{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

dyre knallerter = genbrugs jern {{forumTopicSubject}}

så lige noget på tv omkring mc scootere etc. her har "forskere" fundet ud af at de dyreste mærker faktis også er de ringeste da de er produceret af gammle urene metaller, alu, mm dette er sq da chokerende at tænke på. dvs sige at en billig mc scooter bil etc faktis er bedre en de dyre mærker. det er jo utroligt. trods det faktis er meget logisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyre knallerter = genbrugs jern
  • #1   30. okt 2010 Det er meget muligt, men tar du aprillia og cpi, er motoren stadig 100 gange bedre på aprillia'en?

  • #2   30. okt 2010 Kom da med et link og et navn på det program...

  • #3   30. okt 2010 Genbrugsmetal kan være fint, nyt metal kan være skod? smiley Så det er vist lidt svært at sige med sikkerhed.

  • #4   30. okt 2010 .. tjah... jeg ved godt hvilke stel jeg vil turde at sætte mit liv på spil på.. og de kan ikke tale kinesisk smiley

  • #5   30. okt 2010 lægaard. Præcis sådan ser jeg også på det. Det kommer da helt an på hvordan det bliver smeltet og renset osv. Kina er ikke ligefrem kendt for ren stål. Og at der er genbrugsjern i. Tjah tror sq ikke du finder mange støberier der ikke smider genbrugsjern i diglen når de laver noget.

  • #6   30. okt 2010 Præcis!
    Der er jo ikke kun to kategorier, "nyt" og "genbrugs", der er mere der spiller ind. smiley
    Men hvis I kan linke til det program ville det være fedt!


  • #7   30. okt 2010 Tror slet ikke du kan få helt rent jern som ikke er iblandet genbrug hvis jeg skal være ærlig.

  • #8   30. okt 2010 Pede: Løn til folk der fremstiller den betyder MEGET! Hvis du gør det op i ren materialer så vejer de maskiner nogenlunde det samme og koster altså derfor ca det samme. Men der er jo forskel på en kineser der skal have 3 kr om dagen og en italiener der nok godt kunne tænke sig temmelig meget mere og endnu dyrere endnu en dansker der vil have 180 i timen. Og de 180 er jo ikke engang udgifterne på det. Så skal der betales feriepenge, pension, forsikringer osv. En arbejdsgivers reelle udgift på en løntime er som oftest over det dobbelte af selve timelønnen. Også derfor de fleste værksteder tager 500 i timen.
    Og så kan du nok se at hvis en scooter tager 10 timer at lave fra bunden så bliver det til 30 kr i kina og og 1800 i danmark og vel i nærheden af 1000 kr i italien da de er lavere lønnet. TÆNKT EKSEMPEL.
    Det er altså de væsentligste forskelle på ting fremstillet i kina kontra europæisk fremstillede maskiner.


  • #11   31. okt 2010 NightStonerCrew! thomas sf2 byttes . Kan de faktisk godt. Jern er det mest hyppigt forekomne grundstof i jorden. Faktisk er 33% af jorden metal, så vi render ikke tør i den nærmeste fremtid. Men det bliver vanskeligere at udvinde det og det stiger priserne af. Derfor man genbruger det.

  • #12   31. okt 2010 Udbud og efterspørgsel. smiley

  • #13   31. okt 2010 har desværre ikke noget link det var en eller anden tysk kanal og kunne ikke komme på tekstv

    men det er set før at de dyre mærker faktis ruster dobbelt så hurtig som de billige. som lægaard så smukt siger det Udbud og efterspørgsel er problemet. det er lidt lige som de tyske bil mærker ½år efter begynder lortet at ruste vis man ikke gør noget ved dem. dyre mærker bliver simpelhen produceret for billigt forholdt prisen de sælges for


  • #14   31. okt 2010 Der er jeg lidt uenig, Opel er tysk og ruster af h. til. smiley Hvis man så kigger på Audi, BMW og VW er det vel nogen af dem der ruster mindst? smiley Men det hænger også sammen med hvor meget de galvaniserer dem, de skal jo også tjene penge på at folk skal købe nye biler. smiley

  • #15   31. okt 2010 Men jeg er enig i at i forhold til prisen på nogen biler, er de produceret for billigt. smiley Men så er det jo også bare mærket man betaler for, og ikke kvaliteten.

  • #16   31. okt 2010 Hvis vi skal snakke biler skal vi jo lige huske at der er 170% afgift på biler herhjemme og det ændrer altså prisen en del. Det betyder i praksis at en bil der koster 100000 kan erhverves for omkring 30-35k uden plade på fra ny!
    Og piaggio må jo så være de dyre mærker i den her sammenhæng. Har mine til at stå ude året rundt uden problemer og ingen nævneværdig rust på stellet. Har set en del billigere der har meget være bl.a. pgo og suzuki. Men det har nu altså ikke så meget med stålet at gøre som det har med overfladebehandlingen af det.


Kommentér på:
dyre knallerter = genbrugs jern

Annonce