{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Konfiskering af knallert??? {{forumTopicSubject}}

Hey sg!

Har lige læst følgende på en hjemmeside:
"Politiet kan nu konfiskere en knallert allerede 2. gang, de tager en knallertkører, som kører på en ulovlig knallert"

Vil dette sige, at nu når jeg har sat en GG på min scooter, som kører ca. 37 km/t og jeg bliver taget 2. gang hvor jeg har en GG udstødning på men den kører lovligt da 37...

Må politiet så tage den?

Sådan som jeg ellers har forstået det, må de kun give 1. advarsel og tage den HVIS knallerten kører over 42/43 km/t???

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konfiskering af knallert???
  • #1   1. apr 2012 ja for du har lavet en ændring på den, og den er ikk lovlig udstødninget

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.087
    #2   1. apr 2012 Straf for tuning af knallert
    Hvis du har ændret på motor, udstødningsrør eller udvekslingsforholdet, så knallerten kan køre for hurtigt, har det konsekvenser i form af bøder og konfiskering.

1, gang man bliver taget, koster det 1500 kr. i bøde, og de ulovlige dele konfiskeres.
    2. gang man bliver taget inden for tre år, koster det 1500 kr. i bøde, og knallerten konfiskeres.

• #3   1. apr 2012 Ja det må de godt. Men jeg tror ikke de vil gøre det..

• #5   1. apr 2012 Men andre steder som f.eks. på sikkertrafik står der følgende:

Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 43 km/t eller derover:

1. gang: 1500 kr. i bøde og de ulovlige dele bliver konfiskeret.

2. gang inden for tre år: 1500 kr. i bøde og knallerten bliver konfiskeret. Knallerten bliver også konfiskeret, selvom det er en, du har lånt.

Vil det så sige at jeg får 1. advarsel for min knallert som kan køre 37 og kører med GG?

• #6   1. apr 2012 Så vidt jeg ved kan de først sige at den " kører ulovlig" og give dig 1. advarelse og så tage den 2. gang hvis den kører over 43 km/t. De vil måske give dig en bøde for "konstrotiv ændring" fordi der sidder go på. men tror ikke de tager det så tungt så længe den kører under 43 km/t

• #7   1. apr 2012 Joachim N

Den MÅ godt kunne have en højere topfart end 31 km/t på rullefelt.

Men jeg må ikke blive målt til at køre over 31 når jeg kører på den

• #8   1. apr 2012 Lasse J
    Det håber jeg virkeligt også nu når jeg har valgt at sætte en GG på istedet for at købe en ny orginal til 1600-1800...

Jeg må prøve at ringe og høre dem af imorgen. For ville også mene at det "blot" er en konstrotiv ændring og man får en bøde for det og ikke 1. advarsel.

Jeg håber også at de ik rigtigt siger noget til det, når den kører lovligt/hvad den må

• Reject ™

#9   1. apr 2012 Selvom den holder sig inden for hvad den må køre på rullefeltet er den stadig ulovlig pga udstødningen, så i teorien må de tage den.

• #10   1. apr 2012 Der står jo at hvis du har lavet ændringer af motor og udviklingsrør osv så knallerten KAN kører for hurtigt kan de give dig bøde og konfiskering men når den så kører under 43 km/t kan de vel intet gøre ud over at give dig en bøde for konstruktive ændringer.

• #11   1. apr 2012 http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Knallert/Lille%20knallert/Boeder%20og%20straffe%20for%20lille%20knallert nye bøder for x antal kilometer i timen og den må maks gå 43 km/T på rullefelt

• #12   1. apr 2012 Altså det er jo det samme som hvis du fjerner to af dine blinklys. så er den jo stadig ulovlig. det må du jo ikke kører uden, og du vil få bøde for at du ikke har dem men de vil jo ikke konfiskere knallerten pga det.

• #13   1. apr 2012 Andet spørgsmål også til det her.

Hvis jeg så bliver taget og bliver rullet til 37.

De er sure eller lign. og de vil gi mig en bøde for konstrotiv ændring. Må jeg så trække hjem og beholde min udstødning eller hvordan forgår det så?

Hvad er chancen for de er skrappe og sure når man bliver stoppet, og gir bøde osv hvis den kører hvad den må? For nogle mener at de ikke siger noget specielt så længe den holder sig indenfor grænsen og alt ellers er iorden og man er flink. Og andre siger det modsatte...

• #14   1. apr 2012 Tror ikke de vil sige noget til dig angående din udstødning så længe den er under 43 km/t men selvfølgelig er der de stenge pansere som vil give dig en bøde for konstrotiv ændring men tror ikke der er mange der vil gøre det.:)

• Reject ™

#15   1. apr 2012 Det er umuligt at svare helt 100% på, der er chance for de blot giver dig en advarsel om at få skiftet den udstødning ud til den orginale, og der er også chance for de faktisk tager scooteren.

Jeg ville personligt ikke tage chancen, og hellere smide de 1600 efter en orginal udstødning og så kunne køre i fred og ro.

Tænk lidt over det, orginal udstødning vs en ny Jog R, hvad koster mest ?

• #16   1. apr 2012 Jeg havde nok selv valgt at tage chancen:) men det er jo forskelligt fra person til person:)

• Reject ™

#17   1. apr 2012 Loven siger:

Stk. 7. En knallert, som er konstruktivt ændret med henblik på hastighedsforøgelse, eller som er i en sådan ulovlig stand, at den, for så vidt angår lille knallert, kan køre 43 km i timen eller derover og, for så vidt angår stor knallert, kan køre 64 km i timen eller derover, skal konfiskeres, hvis ejeren (brugeren) af knallerten en gang tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i en tilsvarende overtrædelse af § 67, stk. 2. Konfiskation kan dog undlades, hvis særlige grunde taler derfor.

• #18   1. apr 2012 Men eftersom jeg ikke er bleve stoppet nogensinde så kan/må de da ikke tage den første gang ligemeget hvad, vel? Og det eneste som er ændret er udstødning fordi så kører motoren mere rendt og bedre + den er billigere.

• #19   1. apr 2012 Reject ™

Eftersom udstødningen ikker er sat på med hendblik på hastighedsforøgelse eller gøre den i ulovlig stand, kan jeg da ik få 1. advarsel??? Eller hvordan forstår i det?

• #20   1. apr 2012 Hvis den kører under 43km/t på felt alle de gange du bliver stoppet, så vil de aldrig nogensinde kunne tage den med.. Og hvis de gør, så er det kun for at undersøge om der er evt politiværn .. Men du vil altid kunne få den tilbage smiley
    Og dig der som nævnte blinklys, hvad sker der lige? På en 030'erne er det bedøvende ligemeget om der er blinklys eller ej, den er under kategorien cykel, så at du fjerner blinklys er lovligt, bare du rækker hånden ud..
    Jeg er selv blevet stoppet 4 gange og ingen af gangene har de nævnt mine manglende blinklys..

• Reject ™

#21   1. apr 2012 Anders DL #

Det ændrer desværre ikke på udstødningen er ulovlig, de må ikke tage den første gang, du har 2 chancer.

Problemet er udstødningen ikke er godkendt til din model samt alt efter årgang så mangler der sikkert også katalysator systemet.

Politiet er desværre fløjtende ligeglade med at den kører mere rent, og det er bedre for motoren.

• #22   1. apr 2012 Så siger han jo bare til betjenten at det ikke var for at øge farten men for ikke at give 2000 for en ny std ustødning. og så længe den ikke kører 43km/t eller der over har de vist ike en skid at sige. de kan jo ikke konfiskere en knallert der ikke kører 43 km/t eller derover!! smiley

• Reject ™

#23   1. apr 2012 Lasse J

Den går desværre bare ikke, det er ejers ansvar at sørge for knallerten er i 100% lovlig stand.

Så kan man vel sige det samme med en stor knækpotte, det var ikke for at øge farten hr betjent, det ser blot bedre ud.

Husk der er også regler om støj der skal overholdes, samt udstødningen SKAL være godkendt til maskinen før det er lovligt at bytte den ud.

• #24   1. apr 2012 Dennis N. Grunden til at jeg nævte blinklysene er fordi jeg kender en der har fået bøde på manglene ting fordi han manglede sine blinklys men kender ikke selv alle regler 100% smiley

men så længe den ikke kører 43km/t eller derover kan de aldrig nogensinde tage den, det skulle lige være at de tog den mdd for at tjekke for politiværn, men der for du den jo igen:)

• #25   1. apr 2012 Imorgen løser jeg det på en meget nem måde.

Jeg ringer til fyns politi på 114 og spørg hvornår en knallert 30 er ulovlig og man få 1. advarsel. Siger de, når den kører over 43 km/t på felt så er problemet løst og de må/kan ikke tage den på noget tidspunkt....

dennis N
    Tak, jeg synes selv det gir rigtig god mening og det også det jeg mener er rigtigt :(...

Men de må vel godt tage udstødningen ellerskal jeg bare trække hjem, eller hvordan hænger det sammen? smiley
    Og er der nogle som før har prøvet at blive stoppet på en lovlig scooter/en der ikke kørte over 43 på felt som havde GG på? Hvis ja, hvad sagde de til det? smiley

• Reject ™

#26   1. apr 2012 Lasse J

Jeg skal da gerne lige fortælle dig reglerne ang blinklys på en 30'er, hvis de er monteret så skal de virke, men det er lovligt at afmontere dem, og så blot bruge armen istedet for.

Det er ikke nok bare pille pæren ud af blinklyset, de skal fjernes helt, både foran og bagpå. smiley

• #27   1. apr 2012 Derfor kan han være uheldig at blive stoppet af en streng betjent der vil give ham en bøde for konstroktiv ændring, men tro de er de færreste betjente der vile give bøde for det så længe den ikke kører for hurtigt. smiley

det skal så lige siges at en go udstødning ikke larmer mere end en standart udstødning;)

• Reject ™

#28   1. apr 2012 Anders DL #

Desværre kan du ikke helt regne med hvad de siger inde på stationen, det er flere gange set de forskellige betjente har deres helt egen fortolkning af reglerne, udstødningen må de dog godt tage, også selvom den kører 37km/t da den ikke er lovlig til din model smiley

• #29   1. apr 2012 Ojay, tak for det, så blev jeg da det klogere smiley

• #30   1. apr 2012 Reject ™

Men er vi enige om jeg ikke kan få 1. advarsel eftersom den ikke kører for hurtigt? smiley

• Reject ™

#31   1. apr 2012 Anders DL #

Det ved jeg faktisk ikke helt, den kører jo over de 30km/t den må, men den kører ikke over de 43km/t på rullefeltet.

Jeg tror det kommer lidt an på hvordan betjenten fortolker følgende:

Straf for tuning af knallert
    Hvis du har ændret på motor, udstødningsrør eller udvekslingsforholdet, så knallerten kan køre for hurtigt, har det konsekvenser i form af bøder og konfiskering.

1, gang man bliver taget, koster det 1500 kr. i bøde, og de ulovlige dele konfiskeres.
    2. gang man bliver taget inden for tre år, koster det 1500 kr. i bøde, og knallerten konfiskeres.

• #32   1. apr 2012 Ja det er vi smiley

• #33   1. apr 2012 Men har jo ik ændret så den kører for hurtigt...

Btw... Tak for hjælpen alle sammen!!! smiley

Hvis jeg er uheldig at blive stoppet, håber jeg det hjælper at have alt iorden, være flink og at den ikke kører for hurtigt :)...

Kommentér på:
Konfiskering af knallert???

Annonce