbart ik en scooter for ham smiley heh

men nej ik fedt og køre galt smiley

hva scooter kørte du på ?

• #11   17. nov 2009 detsuden stod ham der kørte traktorn g sagde han blinede og kiggede tilbage osv. så tændte jeg a og sagde at vi var 2 der så han ik blinked og vis han havde kigget tilbage havde han set og at han ik ska dreje med sådan en fart lige meget hvad også ku han sørme godt huske han vidst ik lige havde blinket og at han muligvis ik havde kigget godt nok og farten var lidt for høj osv osv. men jeg var satme sur for min ven lå og ik ku gå og scootern var total skadet og fuldstadig smadret i stykekt over alt og min hånd var smadret også står han og siger han var uden skyld -.- ja vi kørte for hurtigt men ellers overholdte vi rejlerne.

har tit prøvet det der med folk bare drejer uden og kigge eller signaler. har smadret en bil på det en gang xD kørte ind i bilen som drejede ind foran mig og smadrede den før 20-3000 også sad min scooter fast xD viste sig så og værre en fra min søsters klasses mor der kørte bilen smiley

• #12   17. nov 2009 Det lader til at være hans skyld smiley (Lige ud først)

Så hans ansvarsforsikring burde erstatte alt på din knallert, og hans kaskoforsikring burde betale hans bil.

• #13   17. nov 2009 Som andre skriver gør scooter lovlig
    tur til lægen for dokumentation og evt hospital vis det er med brækket arm... og så fat i forsikringsselskabet...

Har prøvet det selv på dr.big den var lovlig dog

• #14   17. nov 2009 Hejsa med jer.

Scooteren bliver lavet lovlig i morgen eller torsdag.

Jeg har været ved lægen og på sygehuset.

Så nu må vi se!

KOLD! Jeg kørte på min rally, som nu er færdig i hele den ene side ;(

Tak for jeres svar.

• #15   17. nov 2009 Du giver den bare til forsikringen. Om den er tunet eller ej har intet at sige. Så længe du er sikker på billisten vil på skylden. Hvilket han gør når han laver et højre sving. Dog hvis den skriger ulovligt, vil du få en bøde og taget stumper. Men skjolde osv skal laves, hvis det kan betale sig.

Hvis der er sket dig noget skal du på hospitalet og blive tjekket, så du evt kan få forsikrings penge for det, hvis det er slemt.

• #16   17. nov 2009 Det er ikke et krav at scooteren er lovlig. Når det er modpartens skyld. Det kan bare redde dig fra de små 500 kr i bøde og mistet tun. Men stadig skal andre skader på knallert, person, tøj dækkes.

• #18   17. nov 2009 Har du prøvet det? Eller kun hørt om det?
    Blev kørt ned da jeg var 14, på en hot lettere tunet. Fik lavet maskinen, erstatning for tøj, svige og smerte. Samt varige men. Og de tog ikke engang tunet i den omgang. Hvilket har været heldigt.

Hvis du tager din forældres bil og køre afsted i. Og i et lyskryds kommer der en som har rødt, men forsætter lige over og rammer dig. Så skal modpartens forsikring dække det, selvom du ikke har kortet.
    Det er 2 forskellige ting. Hvis du nu feks havde skylden, så ville din forsikring dække i første omgang, men de ville kræve pengene af dig pga du netop ikke var gammel nok.
    Derfor i skal være opmærksome på IKKE at have skylden i noget uheld, så længe knallerten er ulovlig, eller du ikke er gammel nok.

• #20   18. nov 2009 - /\/\artin - træls smiley vis det var hot ku jeg ha solgt dele mega billigt smiley

• #21   18. nov 2009 Det eneste er ringen som er taget?? smiley

• #23   19. nov 2009 Dannie:
    Jeg er 100% sikker på at Lemminger har ret, man får ikke en krone + man skal betale modpartens skader når en scooter er ulovlig, sådan er det lavet for at man ikke tuner sin scooter (mange gør det self alligevel) og det er noget jeg ved da min far er forsikringsmand

Kommentér på:
Trafikuheld!

Annonce