1.013 visninger
|
Oprettet:
team-->"Extreme" <-- = 140km/t!!!
Tilmeldt:
27. sep 2008 Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
Tilmeldt:
27. sep 2008 Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
bedste cylinder? {{forumTopicSubject}}
hvad er bedst til en bws når den skal kunne køre i rigtig mange km ? dr racing eller top performance trophy?
tak for hjælpen på forhånd
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 48 Scootere: 9 Emner: 65 Svar: 171
sep 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Scootere: 3 Emner: 9 Svar: 229
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 98
De er billige hos west-import.dk
nov 2007
Følger: 134 Følgere: 129 Scootere: 41 Emner: 582 Svar: 3.364
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
kasperfolini har jeg godt nok høre noget om er du 100% sikker på det?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
De er mega billige der.
Min tidligere genbo kører med Athena Sport alu med squish 0,65 og den kører sgu godt og den har kørt langt nu. Den køre 85-90 med std karburator og Proma Indoor udstødning til 200,- fra West-import.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 43 Svar: 140
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det er støbejern for fanden. Porten ligger ligger 23mm fra top.
Prøv en EVO cylinder på din BWs med EVO membran kit og en ordentlig knæk udstødning. Så rykker den. EVO cylindre, der ligger udstødningsporten 21-22mm fra top pt den er meget større. Derfor flere omdrejninger som giver flere HK og højere fart.
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
præcis kasper;D
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
men det vil sige at dr racing og trophy er fuldstænding det samme med ydelse og holbarhed?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Samt evt. et udskrift på hvad den yder uden at være portet først?
Det kan ikke passe at en cylinder med lave omdrejninger kan lege med sammen med 12.000+ rpm cylindrene.
Med 60km hver dag, så kan jeg godt se hvorfor benzinforbruget har betydning, men cylinderen koster stort set det samme.
Jeg havde Athena Sport alu på min Rally og den kørte jeg også langt med hver dag.
Greve-Roskilde hver dag, som også er 30+30km
Den kørte ca 17km/l benzin. Når jeg gav den fuld gas så var det 14km/l men den havde også 19mm og knæk på.
Hvis du tænker på dit benzinforbrug, så kan jeg klart anbefale en høj gearing som får din omdrejninger ved topfart ned hvor de skal være.
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Slaglængden er 44mm og allerede der, der er rpm faldet.
Min gamle TDR 125 smed over 35HK og den kørte jo heller ikke ved 12.000+
Skal du sammenligne cylindre, så Sammenlign ved samme ccm.
Athena Sport alu koster 695 plus topstykke.
Athena EVO koster 1199,- alt inkl.
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
Det er kun på KGI.dk du kan finde det. OG hvis du læser de papir der følger med til "evo" står der også athena racing i papirene.. hvorfor KGI kalder det noget det ikke hedder er et godt spørgsmål
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Klart at C30 er for stor.
R/T yder for lidt til at fylde den.
Jeg kan godt se at Athena selv kalder den for Racing. Men evo og racing er den samme cylinder.
Jeg fandt lige monteringsvejledningen hvor squish også fremgår.
Underligt nok, så kører MHR/TS med en strammere squish.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Men der er en der har kørt 46.000 med en alu sport og ved 40.000 der smed den stadig 10hk
Spørg Christian for nærmere Info.
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Jeg prøver lige at finde mere info om den scooter der kørte 46.000 med alu.
Jeg mangler stadig info om hvor meget meget R/T yder og ved hvilke rpm.
Hvad står R/T egentlig for?
jun 2007
Følger: 147 Følgere: 155 Scootere: 11 Emner: 1.046 Svar: 12.019
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Meget stærkere end en støbejerns cylinder.
Hvis du køber en TS cylinder og ridser den inden i, så kan du sende den til enten Malossi i eller Athena i Italien og få dem til at fixe den billigt.
Jeg så en prisliste på alt det de laver.
F.eks. alu svejsning inde i cylinderen hvis den har spist en G-ring med efterfølgene fjernelse af gammel Nicasil, påføring af ny Nicasil og med nyt stempel og det var vidst under 1000,-
Billigt når en ny TS koster godt over det dobbelte, hvis di så har betalt for portning, spidsning osv.
Anyway, leder stadig efter den der kørte så langt med alu.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 84 Scootere: 20 Emner: 133 Svar: 640
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
Spørg LaLLe hvem det er der kørte så meget med den. Han kørte 42.000km uden så meget at åbne den en eneste gang. Men spørg ham hvem det var, det er rigtigt nok at han kørte så langt med den
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
Og går man ud fra samme porttider osv så holder en alucylinder med nicasilbelægning MEGET bedre end en støbejernscylinder
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 98
De var et gammelt Italiensk firma.men blev opkøbt.
bedste cylinder?