Stoppet igår. Stoppet igår.
Ja. af ren og skær interresse blandt scootere osv. ville jeg lige fortælle jer om min hændelse igår med Politiet (:
- Vi var nogle stykker til en fest og jeg havde stillet min hot ind i deres stue oven på en pressing for at bruge anlægget i den. Der kører så 3 personer til esbjerg som ligger 8 kilometer væk for at hente nogle flere festglade folk.( En dreng på Senda, en dreng på Jog, og en pige på Hot )
De kører så og jeg sidder og planlægger at få hældt nogle slots i mig, for at få bedre stemning. En kammerat kommer så ind i samme split sekund som jeg skal til at bunde resten af min Slots øl, og jeg stopper så(ca. 4 slurke tilbage) og siger at jeg skal kører fra festen til esbjerg for at aflevere nogle nøgler. Jeg sagde først nej og de blev ved med det, for jeg var den eneste der havde scooter tilbage.
Jeg kører så derind og holder, så hopper der en eller anden klaphat bagpå og jeg tænker over, at det ikke var ret smart når der er SÅ meget politi i Esbjerg. Jeg kører med en gruppe med 2 standard hot og mig selv ( En pige på hot med en anden pige bagpå, en dreng på hot med 2 bagpå og mig med en bagpå. Vi møder så panserne imens jeg har min hot oppe på omtrendt 65 i en overhaling af de andre for lige at spille lldt smart. De sætter så blink på og vender om, da pigen kører ud over en fodbold bane og de 3 andre i et boligkvarter. Jeg fortsætter så med ind i boligkvarteret af ren panik og stopper 20 sekunder senere. Jeg får lov at blæse og han roser min væremåde overfor politiet og er overrasket over at jeg sekv tager skraldet, når det er mine venner som har "presset" mig til det. ( Lad værre og sig at i ikke selv lader jer presse lidt, for at være en kammerat, når dine venner også tit gør dig tjenester ).. Jeg blæser så og han spørger hvad jeg tror klokken er. Jeg siger så at jeg ikke ville høre, at han nu anholder mig for at tage mig med ind og overnatte. Han spørger igen og jeg kigger ned i jorden og svarer: "Hm, Cirka kvart over tolv tror jeg?" hvorefter han svarer: "Og jeg kender en som er skide hamrende heldig, mens han smilte"
Jeg fik kun en bøde på 300.-, og skulle have haft for spiritus kørsel(Han sagde at han lod mig kører, selvom den var en smule for høj, og jeg burde have for det),
Hvad jeg skulle have haft:
300 at lade en passager sidde bagpå
300 uden baglys(Løs forbindelse)
1000 Ulovlig scooter
**** UKENDT BELØB for spiritus kørsel.
Jeg syntes selv jeg slap meget billigt, trods ALLE 4 andre kom med ind og overnatte og fik taget knallerten for at få den undersøgt
Har i prøvet nogen ligende?:)
Mvh. Henry
jan 2009
Følger: 1 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 215
jan 2009
Følger: 1 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 215
mar 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 2 Emner: 28 Svar: 409
maj 2010
Følger: 41 Følgere: 40 Scootere: 4 Emner: 11 Svar: 38
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 5 Emner: 290 Svar: 1.900
apr 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 4 Emner: 8 Svar: 818
Det er lidt mærkeligt at de lader dig slippe når de ingen tolerense har overfor ulovlige scooter/knallerter.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.582
Men på den anden side, man skal sku også være SYGT uheldig hvis man skal møde en betjent, der gider håndhæve knallertloven.
sådan et fuckd op makværk af en lovgivning er de fleste betjente sku nogenlunde ligeglade med.
Er glad for du slap for at blive berøvet dine penge, din vario, din udstødning og dit transportmiddel i over en måned..
tillykke!
Jeg håber vi får gennemtvunget NY LOV, så vi ikke skal håbe på heldet fremover
Stoppet igår.