822 visninger
|
Oprettet:
Tips til valg af knallert til 6k km {{forumTopicSubject}}
Vi skal have en knallert45, som kan holde til et EU-trip på ca. 6000 kilometer. Det kommer til at ske i sommerferien og vi skal sydpå. Vi har brug for et køretøj, som vi kan regne med ikke bryder sammen på vejen, og vi vil helst ikke slippe -for- mange penge, både hvad angår brændstof og anskaffelse - her tænker vi maksimalt eller omkring xxxx.
Udseende er helt ligemeget.
Den skal altså være: brugt, billig, pålidelig, økonomisk med benzin og gerne med god affjedring til røven.
Vi vil derudover gerne høre fra folk der har erfaringer med lange ture på knallert, og høre hvad I har af tips
jun 2007
Følger: 54 Følgere: 73 Scootere: 3 Emner: 365 Svar: 3.264
aug 2006
Følger: 71 Følgere: 69 Scootere: 6 Emner: 188 Svar: 1.009
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 6 Emner: 348 Svar: 3.132
dog havde jeg valgt en 2 takter, det bliver lidt dyrere i benz men skulle den gå død er den lettere at gå til end en 4takter:)
mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
På forhånd tak.
mar 2010
mar 2010
Nogen der har nogle gode forslag til nogle LC scootere der kører langt på literen og er stabile nok?
Sætter uber meget pris på hjælpen allesammen.
okt 2007
mar 2010
Overvejer lidt om vi ville være bedre tjent med at købe en scooter fra ny istedet for en brugt, for at være helt sikre på at den kan holde til hele turen. Tror i det kan betale sig i det hele taget, eller skulle det ikke være noget problem at få en brugt der sagtens kan holde til de 5-6000 km?
mar 2010
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 455 Svar: 1.165
Nu kan jeg se folk skriver en masse navne på scootere osv uden egentlige begrundelser!
Jeg tror desværre for dig at du ikke for så meget ud af at spørge inde på dette forum, da det som det handler om herinde er hvor hurtigt man kan få en scooter til at køre, hvor hurtigt optræk etc.
Der bliver skrevet en del om LC kontra AC og det tror jeg på ingen måde skal påvirke dit valg.
Hvis du tager de sydlige lande, grækenland, italien spanien hvor der er mange der bruger deres scootere hver evig eneste dag i væsentlige varmere vejr end vi kender herhjemme eller også andre steder i europa - typisk ofte med flere end en person på.
Dette klarer scooterne altså helt fint også selvom de er luftkølede.
Så er det angående dit valg af model - og her kommer du altså ikke udenom at 6000 km er langt.
Jeg ville personligt ikke være bange for at købe en lidt ældre scooter 45 fra den blå avis, der er et stort udvalg også i den billigere ende.
Faktisk faldt jeg helt tilfældigt over denne annonche da jeg så dit indlæg http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=940670
Det er måske en del kilometer den har tilbagelagt, men med topboks plader spejle indikere den at den formentelig ikke har levet et hårdt liv
Dette er en scooter jeg sagtens ville kunne finde på at købe hvis jeg var i dit sted - en Rally er gennemprøvet teknik, simpelt in case den går i stykker og utrolig holdbar.
Men jeg kan så også finde ud af at skrue og reparere selv.
Ligegyldigt hvilken brugt knallert du vælger kommer du ikke udenom at skulle give den et "service" inden du starter. DVS nyt tændrør, luftfilter, gearolie, evt et par variator ruller og kilerem. selvfølgelig tjek af bremser må også påregnes og formentelig skal de også have et skift - igen 6000 km er altså en del km.
Håber du kunne bruge mit svar til noget, hvis du har andre eller mere uddybende spørgsmål skal du være mere end velkommen til at skrive mig en privat besked!
MVH Niklas
okt 2007
dog ved jeg ikke om de er til at komme i nærheden af for penge;)
jul 2004
ellers kan man også spørge herinde
mar 2010
jul 2004
Rallyen er en fin knallert, og den er også lidt større, Jeg personligt er nok mere en Piaggio mand så jeg ville nok vælge en NRG da det er en stor og komfortabel knallert, den har 13tommer fælge og igen en gennemprøvet knallert. De er ofte også til at finde til billige penge som 45 scooter.
Min pointe er:
Jeg tror ikke du går særlig galt i byen sålænge du vælger et veletableret mærke, det kan være aprilia Piaggio Gilera Yamaha - sågar også PGO.
Jeg tror dog jeg ville kigge efter de lidt større modeller når det nu er i skal køre så langt
mar 2010
Jeg tænkte på, hvad for nogle ting skulle man være særlig opmærksom på ved køb af en brugt knallert, for at sikre sig at den er i ordentlig stand, så man ikke bliver scammed og køber noget lort?
aug 2007
Følger: 26 Følgere: 27 Scootere: 5 Emner: 54 Svar: 173
okt 2007
Tips til valg af knallert til 6k km