meget mærkelig knallert problem! {{forumTopicSubject}}
RIGTIG SVAR = X-HØJ
Hej alle sammen min knallert har været meget mærkelig her på det sidste men nu prøver jeg så at forklare hele den lange historie i siger bare til hvis i ikke forstår hvad jeg mener
Det startede med at min knallert gik ud når den havde kørt ca 8 km altså den blev varm også gik den ud det problem fik jeg så løst med at skifte mit gamle tændrør (NGK B9ES) med et (NGK BR9HS) efter det kørte den meget fint dog med lidt sløvere optræk ca 30-40 km senere begyndte den at hakke og sprutte rigtig meget efter jeg så slukkede den kunne men overhovedet ikke mere starte den jeg gættede så på det måske var tændrøret den var galt med igen så heldigvis havde jeg gemt mit gamle tændrør (NGK B9ES) som jo stadig virker bare ikke når det bliver varmt men fik det så sat det på og den startede med det samme osv og de første 100 meter havde den vild optræk igen men derefter begyndte den at hakke og sprutte igen og nærmest gå ud men jeg mener nok bare den gør det pga tændrøret er næsten brændt af men jeg kom så frem til at min knallert køre bedre med et (NGK B9ES) end et (BR9HS) det meget mærkelige kommer så nu jeg fik så købt et nyt tændrør (NGK BE9S) og når jeg fik sat det i gad min knallert overhovedet ikke at starte det sjove er så når jeg prøvede at sætte mit gamle tændrør som er præcis samme model den startede med det samme men den går dog ud når man giver gas sikkert pga af det gamle tændrør er næsten helt brændt af så nu er mit spørgsmål hvorfor kan den starte med det gamle tændrør som næsten er brændt af men ikke med det helt nye som er præcis samme model osv det skal siges jeg har prøvet at få byttet det nye ud med et andet et da jeg i starten troede det nye var defekt
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 294 Svar: 2.509
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 64 Svar: 846
polini sports tun
stage 6 knækudstødning
stage6 luftfilter
mar 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 6 Emner: 12 Svar: 456
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 294 Svar: 2.509
tænker mere på at du skal dyse 2 numre op for den ikke brænder tændrøret af. og så skal du finde ud af om du skal kører med langt tændrør (es) eller kort gevind(hs)
min sonic ødelage os tændrør efter 5 km og så bliver det dyrt at gi 50 kr. hver gang:D men der dysede jeg 2 numre op og så har der ikke været noget der:D
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 2 Emner: 12 Svar: 24
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 64 Svar: 846
ES = lang gevind
HS = kort gevind
altså jeg har kørt med begge dele og som sagt med HS havde jeg langsommere optræk men kan ikke lige se hvad du mener kan du prøve at uddybe det du skriver ?
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 64 Svar: 846
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 294 Svar: 2.509
det med at den ikke kan kører på det nye skal jeg ikke kunne sige noget om, men det kan ske at et nyt tændrør kan være defekt.
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 64 Svar: 846
forresten kan jeg da ikke være så uheldig at det andet nye tændrør også er defekt? =/ har nemlig fået det byttet men du kan godt se det er meget mærkeligt ik ?
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 294 Svar: 2.509
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 43 Svar: 327
Undskyld jeg spørg men hvordan kan du både køre med et kort og et langt gevind :-)? Det er jo enten eller
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 43 Svar: 327
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 6 Emner: 59 Svar: 602
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 9 Emner: 215 Svar: 817
mål på stator og tændspole
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Scootere: 5 Emner: 40 Svar: 318
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 64 Svar: 846
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 64 Svar: 846
meget mærkelig knallert problem!