{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
4. jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Klassisk knallert tur gennem Europa {{forumTopicSubject}}

Kære Scootergalleri!

Jeg har en plan om at køre fra Hedehusene til Lissabon en gang næste år på knallert sammen med en kammerat. Problemet er bare, at jeg ikke har en skid forstand på knallerter. Derfor skriver jeg til jer her.

Vi vil gerne have en klassisk knallert i stil med Yamaha 4 gears eller sådan noget. Om det er en knallert 30 eller 45 er ikke så vigtigt. Det vi søger er en lækker, klassisk og driftsikker knallert, som kan fås for under 10.000 og ikke kræver megen vedligeholdelse.

På forhånd tak for jeres hjælp!

Anders (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klassisk knallert tur gennem Europa
  • #1   29. mar 2012 God bless you'r soul.....

  • #2   29. mar 2012 Yamaha 4 gear i en ORIGINAL STAND holder FOR EVIGT!

    Det er en 30'er, men de bliver kedelige med 30 km/t smiley


  • #3   29. mar 2012 Fed ide!

    En lillebrors kammerat har været på vej til München på en Vespa Ciao, han havde bøvl med at skulle overbevise politimænd at knallerten var lovlig at føre uden nogen form for nummerplade.

    I de fleste andre EU lande har de haft nummerplader på knallerter i mange år, selv på de gamle youngtimers.

    Det er lige noget i skal overveje om i kan leve med det, måske få lavet en engelsk skrivelse inden i tager afsted, at knallerten er forsikret og må bruger uden nr. plade?

    Men ellers, det ville helt sikkert hjælpe at have forstand på knallerter og så skal i nok have dem efterset evt. renoveret af en prof. inden turen går afsted.

    Jeg ville vælge en knallert med komfort, som i også kan få dele til hvis der skulle ske en driftstop i udlandet.


  • #4   29. mar 2012 Nu er der 2 fz fokez der har skrevet til dette emne.. Så er det oplagt at sige at en fz'er også holder evigt smiley

  • #5   29. mar 2012 ellers, en god gammel nyrenoveret puch maxi, de kan ikke stoppes! smiley

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   29. mar 2012 @ Carsten L
    "Jeg ville vælge en knallert med komfort, som i også kan få dele til hvis der skulle ske en driftstop i udlandet."

    Har du noget særligt i tankerne? Jeg er en sand amatør, så jeg ved ikke hvilke modeller, der er driftsikre og udbredte i Europa i forhold til reservedele :). Men tak for lige at dele den med nummerpladerne - endnu en ting, jeg ikke vidste!

    Men tak for svarene allesammen! Keep 'em coming.


  • #7   29. mar 2012 en fz'er måske lidt kedelig måske ikke det rareste, men du kan jo ikke ødelægge den. Den kan holde til freaking fucking alt. En af mine venner har formået at kører 2 år uden olie på den fordi det var han sku ikke lige klar over, og den kørte stadigvæk..

  • #8   29. mar 2012 En Maxi KL - modellen med affjedring.

    Vespa Bravo eller Si.

    Suzuki FZ50 er en god og komfortabel knallert, men ikke så udbredt i resten af EU og så er den noget mere avanceret i el-nettet i forhold til de andre nævnte.

    En Puch MS/VZ/Monza/Grand Prix kunne også være interessant.

    Jeg skal selv på tur med nogle venner når vejret bliver bedre, vi vælger dog at blive i dk og så en ~500 km smiley
    Har lidt forskelligt at vælge imellem, tager enten min Puch Maxi, Puch MS eller min Yamaha Passola.


  • #9   29. mar 2012 Så ville jeg hellere køre på min CR50, (EU45 udgave af FZ50), den kan komme op på 60km/h.

  • #10   13. apr 2012 ellers skal i jo bare sørge for at have ekstra reserve dele med...
    men lydre som en kanon god ide at tag på sådan en tur smiley


Kommentér på:
Klassisk knallert tur gennem Europa

Annonce