Jeg har en masse spørgsmål angående Yamasaki GYS {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har forelsket mig lidt en Yamasaki YM50-GYS også kaldt Yamasaki Kingway
Det jeg vil bruge den til er hverdags kørsel (7 – 20 km om dagen) og længere turer når jeg bare kører en tur rundt ude på landet for mig selv, for det kan jeg godt lide at tage sådan en tur nogen gange.
Den skal forblive standard (30km/t) den kommer til at stå i et skur, (Ikke opvarmet) jeg vil prøve at undgå at kører i regnvejr da jeg ved at sådan en kineser ikke er helt vild med regn (rust osv)
Maskinen er udstyret med en 4takts motor, 4gear. Tromlebremse bagerst og skivebremse foran. Ellers det sædvanlige, blinklys osv.
Men min store bekymring er bare (selvom jeg kun har fået positivt respons fra de personer jeg har skrevet til inde på Scooter-galleri indtil videre.) kan sådan en maskine godt holde til at blive brugt? Altså kan sådan en kina motor godt holde til at blive brugt? Her tænker jeg meget på gearne osv. Der bliver jo skiftet gear mange gange og når topfarten kun er 30km/t og man har 4gear at gøre godt med, så bliver der jo tit skiftet gear, op og ned. Er der nogen af jer der har erfaringer med en Yamasaki YM50-GYS? Eller generelt bare med Yamasaki gear knallerter, da de jo bruger samme motor går jeg ud fra. Er kvaliteten sådan nogenlunde? Kan de starte en kold morgen? Snefuld vinter? Regnfuld dag osv.. Skriv gerne grundigt hvad i synes om dem jer der har en, eller kender en der har en. (jer andre der aldrig har prøvet eller ikke kender til dem undlad venligst at skrive til disse punkter ? )
Jeg har også tænkt lige på, med sådan gear maskiner, altså feks den her Yamasaki den er begrænset i CDI’en og kan rende 75 rigtige km/t på rullefelt med en ubegrænset CDI, har jeg læst mig til, nok om det. Mit egentlige spørgsmål med denne type begrænsning, hvor det kun er cdi’en er, bliver motoren slidt på samme måde som ved en scooter der er begrænset i hoved og røv for at sige det lige ud. Har det effekt på benzin forbruget med sådan en type begræsnsning?
Har kun kørt 2takter, min PGO hot50, så er der nogen ting man skal være opmærksom på ved sådan en kina 4takts 4gears motor? så den holder i lang tid, sådan noget som at stille nålene (tror jeg nok det heder) er det noget jeg skal kan begive mig ud i når tiden kommer der til, ved sådan en 4takter 4gear motor? Eller skal man have et proffesionelt værksted til dette? Ved i om sådan en Yamasaki YM50-GYS deler motor med andre kina knallerter som skyteam osv? Da Yamasaki ikke indgår i de sædvanlige sider som speedline, thansen osv.
Vil sætte STOR pris på hvis i gad at tage jer tid til at svare på aaaallleee mine spørgsmål! jeg er godt klar over man ikke kan forvente alverten for 7700 da sådane maskiner jo koster 20000 ved de mere kendte kvaltets mærker.
Billed
http://www.yamasaki.dk/Yamasaki--50-GYS-800.jpg
Model billede, den ser meget spinkel ud der, men ser mere robust ud i virkeligheden ihvertfald på de billeder jeg har set
Her er et ''rigtigt'' billed
http://scootergalleri.dk/uploads_xl_wm/2384853.jpg?16-10-2010_18:14:37
feb 2010
Følger: 47 Følgere: 47 Scootere: 17 Emner: 64 Svar: 532
Mht. at pille ved motorern når der skal justeres ventiler er ikke en god ide hvis du er nybegynder.
På Www.Daxshoppen.dk Kan du købe nye komplette motorer, eller bare motor dele. Det er samme motortype som den originale Honda Dax.
Men må jeg spørge hvor du har fundet den til 7700?:)
aug 2004
Følger: 71 Følgere: 70 Scootere: 3 Emner: 113 Svar: 3.609
jul 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Scootere: 52 Emner: 553 Svar: 4.890
og jeg har sku heller ik hørt godt om dem blandt venner ?
aug 2004
Handler om vedligeholdelse, så holder de som regel fint.
jul 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Scootere: 52 Emner: 553 Svar: 4.890
de fleste bliver solgt efter 2-4000 også er der det ene og det andet galt med dem så den røver der må du vidst ha ind og sidde igen
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Scootere: 6 Emner: 416 Svar: 4.546
Hos Cordes.com
KOLD !
Kig inde på billig-scooter.dk det mere voksent menesker der er der inde, der er mange der har gianto'er der har gået så langt som MiX siger
aug 2004
Har nu også selv ejet en der havde kørt små 35.000km før jeg ville have noget nyt.
Jeg har en masse spørgsmål angående Yamasaki GYS