{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noob spørgsmåål
  • #1   3. aug 2012 du skal ik samle det ! hvis du ik ved hvordan man gør!

    Montering af cylinder/stempel.
    Rens motoren grundig for skidt og snavs.

    Afmonter det gamle cylinder sæt og udstødning.

    Rens pakflader grundigt og kontroller at der ikke sidder stykker af gammel pakning.

    Inden du går igang med montering skal du kontroller at cylinder kan gå ned i motorblok,der kan på nogle nyere modeller være støbt en lille kant som forhindre at andet end den originale cylinder kan monteres. Har du en model med begrænsning i blok har du to muligheder, 1. motor skilles ad og kant bortslibes,det kan anbefales da du så frit kan skifte mellem alle cylindre, 2. skørte på cylinder slibes mindre i diameter, når dette er gjordt går du vidre:

    Kontroller at krumtap er 100% i orden og uden slør.

    Monter altid nyt krydspindsleje, ved tunsæt brug racer leje.

    Kontroller at stempel køre uforhindret i cylindergangen, monter nu stempelringe på stempel, vær opmærksom på at nogle ringe kan være koniske og skal da vende med denne side mod top.

    Montering af stempel kan gøres på to måder:
    1. Monter stempel på plejlstang og monter da cylinder, brug ingen vold!

    2. Monter krydspind i den ene side af stempel og monter stempel i cylinder, det hele monteres nu samlet på motoren, brug ingen vold, husk bundpakningen og kontroller at låseringe sidder 100% korrekt!

    Husk at pilen på toppen af stemplet SKAL pege MOD udstødningsport og evt. huller i stempel skal være modsat udstødningsport altså MOD indsugningen!

    Monter toppakning og topstykke, krydsspænd topstykke med 0,8 – 1,1kg ved vankølede kit op til 1,5kg.

    Monter altid nye pakninger, genbrug aldrig de gamle.

    Ved montering af større cylinder kit omdyses std. karburator med dyse 4 – 10 nr større!

    Ved montering af cylinder større end 47mm anbefales det at montere større karburator da der derved vil opnås bedst køling af cylinder og stempel.

    Husk ved montering af hurtigere cylinder kit at udskifte dit tændrør til et koldere, da der ellers kan opstå skade på motor.

    Ved tilkøring må motoren ikke overbelastes, det anbefales derfor at køre med ½ gas ca. 250 – 300 km . Den bedste effekt opnås kun ved korrekt tilkøring.

    Brug altid kun 100% fuld syntetic olie, beregnet til scooter/knallert.

    Ved tuncylinder anbefales det at udskifte stempelringe ved ca. 1.000km kørsel og stempel ved ca. 3.000km, derved vil du altid opnå fuld ydelse.

    Hvis du følger denne vejledning er du hjulpet godt på vej.



  • #2   3. aug 2012 Ja men jeg har en rusten gg sker der noget ved det?

  • #3   3. aug 2012 Nej. smiley

  • #4   3. aug 2012 Okay tak tror du jeg kan få den i min hot fra 2010

  • #5   3. aug 2012 Dumt og tune en hot fra 2010 smiley

    Men ved det ikke smiley men tror det.


  • #6   3. aug 2012 Hvorfor er det dumt

  • #7   3. aug 2012 sådan en ny hot. er syndt og tune.

    men det bestemme du selv


  • #8   3. aug 2012 Jeg tager kun tun cylinder på ikke andet ?

  • #9   3. aug 2012 ved ik om du kan.

  • #10   3. aug 2012 Husk at dyse om når du skifter fra 50 cc til 70 cc. ellers brænder du bare den af.

  • #11   3. aug 2012 Hvor mange op

  • #12   3. aug 2012 Ved ikke lige. smiley Prøv dig frem smiley

Kommentér på:
Noob spørgsmåål

Annonce