{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
247 visninger | Oprettet:

Maxi Problemer ! :S {{forumTopicSubject}}

Hej....

Jeg bruger min maxi her om vinteren. den har aldrig nogen sinde kørt så dårligt , som den gør nu.... den kører godt når den er kold, men så kan den ikke tage fuldgas, som om den drukner sig selv. det bliver værre og værre jo længere den kører, så jeg bliver nød til at kører på kvart gas til sidst. får den for lidt eller meget at leve af?

der er Sprit i benzinen, den kørte som en drøm i sommers det sket hen over vinteren, ingen ændringer siden smiley ?

ps der er sprit i benzinen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maxi Problemer ! :S
  • #1   26. jan 2010 prøv og rens din karburator

• #2   26. jan 2010 er gjordt... den går stadig dårligt

• #3   26. jan 2010 At hælde sprit i, er det samme som at sige til din motor, du skal dø!!!

Det der sker er, at spritten øger sliddet i din motor, og det gælder alt, men mest mærkbart er cylinder og stempel. Foring og stempelringe bliver slidt ned på rekordtid. Og når så motoren bliver varm, og cylinderen udvider sig (Som den jo skal gøre), så er den jo så blevet slidt, og den udvides så meget, at der ikke længere er kompression.

Symptomerne du beskriver peger hen på dette problem. én propfuld sprit, snupper gennemsnitligt 1000km af motorens levetid, og ofte meget mere fordi folk blander forkert.

Lad være med at bruge kaburator sprit! Det er meget meget bedre bare at tømme tanken inden det bliver koldt, rense den helt igennem, og så ellers sørge for at holde den fyldt vinteren over, så der ikke dannes kondensvand. Man skal jo også sørge for at kaburator , slanger osv er tæt så der heller ikke kommer kondensvand der.

• #4   26. jan 2010 kan det da være det oO?

den går røv dårligt :S

• #5   26. jan 2010 Det er 90% sikkert det er det.

Men start med at gå din tændingsindstilling efter, og prøv med et nyt tændrør.

Noget helt andet er, hvordan en gut der har så mange fine maskiner, ikke ved noget så basalt, som at kaburatorsprit er en rigtig dårlig opfindelse? smiley

• #6   26. jan 2010 Haha.... :D.. det fordi jeg kun bruger maxien om vinteren.... smiley

men den kørte underligt, så det kan være det, har også tænkt på tændrøret, ikke giver nok varme eller omvendt :S

• #7   26. jan 2010 Har endnu aldrig oplevet at tændrøret gør nogen forskel, på en gammeldaws platintænding. smiley

Kommentér på:
Maxi Problemer ! :S

Annonce