434 visninger
|
Oprettet:
Noob spørgsmåål {{forumTopicSubject}}
Hvordan samler man en cylinder
Dr racing evolution70ccm
nov 2010
Følger: 121 Følgere: 127 Scootere: 23 Emner: 146 Svar: 988
Montering af cylinder/stempel.
Rens motoren grundig for skidt og snavs.
Afmonter det gamle cylinder sæt og udstødning.
Rens pakflader grundigt og kontroller at der ikke sidder stykker af gammel pakning.
Inden du går igang med montering skal du kontroller at cylinder kan gå ned i motorblok,der kan på nogle nyere modeller være støbt en lille kant som forhindre at andet end den originale cylinder kan monteres. Har du en model med begrænsning i blok har du to muligheder, 1. motor skilles ad og kant bortslibes,det kan anbefales da du så frit kan skifte mellem alle cylindre, 2. skørte på cylinder slibes mindre i diameter, når dette er gjordt går du vidre:
Kontroller at krumtap er 100% i orden og uden slør.
Monter altid nyt krydspindsleje, ved tunsæt brug racer leje.
Kontroller at stempel køre uforhindret i cylindergangen, monter nu stempelringe på stempel, vær opmærksom på at nogle ringe kan være koniske og skal da vende med denne side mod top.
Montering af stempel kan gøres på to måder:
1. Monter stempel på plejlstang og monter da cylinder, brug ingen vold!
2. Monter krydspind i den ene side af stempel og monter stempel i cylinder, det hele monteres nu samlet på motoren, brug ingen vold, husk bundpakningen og kontroller at låseringe sidder 100% korrekt!
Husk at pilen på toppen af stemplet SKAL pege MOD udstødningsport og evt. huller i stempel skal være modsat udstødningsport altså MOD indsugningen!
Monter toppakning og topstykke, krydsspænd topstykke med 0,8 – 1,1kg ved vankølede kit op til 1,5kg.
Monter altid nye pakninger, genbrug aldrig de gamle.
Ved montering af større cylinder kit omdyses std. karburator med dyse 4 – 10 nr større!
Ved montering af cylinder større end 47mm anbefales det at montere større karburator da der derved vil opnås bedst køling af cylinder og stempel.
Husk ved montering af hurtigere cylinder kit at udskifte dit tændrør til et koldere, da der ellers kan opstå skade på motor.
Ved tilkøring må motoren ikke overbelastes, det anbefales derfor at køre med ½ gas ca. 250 – 300 km . Den bedste effekt opnås kun ved korrekt tilkøring.
Brug altid kun 100% fuld syntetic olie, beregnet til scooter/knallert.
Ved tuncylinder anbefales det at udskifte stempelringe ved ca. 1.000km kørsel og stempel ved ca. 3.000km, derved vil du altid opnå fuld ydelse.
Hvis du følger denne vejledning er du hjulpet godt på vej.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 391 Svar: 1.202
nov 2010
Følger: 121 Følgere: 127 Scootere: 23 Emner: 146 Svar: 988
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 391 Svar: 1.202
nov 2010
Følger: 121 Følgere: 127 Scootere: 23 Emner: 146 Svar: 988
Men ved det ikke men tror det.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 391 Svar: 1.202
nov 2010
Følger: 121 Følgere: 127 Scootere: 23 Emner: 146 Svar: 988
men det bestemme du selv
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 391 Svar: 1.202
nov 2010
Følger: 121 Følgere: 127 Scootere: 23 Emner: 146 Svar: 988
aug 2008
Følger: 103 Følgere: 108 Scootere: 78 Emner: 67 Svar: 589
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 391 Svar: 1.202
aug 2008
Følger: 103 Følgere: 108 Scootere: 78 Emner: 67 Svar: 589
Noob spørgsmåål