{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Skoleopgave - Spørgesmål {{forumTopicSubject}}

Hej, mig og to kammerater er igang med et skole projekt, hvor vi forsøger at lave et lovforslag, vedrørende knallert-30's fart.
Derfor har vi lavet et lille spørgeskema, med spørgesmål (sjovt nok) hvor vi gerne vil høre jeres meninger omkring emnet smiley

Har du tunet din knallert/scooter?
- Hvorfor tunede du den?
- Hvor hurtigt skal en knallert/scooter kunne køre, hvis du ikke skulle tune den? (realistisk)

Hvis fartbegrænsningen på knallert blev sat op til 40, ville du så stadig gøre den hurtigere?

Hvordan har du det med forslaget om knallert-25 i stedet for knallert-30? (dog kan 15 årige køre knallert-25)

Hvor gammel synes du at man skal være for at køre på knallert-30? Knallert-45?

Ville du have noget imod knallertprøven havde været sværere?
- Hvis farten blev sat op til 40?

Ville du købe en el-knallert, hvis den måtte køre 40, og en med motor måtte køre 30?

- Kun seriøse svar tak! smiley

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoleopgave - Spørgesmål
  • #1   24. nov 2010 std fart 60 alder 15, men knaldet prøve skulle være svære

• #2   24. nov 2010 Har du tunet din knallert/scooter?
    Ja.
    - Hvorfor tunede du den?
    Fordi det var mere spændende at køre hurtigere.
    - Hvor hurtigt skal en knallert/scooter kunne køre, hvis du ikke skulle tune den? (realistisk)
    50-60

Hvis fartbegrænsningen på knallert blev sat op til 40, ville du så stadig gøre den hurtigere?
    Ja

Hvordan har du det med forslaget om knallert-25 i stedet for knallert-30? (dog kan 15 årige køre knallert-25)
    Dumt, hellere lave det til 17 også de måtte køre 50-60?

Som det er nu.

Nej overhovedet ikke.

Ville du købe en el-knallert, hvis den måtte køre 40, og en med motor måtte køre 30?
    Nej

• #3   24. nov 2010 30 knallerter er ikke engang lavet til at køre 30km/t
    i udlandet køre de uden begrænsninger som de er lavet til. men når de kommer til eu eller danmark så er de fyldt med begrænsninger.

tunede mine knallerter fordi det er noget sjovere og det går hurtigere fra a til b.

syns de skal have lov og må køre 60 km/t

man skal være 15 og må køre 30knallert.

har ikke noget imod prøverne til knallert kørekort bliver sværer. for jeg har ikke engang taget det smiley

• #4   24. nov 2010 Har du tunet din knallert/scooter?
    - Hvorfor tunede du den?

Jeg har ikke tunet min knallert. fordi det må jeg ikke. den køre alligevel næsten 50. hvis jeg måtte havde jeg nok tunet den til 70-80 km/t. Men hvis det skal være et lovforslag så skulle den sættes op til 60km/t lovligt !..

Hvis fartbegrænsningen på knallert blev sat op til 40, ville du så stadig gøre den hurtigere? Når den går 50 ja så må den jo gøre det. Prøven burde ikke være svære da alle knallerter næsten går 40,

Ingen 15 årige skal ha lov til at køre på knallert da mange af dem overhoved ikke er modne nok til det .

Hvor gammel synes du at man skal være for at køre på knallert-30? Knallert-45? 16 for 30 (som jeg gerne havde set blev sat op til 60km/t,) 45 stadig 18. som så kunne sættes op til 80. (reglerne burde faktisk være ligesom i tyskland. prøv at checke dem de er super gode va angår knallert/scooter)

- Hvis farten blev sat op til 40? Som sagt længere oppe ja faktsik fordi anæsten alle knallerter og scootere går 40?

Ville du købe en el-knallert, hvis den måtte køre 40, og en med motor måtte køre 30? Nej overhoved ikke. da min stadig går mere smiley

håber i kunne bruge det til noget. Mvh Michael. i kan evt kontakte mig senere hvis i vil lave mere ud af det. kan nok undersøge det med de tyske ting og sager hvis det er . skriv pb smiley

• #5   24. nov 2010 Og naturligvis hvis farten sættes op skal prøven også blive svære !!!!!!!

• #6   24. nov 2010 Det vi mener med 40, er at... de må køre 30, men grænsen er 42,9.. hvis man så må køre 40 er grænsen 52,9 smiley

og i skal også tænkte på, hvis den køre 60km/t er det så ikke for hurtigt til cykelstien?

Tak for svar !:)

• #7   24. nov 2010 når de skal må køre 60. skal det kun være når forholdene er til det. hvis ikke man kan finde ud af at fatte den lille regel er man ikke gammel nok til at køre knallert. men jo det har du nok ret i så må de ud på vejen hvis ikke forholdene er til det smiley

• #8   24. nov 2010 Har du tunet din knallert/scooter?
    - Hvorfor tunede du den?
    Fordi 35km/t simpelthen er for langsomt

55km/t

ja

Nedern?

30-15år, 45 18 UDEN KØREKORT

Nej

El knallerten ville få nogle flere Volt så den kunne køre stærkere, 40 er simpelthen slet ikke nok.

• #9   24. nov 2010 Hvis nu vi lader som om, at knallert-30 bliver lavet om, så de må køre fx 60km/t - hvilket er ret usansynligt. Så må knallert-30 jo selvfølgelig ikke køre på cykelstier mere, men på vejen som motorcykler, biler, lastbiler osv. Derudover skal de selvfølge overholde alle andre fartgrænser i landet; 50km/t i byen, 30/40km/t ved skoler og lign.
    Men når man ser 16-18årige på tunede scootere nu, som kører 70-80km/t inde i byen, så bliver hastigheden næppe sat op til lovlige 60km/t.

NightStonerCrew - Michael med sf2!!: Du må gerne finde nogen fakta omkring loven i Tyskland til mig på dette område, da jeg er ret sikker på, at deres regler ikke er anderledes end vores. Det hedder som sagt EU30 osv. Og hvis 45'ere måtte køre 80km/t, så ville det i givet fald helt sikkert kræve mc-kørekort.

• #10   24. nov 2010 http://de.wikipedia.org/wiki/Moped

pallenaldo, hvis du kan tysk:

Die Situation in der DDR [Bearbeiten]

In der DDR waren Kleinkrafträder ebenfalls auf 50 cm³ Hubraum beschränkt, allerdings wurde hier für sie ab Mitte 1963 eine zulässige Höchstgeschwindigkeit von 60 km/h veranschlagt. Da auf Autobahnen in der DDR eine bauartbedingte Höchstgeschwindigkeit von mehr als 50 km/h vorgeschrieben war, durften diese auch von Kleinkrafträdern befahren werden. Die im Einigungsvertrag festgehaltene Besitzstandswahrung ist auch der Grund, wieso vor dem 1. März 1992 in den Verkehr gekommene Kleinkrafträder des ehemaligen ostdeutschen Herstellers Simson auch mit dem heutigen Führerschein Klasse M gefahren werden dürfen.[3] In der DDR konnte die Fahrerlaubnis zum Führen eines Mokicks bereits im Alter von 15 Jahren erworben werden.

fatter selv ikke en bjælde, men der står noget om det xD

• #11   24. nov 2010 DDR-tiden er vist ovre for længe siden. smiley Så vi skal nok have noget fakta fra dette årtusinde på banen. smiley

• #12   24. nov 2010 Dumme Anders. DDR styre stadig i tyskland! - De ved det bare ikke selv.

• #13   24. nov 2010 Har du tunet din knallert/scooter?
    nej. smiley
    - Hvorfor tunede du den?
    jeg tunede den ikke, fordi jeg er blevet kørt ned at en bil med 35 km/t. det var nok til jeg har fået smadret knæet :).
    45 km/t.

30-knallert: 15.
    45 - knallert: 16.

nej, da jeg synes prøven var alt for let :).

nej, der er intet "sjovt" i at kører el.

• #14   24. nov 2010 Len R, intet sjovt i at køre el? har du prøvet det før? smiley de er røvkedelige standard, men med lidt flere volt til og nogle mods så har du satme en ond maskine

• #15   24. nov 2010 Har du tunet din knallert/scooter?
    Ja.
    - Hvorfor tunede du den?
    Fordi det var mere spændende at køre hurtigere.
    50-60

Ja

Dumt, hellere lave det til 17 også de måtte køre 50-60?

Som det er nu.

Nej overhovedet ikke.

Nej

• #16   24. nov 2010 kan godt være det er eu men så hvidt jeg husker så er det de samme regler som før i tiden som kim L siger. det er jeg næsten 100% på kan lige spørge en ven der bor i tyskalnd om han ved det smid lige en pb.

Kommentér på:
Skoleopgave - Spørgesmål

Annonce