{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

lidt mystisk pgo {{forumTopicSubject}}

har en pgo dr big. den kører med stage 6 cylinder samt en gianneli go udstødning. der er en 98 dyse i karburatoren. den varmesætter sig ikke ved fuld gas. men den sætter sig ved halv gas over en strækning på 4km. tændrøret er brun som det skal være. lufskrue er drejet i bund og 1 1/2 ud. kan det være dyserøret som er for lille. kører med 12,5 mm karburator. den har før kørt med malossi cylinder uden problemer., har kigget på kølerskjoldet. og det sidder som det skal. intet er flækket. eller i stykker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt mystisk pgo
  • #1   3. dec 2011 Prøv og sæt mægten af olie op på din oliepumpe eller prøv og lav en blanding selv og se om det hjælper

  • #2   3. dec 2011 Kan os være du kører med for dårligt olie hva bruger du ? det billige fra harald-nyborg eller ?

  • #3   3. dec 2011 DED. olie er silkolene scooter 2 mc-sym technology low smoke. fuld syntesisk- fra motorcykel forhandler. så det skulle være ok olie. men han nævnte at jeg skulle dyse den op til den ikke længere vil varmesætte sig. er os delvis lykkes bortset fra at den kun varesætter sig ved halv gas. lidt mystisk


  • #4   3. dec 2011 hvad mener du med at sæt mægden op på oliepumpen. er det hullet som olieslangen sidder på som skal laves lidt større på oliebeholderen

  • #5   3. dec 2011 Nej Lad enlig vær med det så smiley

    Kører dit gas-kabel til pumpen eller trækkes den via krumtappen ?


  • #6   3. dec 2011 den trækker via krumtappen

  • #7   3. dec 2011 Kender ik så meget til de olie pumper men prøv og kig på den om du evt kan skrue op for mægten af olie.

    Ved på en hiper2 motor der kan man sætte mægten op da den styrers via gas kable


  • #9   3. dec 2011 ok. tror jeg prøver at blande selv til at begynde med. men pumpen virker. for der kommer olie ud af den når jeg piller slangen af den. det med at skrue op for oliepumpen har jeg ikke rodet med før. men vil lige se om man kan finde en guide til det på google el noget inden jeg begynder at rode. men tror bare at jeg starter med at smide en lidt større dyse i. for den går rent hele vejen op uden af tøve eller firetakte. så den kan nok tåle at gå fire numre op.

  • #10   3. dec 2011 kjp. ok... tak.. så skal der ikke pilles der. kan man lave hullet en smule større i oliebeholderen så den får lidt mere olie. hvis det er der den er gal.

  • #11   3. dec 2011 98 er da også alt for meget? du skal jo kun dyse omkring 10 op? jeg kørte med 82 i min med samme opsætning og 2 af mine venner køre også med 82 og samme opsætning smiley

  • #12   3. dec 2011 eller vil det være en dårlig løsning

  • #13   3. dec 2011 chrylle. synes os det er helt vildt. men den varmesætter sig i den mindste ikke ved fuld gas. men kun med halv gas. kan det være for lille dyserør

  • #15   3. dec 2011 chrylle. hvad har i så gjort så den ikke varmesætter sig. har i kommet olie i benzinen. har i skiftet kølerskjoldet ud med et åben. forslag modtages gerne

  • #16   3. dec 2011 kjp.. nej. ville os helst undgå det. for ikke at få kokset stempel samt tændrør

  • #18   4. dec 2011 kjp. ja. ser ikke ud til at cder er noget at justere der. præver og gå fire numre op i dyse. ellers må jeg se om det er mulig at sætte et lidt større dyserør i. tror ikke det hjælper at gå op i større karburator.. det er vel stadigvæk dysen som bestemmer hvor meget benzin den skal have. mener den vil få lidt mere hvis man sætter et lidt størrer dyserør i. eller er jeg helt forkert på den

  • #19   4. dec 2011 mener det er dyserøret som styrer mellemgas området

  • #21   4. dec 2011 ja. det lille rør som sidder i er pillet ud. så der er bare et stort rundt hul. det vender så meget ind mod scooteren så der ikke kan komme skidt og møg ind. scooteren er købt brugt fra en scooterforhandler. og der var luftfilteret sådan. samt der sad en malossi cylinder på. da de så skulle skifte lejer i bagtøjet var udstødningsboltne rustet fast. så de var nød til og skære dem af og sæt en anden cylinder på som skulle være en stage 6. og så kom problemerne med varmesætning. der sad en 74 dyse i hvor den os varmesat sig med malossi cylinder på. men fik den til at holde op da jeg sat en 80dyse i. efter monterning af stage 6 cylinder er jeg så oppe i 98 dyse. lidt vildt

  • #23   4. dec 2011 kjp ok... har godt ikke fået en tragt med til den. så vil se om den kan fåes som løsdel. ellers må jeg købe nyt luftfilter med tragt i. men det er jo heller ikke så dyrt. bare den kommer til at gå lige så godt med tragt i. som uden. for den er ellers rigtig frisk at køre på. bare det hjælper. for er lidt træt af den varmesætter sig. 6,5 benz får os hurtig ben at gå på med så stor en dyse i

  • #25   4. dec 2011 kjp.okay. får fat i det i morgen eller på mandag. så prøver jeg lige at dyse den ned når jeg har fået fat i en tragt til luftfilteret. så håber jeg det virker.vil se dyner. tak for hjælpen.

  • #26   8. dec 2011 Lav lidt fusk med kølingen. smiley

    Ej, seriøst synes jeg det lyder mærkeligt da benzinen er med til at køle i stemplet, dog ikke det helt store, men det køler dog stadigvæk en smugle.

    Hvilken olie kører du med? det har helt klart noget at sige.


    Ved intet om dyse desværre.


Kommentér på:
lidt mystisk pgo

Annonce