{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

30'er Scooter -> 45'er Scooter? {{forumTopicSubject}}

Hej SG smiley

Da jeg købte en 30'er scooter efter jul, så troede jeg jo bare at jeg skulle tage kørekort til en 30'er scooter :).. men så vil de jo ha' lavet loven om, så 15 årige må kører 30'er.. og 16 årige må kører 45'er ;)... smiley (bliver 16 til sommer).. men da jeg nu har en 30'er scooter.. kan den så laves om til en 45'er?.. eller skal jeg ha' solgt min nuværende scooter, og så købe en 45'er?

Min scooter er en PGO White Magic fra 2008 (købte den brugt) den står i Meget fin stand og alt det der ;).

Mere info? -> Spørg! smiley

Takker på forhånd.

Mvh.
Jesper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  30'er Scooter -> 45'er Scooter?
  • #1   19. apr 2010 det er SLET ikke sikkert at den regl træder i kraft mester smiley

• #2   19. apr 2010 og hvis den træder i kraft, er det nok først om 1 år smiley

• #3   19. apr 2010 Ja, okay :P.. Hehe tror i?.. men hvis den så træder i kraft om.. lad os sige ét år.. Kan det så lade sig gøre eller?

• #4   19. apr 2010 den kommer aldrig igennem den regl..

• #5   19. apr 2010 The D: Okay, hvorfor ik?.. er alle 45er og 30er ik 49ccm?... men som bare er droslet ned (30er) ?

• #6   19. apr 2010 Okay. smiley

• #7   19. apr 2010 Regler om knallerter

Hvad er en knallert?
    Definitionen af en knallert findes i Vejledning om syn af køretøjer, afsnit 1.03.

Hvor hurtigt må en knallert køre?
    En knallert må ikke køre hurtigere end 45 km/t (stor knallert) henholdsvis 30 km/t (lille knallert).

En knallert må ved kontrolmåling ikke kunne overskride den fastsatte hastighedsgrænse på 30 km/t for lille knallert og 45 km/t for stor knallert med mere end 20 %. Reglerne om kontrolmåling fremgår af Vejledning om syn af køretøjer, afsnit 11.03.

Må man bygge sin knallert om, eller ændre fra knallert 45 til 30?
    Det er ikke tilladt at foretage konstruktive ændringer ved motor og lyddæmpersystem eller ændre udvekslingen mellem motor og drivhjul.

Da det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert, er det ikke tilladt at ændre en stor knallert (45 km/t knallert) til en lille knallert (30 km/t) eller omvendt.

Det er forbudt at sælge tuningsdele, der kan anvendes til knallerter. Tuningsdele er udstyr, der kan anvendes i motor eller udveksling, så knallerten kan køre hurtigere end den fastsatte hastighedgrænse. Dette fremgår af bekendtgørelse nr. 142 af 14. april 1977 om forbud mod forhandling af særligt hastighedsøgende udstyr (»tuningsdele«), der kan anvendes til knallert.

Alle store knallerter skal registreres. Fra 1. juli 2006 skal alle nye små knallerter registreres, dog ikke invalideknallerter.

• #8   19. apr 2010 The artist formerly known : Okay, tak for svaret smiley

Poul D: hehe okay (: takker for det smiley så fik man lidt af vide.. Hvordan tror i det bliver?.. kommer den nye knaller/scooter lov igennem ?

Kommentér på:
30'er Scooter -> 45'er Scooter?

Annonce