{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.918 visninger | Oprettet:

Få 4 takter til at kører hurtigere uden nyt cylle? {{forumTopicSubject}}

Hej, har min 4 takter som går ca 70 men ville gerne have et bedre optræk og måske køre de 85 men kan jeg gøre det uden at skifte cylinder? Evt ny udstødning eller hvad? Hvad kan jeg ellers kører med? Jeg har en race vario i med 4,5 grams ruller og det hjalp meget på mit optræk men vil gerne have mere respons og lidt mere fart, håber i forstår og vil hjælpe. På forhånd tak. Mvh Patrick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få 4 takter til at kører hurtigere uden nyt cylle?
  • #1   18. jul 2011 Må da lige indrømme jeg kun har haft 4 takt i 8 måneder nu så nej, jeg kender ikke vildt meget til den men man har vel lov og spørge?

  • #2   18. jul 2011 man kan godt få en 4 takter til at køre så hurtigt, en af mine venner har en V-clic og den køre 60-70 stykker, og den er standard?

  • #3   18. jul 2011 Den er altsår blevet målt til 50-65 på lige vej, og ned af bakke ca 70 og det er på gps og blev også målt af en hot med malossi sport og gianelli go og der går den ca 70 men det også lige meget og argh 85-90 stykker kører 125 cc ikke smiley min 4 hjuls crosser med 4 takts motor 250 cc kører altså ca 95 så argh jeg ikke den eneste der ikke kender så godt til 4 takt

  • #4   18. jul 2011 The D

    Målt efter gps. 4 takter kan man nemt få til at køre hurtigt med standard dele, det bare spørgsmål om at man ved hvad der skal gøres.


  • #5   18. jul 2011 Det ved at smide større cylinder på en 4 takter, for du ikke som sådan mere fart af, den tager lidt flere omdrejninger men ikke mange i forhold til en 2 takter med større cylinder
    . så ved at få "meget" fart ud af den, ved større cylinder, skal du også skifte til en højere gearing.


  • #6   18. jul 2011 Ja de er begrænset men dem fjerner man sgu da!

  • #7   18. jul 2011 Giver the D ret. En gy6 kan ikke køre 60-70 ægte km/t. Man får ikke det store ud af at ændre på rullerne ved en 4 takter, som ved en 2 takter ( jo selvfølgelig gør man det men til en hvis grad) da en 4 takter har insugning gennem ventiler i topstykket, og en 2 takter har det via skylle kanaler, og har et bestemt effekt område ved en hvis antal omdrejninger, hvor imod 4 takteren ikke har en bestemt effektområde.

  • #8   18. jul 2011 Sådan kort fortalt smiley

  • #9   18. jul 2011 The D

    Hold din kæft, den er blevet rullet til omkring 140


  • #10   18. jul 2011 Rolig nu gutter:-) spurgte kun ingen grund til diskussion smiley men det helt iorden, The d, sådan havde jeg ikke tænkt over det en undskyldning herfra

  • #12   18. jul 2011 Ja, der er lige blevet bestilt ubegrænset Cdi til den fra scooter-dele (:

  • #13   18. jul 2011 HAr du bestilt DC ( jævnstrøm) versionen til den? smiley

  • #14   18. jul 2011 har bestilt den der med 6 ben og der er kun 1 model, da min ikke bruger 4 ben som giantco sprint gør så derfor AC modellen da dcen modellen ikke virker til min:)

  • #15   28. dec 2011 The D det kan godt være at du ved en del om 4 takter men du ved tydeligvis ikke nok om optimering af en 4 takter kan jeg høre!

    Min gamle stranger x fight (gy6) kørte 75-80 (9500 omdr/min ca) efter gps med 50 kubik, der er bare mange ting der spiller ind for at de går så kvikt og de fleste ja de vil nok ikke tro på det eftersom når de piller begrænsningerne i deres og piller lidt her og der så går de ikke mere end de 55-60 som folk skriver og sådan er det også for langt de fleste men jeg kender flere der har fået deres 4 takter op på den fart med 50cc ved at pille de rigtige steder

    The D der er også mange folk der ved hvordan man tuner en bil, men derfor er der stadig folk som skiller sig ud ved at kunne et par tricks mere end andre så bare fordi at det ikke lykkes at få mere ud af en 4 takter end 55-60 km/t for de fleste så kan det derfor stadig lade sig gøre for nogle stykker at hive mere ud af dem

    Jeg er muligvis ved at skaffe min gamle 4 takter tilbage og hvis så invitere jeg gerne folk hjem for at vise irl at det er 50 cc ved at pille toppen af og derefter køre en tur!


  • #16   28. dec 2011 Uden at have fået min gamle scooter tilbage så kan jeg ikke og ellers så henter jeg nok en anden 4 takter i morgen og ellers en af de nærmeste dage som jeg nok skal pille lidt ved smiley

    Min den gamle skal der dog også pilles 80 ccm af og sådan lidt for at den er std igen smiley

    Folk kigger alligevel en del når man overhaler dem på deres 2 takter smiley

    men jeg skriver bestemt lige tilbage om enten jeg får min den gamle tilbage eller får fat i den anden men håber mest på min den gamle da der sidder nogle specielle dele i den smiley


  • #17   28. dec 2011 The D

    Jeg kan desværre ikke sige det da jeg ikke har været i nærheden af en 125 cc gy6 for ikke at sige at jeg kun har rodet i qm139ma/b (gy6) men jeg har nok et par idéer til hvad det kan være men uden at stå med en motor kan jeg ikke sige det smiley

    Det hurtigste jeg har set for en gy6 motor var 80 mp/h men det var en 150cc tunet til 180cc

    Det problem som folk har med deres 4 takter for det mest er at de ikke kan få omdr ud af dem og derfor ikke kører hurtigere


  • #18   28. dec 2011 dem jeg har overhalet har mest været hot 50 og ja de mest std scootere som man ser smiley jeg bor i en meget lille by og der er meget landeveje rundt omkring så det er begrænset hvor mange scootere jeg møder smiley

    Jeg har ingen anelse om hvordan din sr 50 går og kommer det til optimering/indstilling af 2 takter så er jeg lost... jeg kan sagtens tune en 2takter med cylle og alt det men det med at finde ud af hvilken opsætning man skal have med udst, vario, omdr osv det er ikke logik for mig og vil derfor meget hellere pille i 4 takter smiley


  • #19   28. dec 2011 Lige præcis rigtigt men det er at få en 50cc til at tage samme antal omdr som de 90cc.

    En anden gearing og vario skal der til før du får den til at rende hurtigere med 80 og 90cc for da jeg satte 80cc cyl på min kørte den ikke en dyt hurtigere men blot hurtigere i optræk og man kunne mærke at der var mere power i motoren at give af men da jeg byggede min der kunne man kun få en gearing som var lavere og det var protuna der solgte den så den bestilte jeg og da den kom fandt jeg ud af at den var magen til den som sad i min men nogle gy6 kører med 14/5? hvor min og andre køre med 15/5? (kan ikke huske helt præcis hvor meget i 50 det var)

    men ja i dag er der mange flere muligheder for at få dem til at rende hurtigere med de gearinger som er på market

    Jeg har 2 nye projekter med 4takter som jeg skal i gang med som er vidt forskellige men begge skulle gerne komme til at gå godt smiley


Kommentér på:
Få 4 takter til at kører hurtigere uden nyt cylle?

Annonce