{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Robertz
Robertz
Tilmeldt:
16. aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19

Støddæmper sat sig - NRG {{forumTopicSubject}}

Hej SG mine nrg støddæmpere foran har sat sig oppe, er der nogle som har prøvet det før som ved hvad jeg kan gøre?

har også en anden forgaffel liggende men tvivler på det er så let bare at pille støddæmperne af og sætte dem over på den anden.

og inden i siger skift forgaffel, forgaflen er fra en piaggio typhoon så den er ikke magen til men støddæmperne er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støddæmper sat sig - NRG
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.066
    #1   29. aug 2012 Der er et par muligheder, enten skal du prøve at se om den kan slåes løs, hvis gaffelinderben er fyldt med rust så glem alt om det, anden mulighed er at renovere den, eller blot skifte gaffel.

    Piaggio er kendt for deres elendige forgafler.


  • #2   29. aug 2012 Jeg har nu ejet 3 nrg'er og hver eneste har været sat sig.

  • #3   29. aug 2012 Desværre en typisk fejl på piaggio. Sjovt nok er det forskellige ben der sætter sig fast på forskellige modeller. Runner hænger altid stort set i det modsatte ben af nrg/typhoon.

    Hvis du kan komme til at få simeringen ved gaffelbenet ud så kan du kigge ned, så er det 9 ud af 10 gange fordi det ben der inde er fyldt med slam og rust og så klemmer det fast i nylon bøsningen. Men at skille lortet ad er så sindsygt svært når det har sat sig at man nemt risikere at smadre det. Find en brugt der ikke har sat sig, eller overvej at smide de 2000 kr en doppler gaffel koster. Gaffelenderne kan du jo bare flytte videre over på en brugt gaffel fra nrg eller typhoon det er eneste forskel og de er nemme nok at flytte.


  • Robertz
    Robertz Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #4   29. aug 2012 jeg lavede dem med en god copper hammer testede dem igennem og kørte fint op og ned, så snart jeg satte for hjulet på gad de bare ikke, men nu har jeg ikke kørt endnu så får se hvad der sker

  • #5   29. aug 2012 Hej robert. Hvordan lavede du dem med en kobber hammer ? smiley Forklar det gerne tak smiley

  • #6   29. aug 2012 Prøv at løsne møtrikken på akslen. Hvis den ikke har den rigtige afstand mellem benene og du så spænder dem sammen så virker de heller ikke.

  • Robertz
    Robertz Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #7   29. aug 2012 hej oliver jeg bankede smiley
    ej jeg tog forhjulet af, og slog på siden af enderne? ved ikke hvad de hedder.
    de skal jo kunne dreje rundt, og de rørte sig ikke. så bankede dem frem og tilbage og så til sidst tog jeg bolten og stak end i gennem det ene ben ad gangen og vred rundt. så blev de lige til at dreje rundt med hånden og virkede fint. da jeg så monterede hjulet virkede de ikke, så vil prøve det LaLLE siger.


Kommentér på:
Støddæmper sat sig - NRG

Annonce