{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.231 visninger | Oprettet:

Du kan ikk køre 30'er knallert uden at få bøde {{forumTopicSubject}}

kopieret fra et andet forum, ville bare høre jeres mening:

Ringede lige til Nordsjællands politi og blev stillet om til færdsel eftersom jeg havde nogle spørgsmål. På sikkertrafik.dk der står der at hvis knallerten kører mere end 31 kmt på deres rullefelt så gives der en bøde på 1000 kroner.
Kører den over 38 kmt så gives der en bøde på 1500 kr.

Dette er alene på farten.

Men, hvis jeg går ind ved en forhandler og køber en sprit ny scooter, så har de typisk en fart på ialt 35-40 kmt.

Kører jeg en tur på 40-50 kmt efter jeg lige har afhentet mine sprit nye scooter, og politiet så lige vil måle den og den viser over 31 kmt på rullefeltet, så vil der gives en bøde på 1000 kr.

Politimanden jeg var i kontakt med, han sagde at sådan var reglerne bygget op og det var noget politikerne havde fået gjort, og der var ikk ret meget andet at gøre selvom han godt ku se at det er noget lort man ikk kan eje en lovlig og ny scooter uden at frygte man bliver stoppet, og derefter bliver frarøvet 1000 kroner uden der er fortaget konstruktive ændringer af knallerten.

Så fortalte jeg ham ''Jamen, så vil alle der kører knallert 30 jo ku få en bøde bare ved at køre rundt helt lovligt, og det kan jo ikke være meningen hvis man kører rundt på en knallert 30 som man ugen forinden lige havde givet 23.000 kroner for ved en forhandler, og hvor den var købt sprit ny''

''Jamen jeg kan godt se hvad du mener, men der er ikk rigtig noget at gøre ved det. og det er desværre sådan som det er. Men dog kan man kigge imellem fingre med det alt efter hvilken betjent der stopper dig og hvordan ma nser på det, men ligger du og kører med hjelm på, den er forsikret, og hvis betjenten kan se at knallerten er forholdsvis ny, så er det noget han skal tage stilling til om han vil give dig en bøde''

Sagde betjenten fra færdsel.

Betjenten fra færdsel fortæller altså, at uanset hvilken scooter du ejer nu om dage, om den er sprit ny, om der er tale om en orginal honda dax fra 70'erne eller andre knallerter, så udstedes der en bøde til alle der har en topfart på over 31 kmt, og bøden er på minimum 1000 kr.

Hvad pokker er det for et sygt land vi lever i ? :o)

Nu er jeg selv snart 21 år og tiden er ved at være ovre, men hvad pokker kan man gøre som ikke er ulovligt på en knallert 30?

Det er jo lige før at de unge næsten sku finde sig en 150-250cc offroader og ligge og fræse rundt, fordi den kan køre ned af trapper, komme mellem bomme, chikaner og alt muligt andet, og så er chancen mindre for at blive stoppet, end hvis de kører lovligt rundt på en lovlig scooter, som viser sig ikke engang at være lovlig hvis poltiet stopper en, og derfor koster en 1000 kr pr gang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Du kan ikk køre 30'er knallert uden at få bøde
  • #1   20. jun 2012 Tja politiværn så kommer den. Ned på 30

• #2   20. jun 2012 Jeg kan fortælle dig at, at vedkommende har misforstået reglerne.
    og betjenten kendte dem ikke.
    Der står ikke på sikkertrafik.dk, at man får bøde hvis scooternes topfart er 31 kmt, og en højere bøde hvis den er 38.

Der står derimod, at hvis man kører på knallerten, og bliver taget i en fartfælde, eller på anden måde målt, til en hastighed på over 30 km/t, så får man en fartbøde.

Man får altså IKKE en bøde, fordi ens helt forhandler standard nye scooter kan køre 38 km/t
    Det er faktisk helt lovligt.
    Man må bare aldrig komme over 30,00 kmt på den.

Fortæl meget gerne det her videre til ham du har kopieret det fra...

Fortæl ham også at han skal melde Sig ind i gruppen "ny lov! -for folket" på facebook og herinde på scootergalleri, for at få en mellemting mellem svenske og engelske regler i danmark. Sammen kan vi ændre reglerne demokratisk!!!

• #3   20. jun 2012 Vi skal til at ha lavet noget underskrift indsamlig, til at lave loven om til at man må køre 60 km/t.

• #4   20. jun 2012 ^det hjælper ikke, der skal være flertal for det i folketinget smiley

• #5   20. jun 2012 Du har købt en 30 knallert. Ergo kan den kører 30. Kører den hurtigere når den kommer fra forhandleren må han udbedre "fejlen" til den kun kører 30. Ellers må handlen gå tilbage. Og det er bare at smide en tykkere skive i.
    Men ja reglerne er sindsyge.

• #6   20. jun 2012 Det fartbøde! den må blive rullet til 43km/t det står også på sikkertrafik...

• #7   20. jun 2012 Gas hånd taget er jo trinløst,, jeg er sikker på at alle gas håndtag kan justere farten til 30 km/t scooteren må jo være i stand til at køre 42 på hulle feltet, man må bare ikke køre det med mindre det er på privat grund.

• #8   20. jun 2012 Lalle.

Standart 30'ere må lovligt have en tophastigghed på 39,99 km/t.

Mvh smiley

• #9   20. jun 2012 Kim L: Du får ikke en bøde for 31 på rullefelt... Det er i FARTKONTROL smiley

• #10   20. jun 2012 Det er jo en syg lovgivning!

Men er det ikke noget med at politiet også har sådan nogen "kvoter" for hvor mange bøder de skal give og hvor højt et beløb de skal give bøder for?
    Sys jeg hørte noget om det sidste år hvor nordjyllands politi ikke havde udskrevet nok bøder i løbet af året og derfor fik ekstra travlt med at udskrive bøder? :S

• #11   20. jun 2012 Men hvis det er vores eget ansvar at den kun køre 30 på vejen så er der vel ingen forksel på om vi skal holde den på 30 fra en topfart på 38 eller om vi skal holde den på 30 fra en topfart på hvad? 60kmt??
    Eller er jeg galt på den?

• #12   20. jun 2012 Vi skal ikke have lov at køre 60 kmt i stedet for 30.

Knallertbeviset skal være som det er.
    Til gengæld skal vi have lov at køre 45 scooter når vi er 16.

Standard 45 scootere må lovligt have en tophastighed på 59,99 kmt.
    Det er først ved en tophastighed på mere end 63,99 kmt at politiet tager ulovlige dele.

Og politiet siger ikke noget til at man kører 60 i stedet for 45 på dem smiley

Og så skal vi selvfølgelig have lov at køre 125cc når vi bliver 17.
    Med op til 80 kmt.
    Mere end 80 når vi er blevet 18.
    Dog højst 15 hk.
    På 125cc kørekortet smiley
    Som i England!
    Og så skal 30 kmt være for 15 årige.

Det var i hvert fald som 15 årig jeg selv kørte lovlig 30er.
    Da jeg blev 16 Lavede jeg min scooter om til en 45er.
    Da jeg blev 17 var det køretøjer der ku køre mere end 60, men som stadig ikke havde over 15 hk.

• #13   20. jun 2012 jens *ORG. MADASS BAGPOTTE SØGES!!* .
    Jo den er jo ulovligt hvis den KAN køre hurtigere end 42

Max C
    42km t men man maa kun koere 30

• #14   20. jun 2012 Underskrift indsamlinger er sådan noget der GIVER flertal i folketinget.

Lige nu er trafikordførerne bare IS i deres røve, fordi de har travlt med alt muligt andet, som de bliver presset til.
    Underskriftsindsamling, ja tak.
    Post den gerne på ny lovs væg smiley

• #15   20. jun 2012 Marcus

Ja det er jeg med på men hvis det er vores eget ansvar at vi alligevel ikke kør mer end 30km/t på den så kunne den jo lige så godt være ulovlig når den kørte 60 km/t

Max
    Med dit forslag skal man så til at tage et nyt "knallertbevis" hvert år? For ellers så skal der da ske en voldsom opstramning af den undervisning vi kender idag!

• #16   20. jun 2012 Ikke 42 kmt.

Under 40 kmt ingen bøde.

Mellem 40 og 43 kmt, 1000 kr i bøde.

43 kmt eller over. 1500 i bøde +konfiskering

• #17   20. jun 2012 Max C
    Nej.

• #18   20. jun 2012 Med mit foreslag er knallertbeviset for 15årige, eller folk over 18 som gerne vil køre 30'ere.

Det koster stadig næsten ingenting

Når man bliver 16 kan man tage et andet kørekort. SCOOTER kørekort smiley
    Det giver ret til at føre lille scooter (ikke stor knallert. Det er så dumt et ord for 45 scootere smiley lille scooter er hvad en 45 er)

Det "lille scooterkørekort" fungerer så ligesom motorcykelkørekortet.

scooterkørekortet bliver automatisk til et stort scooterkørekort når man bliver 17, eller har haft scooterkørekortet et år.

Til gengæld for at det kørekort bliver lavet, skal køretøjet ind til syn af dæk, lygter, bremser og lign. lige så ofte som motorcykler.

Så knallertkørekortet der er næsten gratis, når man er 15.

Vil man så køre 45 scooter og måske "stor" scooter senere hen, så må man tage et scooterkørekort når man bliver 16 smiley

• #19   20. jun 2012 43 km/t eller derover
    http://www.sikkertrafik.dk/Paa-MC-og-knallert/Knallert/Lille-knallert/Boeder-og-straffe-for-lille-knallert.aspx

Og det jeg siger med 40-43 kmt plejede at stå på sikkertrafik.

Men de kan åbenbart godt lide at forvirre folk om reglerne.

Klart de ikke vil sige tingene som de er, nu hvor reglerne er sådan nogle fucking nazist regler.

• #20   20. jun 2012 Max C
    Hvis det kom at knallerter skulle til syn så ville det være slut med alt der heder gejl og tuning.

• #21   20. jun 2012 Max C: Du har ret i, at det var sådan for et par mdr. siden, inden den nye lov, men det er ændret. Nu giver det ingen bøde op til 42.9km/t smiley

• #22   20. jun 2012 Nej nej slet ikke Marcus n.

Du er da helt forvirret smiley

Hvornår har du sidst set en flok unge englændere på scootere?
    De har næsten alle sammen knæk udstødning på, bar end mirrors, powerfiltet og alt muligt andet gøjl.

Der skal bare ikke stille skarpe dele ud fra scooteren.
    Eller være gamle døde dæk på.
    Eller sirene eller blå forlygte smiley

Men hvis man vil køre med knive på fælgene, sirener på eller måske bare noget andet der er ulovligt, så kan man jo bare gøre som 90 % af alle knallerter i Danmark.
    Skider på loven og kører lovløst smiley

Selvom det vil selvfølgelig være meget Federe at følge loven, hvis den gir mening smiley

• #23   20. jun 2012 Max C
    Nu er reglerne jo ikke de samme her som i England.

Den bliver jo ikke godkendt med knæk når det er ulovligt. Langt de fleste udstødninger på MC'er er også ulovlige.

• #24   20. jun 2012 Htm, de nye regler sku ellers træde i kraft over 2 omgange.

19. Januar 2013. Og så allerede her til sommer på et tidspunkt.

Jeg hørte godt nok nogen snakke om at loven sku være mere "enten kører den for stærkt, ellers gør den ikke".

Men jeg syntes ikke jeg læste noget om det da jeg læste L137, som er bekendtgørelsen af de nye regler..

Hmm, der er noget jeg ska ha læst op på smiley
    Tak for hintet smiley

• #25   20. jun 2012 De fleste mc udstødninger er også ulovlige i England, men sjovt nok kører alle med dem alligevel smiley
    Det er ikke slut med styring og tuning, bare fordi køretøjerne skal synes.
    Der kommer bare grænser for hvad man må.

Man må for eksempel gerne have gianelli go og powerfiltet på sit 70cc setup.

Det ved jeg da fra alt det roadwars (engelsk station 2) jeg har set.

Så helt slut er det i hvert fald ikke.
    Måske snarere tvært imod smiley

• Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #26   25. maj 2013 det er lovligt for en knallertkører at være istand til at køre 39.9 da bødegivere(politi) skal tage højde for mulig fejlberegning iforehold vægt og hjulbrede tror jeg

Stadivæk latterligt at det skal være så strict iforehold fart på knallert

• #27   7. apr 2016 lad vare med at stoppe hvis poltitet kommer kør væk

Kommentér på:
Du kan ikk køre 30'er knallert uden at få bøde

Annonce