696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Puch vs Yamaha? Puch vs Yamaha?

Hejsa folkens, har lige et lille dilemma, jeg har i en handel fået 1stk puch monza komplet monteret med en daytona 6gears motor + 1stk monza 3 gears adskildt, sandblæst stel osv, ideen var så at jeg bare ville sælge daytona motoren + stellet fra, og så opbygge en komplet lovlig 3gears monza, alle stumperne er jo til det, + der er nyt stempel osv i 3gears motoren..
Men, nu sidder jeg lidt og kigger på Yamaha 4 gears, og så får jeg sgu lidt lyst til at få fat i sådan en igen, ved godt at de måske ikke holder helt lige så godt, men en helt "original" opbygget yamaha uden anderøv osv kan jo osse blive rigtig fin + det er stadigvæk til at skaffe stortset alle dele til sådan en endnu, og den skal jo bare køre helt lovligt uden tun osv... Ved ikke helt hvad jeg skal..

Hvad ville i gøre??

Mvh Poul
Godt nytår

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch vs Yamaha?
  • #1   31. dec 2009 En 4 gears i originalstand er ikke dårligt, men Puch'en holder nu bedre, godt nok er jeg hverken rigtig til modellen Monza eller 4 gears. Men du må selv om det. Men skulle du senere tune på en af dem er Monza'en bedst, 4 gear'en er ikke stabil i koblingen.

• #2   31. dec 2009 jeg ville køre puch.

• #4   31. dec 2009 Jeg vill da lave puchen. En yamaha er ikke andet end en raslemaskine, der ruster for et godt ord, sikke noget bras. Og det kommer fra en der har haft stort set alt i knallerter, inklusive yamaha.

Af de 2, helt klart en puch, men det bedste er nu en original Kreidler, der fåes bare ikke bedre. smiley men så skal man også have den store pengepung frem, hehe.

• #5   31. dec 2009 Desuden kan du også sagtens få en Monza med 4 gear i motoren.

• #7   1. jan 2010 Krogh [MopedArmy] . - Man har selv stor indflydelse på hvor stabil ens knallert bliver, ens valg af reservedele + hvor grundig man er når man laver den, IMO kan en yamaha sagtens blive lige så stabil & flot som en puch, bare man tar sig tiden til at lave den ordenligt, mht rust synes jeg ikke de ruster meget mere end så mange andre. Jeg synes bare det er et + at det er meget nemmere at få reservedele til en Yamaha fremfor en Puch.

Carsten K - Ok, jeg ser lige hvad jeg finder frem til, men uanset hvad, så skal jeg bare have solgt den daytona på et tidspunkt, vil bare have enten en lovlig puch eller yamaha at trille på arbejde på.

• #9   1. jan 2010 Det er rigtigt, men som regel er der osse en noget anden pris på reservedele til puch

Kommentér på:
Puch vs Yamaha?

Annonce