{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knæk uds til 30 kmt
  • #1   16. feb 2011 Alt som en 30'er ikke er født med er ulovlig. Dvs sætter du fx 300mm bremseskiver på, som er langt bedre end de originale, så er det stadig ulovligt.

Med andre ord, så findes der helt klart ikke nogen knæk udstødning til nogen knallertere, som ikke er født med dem.

Dog er der nogle gange udstødninger til 45'er knallertere, som er lovlige på visse modeller, men det kan du jo ikke rigtig bruge til noget:)

• #2   16. feb 2011 nej det rigtigt men tak for hjælpen jeg syndes bare det sr MEGET bedere ud me knæk ind den std uds

• #3   16. feb 2011 Det kan du have ret i. Det er nok også derfor nogle af de der Thansen scootere er født med knækudstødning(selvom de ser latterligt små ud). Thansen scootere er jo bestemt ikke grimme. Mange af dem er faktisk ret fede og det er da nok også det som scooter producenterne fra Thansen lever på.

Men du kan da altid forchrome din std udstødning xD Det tror jeg da ikke er ulovligt:)

• #4   16. feb 2011 Heh ja det rigtigt smiley tror du ikke hvisman ikke piller skiven eller tager nogle begrænsinger og sætter knæk på og lader være og fjerne begrænsinger i den så den ikke kommer til t køre ove 43 for hvis man bliver taget af politiet og de er undeer 43 så kande i gøre noget hvis det e en 30,er

• #5   16. feb 2011 alt det du skifter ud i en 30 km/t knallert er en konstruktiv ændring = ulovligt med mindre du erstatter det med nye orginale dele smiley

• #6   17. feb 2011 Der er ingen panser der giver dig en bøde for at sætte bedre bremser på din scooter.
    De ved godt at std bremser er dårlige, så det er kun et plus med gode bremser.
    Hvis du kan finde en knæk udstødning som ikke larmer mere, ikke sviner miljømæssigt og ikke kører hurtigere end med std udstødning, så kan du roligt købe den og sætte den på. Den gamle regel med at du KUN må bruge den originale udstødning, den findes ikke mere.
    Det er tilbage fra dengang hvor alt havde et typegodkendelsesnummer.
    Så du kan godt købe en C16 City og se om den overholder de krav jeg nævner.
    Kører den for hurtigt, så plomber der lidt mere.

• #7   17. feb 2011 Jeg tror ikke politiet kender til alle de regler(hvor jeg desuden stadig holder fast i at en anden udstødning er en konstruktiv ændring og derfor ulovlig). Ser de en stor, fed og skinnende knækudstødning, så er jeg ret sikker på at de tager den, lige meget hvor hurtigt scooteren kører.

Og det med bremseskiven er jeg enig med dig i. At de ikke tager den bedre bremse, da de godt ved at den kun gør scooteren mere sikker. Men derfor er det stadig ulovlig på papiret.

• #8   17. feb 2011 Tommy alt har stadig et typegodkendelses nummer og konstruktiv ændring er stadig en del af den danske lov om knallerter. Men at det i praksis ikke betyder så meget mere da de kigger på hastigheden på deres tossede rullefelt istedet og ellers om den larmer og så ellers er ligeglade med potten er noget andet.

• #9   17. feb 2011 Jeg vil stadig gerne se den skide lovtekst, der siger noget om konstruktive ændringer.
    Jeg er sikker på at der står noget hen af:
    "konstruktive ændringer på indsugning, kompression, udstødning, kubik og udstødningsforhold, med henblik på fart forøgelse er ikke tilladt."
    Selvfølgelig skrevet i volapyk lovtekst.

Har du læst udkastet til den nye knallert lov ang. de 15årige?
    Der var et link på www.ft.dk for noget tid siden.
    De strammer den MEGET i forhold til tun og uansvarlig kørsel, samt sprittere.

• #10   20. jun 2011 ...:::Team 8850:::... - BRAVO - .

Det er jo ikke helt rigtigt. Jeg har f.eks. fuldt lov til at skifte skjolde, sidespejle, og andre dele der får den til at se federe ud.

• #11   20. jun 2011 <b>Mathias R</b>
    Kan du finde et sted hvor det står sort på hvidt at du må det? Eller er det bare din egen erfaring med den lokale landbetjent? For de fleste betjente er jo rimelige og derfor ikke nødvendigvis helt korrekte.

• #12   20. jun 2011 Det kan jeg vel godt, men har ikke lige ledt efter det. Hvorfor skulle man ikke må ændre skjolde eller ligende. Det har ingen indflydelse rent mekanisk, og ændrer intet på køre egenskaberne. (derfor vil jeg ikke kalde det en ændring)

Men kan du finde et sted hvor der står sort på hvidt man ikke må det? smiley

• #13   20. jun 2011 Efter færdselslovens § 2, nr. 6, inddeles knallerter i to typer, stor og lille knallert, ud fra knallerternes konstruktivt
    bestemte maksimale hastighed. En stor knallert er således efter bestemmelsen en knallert med en konstruktivt bestemt
    maksimal hastighed på 45 km i timen, mens en lille knallert er en knallert med en konstruktivt bestemt maksimal
    hastighed på 30 km i timen.

som jeg forstår det der, så er en konstruktiv ændring noget som har effekt med hensyn til hastigheden.

• #14   20. jun 2011 Nah nu er vi måske hene i noget der har med fortolkning at gøre og så kan vi egentlig diskutere til ukendelighed.

Men i mine øjne står der:

Efter færdselslovens bla-bla-bla...

... En lille knallert er med hensyn til motor, stel, affjedring og bremser bygget til 30 km/t. stor knallert er ligegledes bygget til 45.

I principet står der at den er konstruktivt bygget til henholdsvist 30 og 45 km/t. Der står ikke noget om hvad en konstruktiv ændring rent faktisk er.
    Man kan jo sagtens sætte en 10 meter høj mast eller 2 meter bredde hjul på uden at det vil ændre på topfart(udover vægt og lign, men det er detaljer), men det giver dig jo ikke ret til at montere den slags.
    Der skal nok være nogle regler om hvor brede eller høje ting må være, men you get the point. Man kan lave mange underlige ting ved en knallert som helt klart er ulovligt på trods af at det ikke forøger hastigheden.

Ergo så må en konstruktiv ændring altså være når man ændre på selve konstruktionen. Det værende ALT på knallerten. Selvfølgelig er der ikke nogen der klager over at du sætter andre håndtag på eller andre skjolde for den sags skyld, sålænge de er inden for fornuftens grænser.
    Men skal man være komplet flueknebber, så er det af min overbevisning at alle <b>ændringer</b>(herunder altså ikke skif af sliddele) er ulovlige.

Tro nu ikke at jeg er klassens fromme dreng. Jeg er selv ved at montere 13" NRG fælge i stedet for min Stalkers 10" fælge, og det er med garanti ikke lovligt. Derudover går jeg bmed tanker om bartstyr, anden nummerpladeholder og så er motoren heller ikke lige hvad man kan kalde standart.
    Så det er ikke fordi jeg vil forsøge at belære folk om noget. Jeg vil bare gerne have slået fast at Danmark har latterlige regler der gør at man intet må ændre ifølge papiret, men at alle mennesker(også panserne) skam ofte er rimelige nok og andre skjolde, bedre bremser og lign er ikke til gene eller fare for nogle andre, så de lader den slags ændringer gå igennem de felste gange.

Puha en tekst... smiley

• #15   20. jun 2011 Lyder fornuftigt nok smiley

Nogenlunde enig med det du skriver der smiley

• #16   20. jun 2011 Vil dog lige tilføje at med konstruktiv ændring, som menes der jo at den ikke må forbedres. (som nok giver mening efter det hedder en KONSTRUKTIV ÆNDRING) smiley

Noget som skjolde håndtag osv forbedre jo ikke scooteren, det giver den bare et andet look.

Derfor vil jeg stadig mene at ligemeget hvem man er, så er det 100% lovligt at skifte sådanne ting smiley

• #17   20. jun 2011 Igen så står der intet sted at det at ændre på scooteren funktionalitet(motor, stel osv) er de <b>eneste</b> ting der er konstruktive ændringer. Der står bare at ændringer af motor osv er konstruktive ændringer. Der bliver ikke udelukket nogen steder at andre dele også kan være konstruktive ændringer hvis man skifter dem.

<b>tid til en metafor ;)</b>
    Hvis jeg nu går ind på en parkeringsplads og siger at dén bil er grøn, og dén bil er grøn, og dén bil grøn, så betyder det jo ikke at de er de eneste biler på parkeringspladen som er grøne.

Hvis du forstår smiley

• #18   20. jun 2011 Det var så random skrevet det der XD

• #19   20. jun 2011 Jeg er nemlig awesome ja smiley

Kommentér på:
knæk uds til 30 kmt

Annonce