{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Max M
Max M
Tilmeldt:
19. mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Tips til valg af knallert til 6k km {{forumTopicSubject}}

Vi skal have en knallert45, som kan holde til et EU-trip på ca. 6000 kilometer. Det kommer til at ske i sommerferien og vi skal sydpå. Vi har brug for et køretøj, som vi kan regne med ikke bryder sammen på vejen, og vi vil helst ikke slippe -for- mange penge, både hvad angår brændstof og anskaffelse - her tænker vi maksimalt eller omkring xxxx.

Udseende er helt ligemeget.

Den skal altså være: brugt, billig, pålidelig, økonomisk med benzin og gerne med god affjedring til røven.

Vi vil derudover gerne høre fra folk der har erfaringer med lange ture på knallert, og høre hvad I har af tips


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til valg af knallert til 6k km
  • #1   22. mar 2010 En Gilera Runner, eller en Piaggio eller Gilera 4-takt smiley

  • #2   22. mar 2010 ville vælge en Runner LC std

  • #3   22. mar 2010 jeg havde også taget en runner eller en anden stor scooter

    dog havde jeg valgt en 2 takter, det bliver lidt dyrere i benz men skulle den gå død er den lettere at gå til end en 4takter:)


  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   22. mar 2010 Alle af os der skal på denne tur er 100% blanke mht alt der omhandler scootere/knallerter. Kan du være mere specifik end blot end Piaggio, eller Gilera 4takt?
    På forhånd tak.


  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   22. mar 2010 Jeg gætter på at LC vs AC = vandkøling vs. luftkøling?

  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   22. mar 2010 Det var i grunden en god idé Thomas K, det giver ret god mening.
    Nogen der har nogle gode forslag til nogle LC scootere der kører langt på literen og er stabile nok?

    Sætter uber meget pris på hjælpen allesammen.


  • #8   22. mar 2010 evt find en gammel senda R de kan godt fåes til rimelige penge:) god LC totakter med gear


  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   22. mar 2010 Ser ikke ud som om man kan holde ud at køre 6000 km på en Senda R smiley
    Overvejer lidt om vi ville være bedre tjent med at købe en scooter fra ny istedet for en brugt, for at være helt sikre på at den kan holde til hele turen. Tror i det kan betale sig i det hele taget, eller skulle det ikke være noget problem at få en brugt der sagtens kan holde til de 5-6000 km?


  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   22. mar 2010 Ville du have noget imod at uddybe dit valg Peter? Hvorfor tror du at de er et bedre valg?

  • #12   22. mar 2010 Hej Max

    Nu kan jeg se folk skriver en masse navne på scootere osv uden egentlige begrundelser!

    Jeg tror desværre for dig at du ikke for så meget ud af at spørge inde på dette forum, da det som det handler om herinde er hvor hurtigt man kan få en scooter til at køre, hvor hurtigt optræk etc.

    Der bliver skrevet en del om LC kontra AC og det tror jeg på ingen måde skal påvirke dit valg.
    Hvis du tager de sydlige lande, grækenland, italien spanien hvor der er mange der bruger deres scootere hver evig eneste dag i væsentlige varmere vejr end vi kender herhjemme eller også andre steder i europa - typisk ofte med flere end en person på.
    Dette klarer scooterne altså helt fint også selvom de er luftkølede.

    Så er det angående dit valg af model - og her kommer du altså ikke udenom at 6000 km er langt.
    Jeg ville personligt ikke være bange for at købe en lidt ældre scooter 45 fra den blå avis, der er et stort udvalg også i den billigere ende.

    Faktisk faldt jeg helt tilfældigt over denne annonche da jeg så dit indlæg http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=940670
    Det er måske en del kilometer den har tilbagelagt, men med topboks plader spejle indikere den at den formentelig ikke har levet et hårdt liv
    Dette er en scooter jeg sagtens ville kunne finde på at købe hvis jeg var i dit sted - en Rally er gennemprøvet teknik, simpelt in case den går i stykker og utrolig holdbar.
    Men jeg kan så også finde ud af at skrue og reparere selv.

    Ligegyldigt hvilken brugt knallert du vælger kommer du ikke udenom at skulle give den et "service" inden du starter. DVS nyt tændrør, luftfilter, gearolie, evt et par variator ruller og kilerem. selvfølgelig tjek af bremser må også påregnes og formentelig skal de også have et skift - igen 6000 km er altså en del km.

    Håber du kunne bruge mit svar til noget, hvis du har andre eller mere uddybende spørgsmål skal du være mere end velkommen til at skrive mig en privat besked!

    MVH Niklas


  • #13   22. mar 2010 et andet bud kunne også være en typhoon 45, som den jeg har den har gået mange km. men køre stadig super!

    dog ved jeg ikke om de er til at komme i nærheden af for penge;)


  • #14   22. mar 2010 Og lad dig nu endelig ikke skræmme over de ting jeg skrev angående service, det er virkeligt enkelt at udfører selv, evt er der en del steder på nettet hvir man kan læse guider osv http://stalkerzone.dk/forum/forum-31.html er et eksempel

    ellers kan man også spørge herinde smiley


  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   22. mar 2010 Er også forberedt på at selv at skulle foretage lidt service, muligvis undervejs også. Tak for dit awesome svar Niklas, var den slags jeg håbede på at få smiley Så du mener en Rally ville være et godt valg? Er den let at vedligeholde?

  • #16   23. mar 2010 Altså nu ikke ligefrem en Rally specifikt, jeg mener bare at jeg ville holde mig til de "anerkendte" mærker som har en gennemprøvet teknik og er nemme at reparere på. Og så ville jeg holde mig langt væk fra Tunede eksemplarer.

    Rallyen er en fin knallert, og den er også lidt større, Jeg personligt er nok mere en Piaggio mand så jeg ville nok vælge en NRG da det er en stor og komfortabel knallert, den har 13tommer fælge og igen en gennemprøvet knallert. De er ofte også til at finde til billige penge som 45 scooter.

    Min pointe er:
    Jeg tror ikke du går særlig galt i byen sålænge du vælger et veletableret mærke, det kan være aprilia Piaggio Gilera Yamaha - sågar også PGO.
    Jeg tror dog jeg ville kigge efter de lidt større modeller når det nu er i skal køre så langt


  • Max M
    Max M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   26. mar 2010 Okay, det lyder fornuftigt nok.
    Jeg tænkte på, hvad for nogle ting skulle man være særlig opmærksom på ved køb af en brugt knallert, for at sikre sig at den er i ordentlig stand, så man ikke bliver scammed og køber noget lort?


  • #18   27. mar 2010 Kig efter rust, og om den køre ordentligt. Og se efter om alt el virker. Meget mere er der ikke at gøre. Når du så har købt den, så bestil nogle std. Ruller std. Kilrem. Nye pakninger til cylinderen og stempel ringe. Det er de dele som bliver slidt smiley hvis bare du gør det er jeg sikker på at du sagtens kan køre 6000 km på den smiley

  • #19   28. mar 2010 vær også opmærksom på forgaflen! om den er tæt eller om der er gået en simmerring da det er rigtig træls at opdage når du er kommet hjem!

Kommentér på:
Tips til valg af knallert til 6k km

Annonce