{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
31.965 visninger | Oprettet:

Stelnummer på Puch Maxi {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet tidligere tråde hvor dette har været diskuteret, men jeg føler ikke jeg har fundet et klart svar. Jeg håber i kan bære over med, at jeg måske spørger om noget, der allerede er svaret på.

Jeg har købt mig en gammel Puch Maxi, som jeg vil sætte i stand hen over vinteren. I frygt for at spilde en masse tid og penge, ville jeg tjekke stelnummeret inden jeg kaster mig over projektet.
Idet jeg ringer ind til Politiet, får jeg at vide, at mit stelnummer er ugyldigt, idet der mangler en række bogstaver.

Mit stelnummer består af 7 tal - og MÅSKE et bogstav det indikerer årgangen. Bogstavet står ikke i forlængelse af nummeret, men lige under - det passer dog meget godt med knallertens formodede alder!

Stelnummeret skulle efter sigende også have haft 3 yderligere bogstaver, nemlig i starten, som ville indikere, at knallerten er importeret (de fleste hedder "WOE"), men det har mit stelnummer altså ikke.

Jeg fik tjekket nummeret alligevel, og der har ikke været noget på det, men politidamen opfordrede mig til at undersøge sagen alligevel. Jeg har tidligere haft en Puch Maxi forsikret på udelukkende de 7 tal - samme problem, her tjekkede jeg bare ikke stelnummeret først - og der var ingen problemer hos Alm. Brand.

Er der nogle af jer, der nogensinde har haft problemer på denne konto? Jeg ville være ked af at stå med en komplet renoveret Puch Maxi til sommer, og så få problemer med stelnummeret, men virker det ikke usansynligt?

/Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stelnummer på Puch Maxi
  • #1   17. sep 2012 har jeg købt min grøn maxi kl , der ringe jeg til politi dame sadge ok for den hun sadge at det er de sidst 5 tal der fortæller om den er varm sadge hun til mig igår
    så woe hvad skal man bruge det til (såå)


  • #2   17. sep 2012 Hvis du alligevel skal til at renovere, formoder jeg at du i samme omgang vil male den..

    På med en roterende stålbørste, kør ganske let hen over stelnr. Og har du stadig problemer, så sprøjt et tyndt lag hvid maling på, syntes selv at sidstnævnte gør det nemmere at se de gamle slidte numre..



  • #3   17. sep 2012 WOE****** E fks

    woe er impotøren og E er årgangen


  • #4   17. sep 2012
    Forsikringsselskaberne forsikre alt, og hvis der så skulle opstå problemer
    så frasiger de sig alt ansvar og forpligtelser til at forsikre noget som helst
    i tilfælde af du skulle få brug for det

    Og her har du nok et problem ? ...for en maxi har også et typeskilt der
    hvor man sidder med fødderne hvor årgangen og stelnummeret er trykt ind i

    Så hvis du ikke har både stelnummer og typeskilt kan de sagtens finde på
    at frasige sig enhver forsikringsansvar

    Men de forsikre som udgangspunkt alt, også selv de ved at alle procedure
    ikke at overholdt ...som at tjekke stelnummer og typeskilt stemmer overens
    samt tjekke at knallerten ikke er stjålet


  • #5   17. sep 2012 somme tider siger de også at det ikke er langt nok trods du oplyser fks WOE1234567E så forklar dem blot at der er tale om en ældre knallert. nogle ældre har kortere stel nr en andre

  • #6   17. sep 2012 heine det er rigtigt det sage dame også til mig igår

  • #7   17. sep 2012 et stel nr indeholder altid tal og bokstaver. der for det hele skal med WOE er som sagt impotøren her i dk. dvs den er dansk reg. svenskerne har noget helt andet. på den måde kan man holde styr på hvor i verden maskinen kommer fra samt er reg

  • #8   17. sep 2012 Der sidder typeskilt på endnu, og det er nemt at læse.

    Typeskilt, motorblok og stel har samme nummer - men "WOE" er ikke til at se. Kun på stellet synes jeg at finde et P, som skulle indikere at knallerten er fra 77' og et stykke frem.


  • #9   17. sep 2012 WOE og det sidste bokstav står kun på stellet. tallene på typeskiltet og motorn er blot at disse høre til denne knallert

  • #10   17. sep 2012 Arh! Så kan det være de sidste tal dukker på når malingen skal af.
    Jeg har planer om at få den sandblæst. Den er hjemmemalet af en tidligere ejer, og der er ikke sparet på malingen!


  • #11   17. sep 2012 stelnr står også på blocken hvis det ellers er den orginale motor som er på

  • #12   17. sep 2012 rasmus h

    ja tallene gør men ikke bokstaverne de findes kun på stellet og det er det du skal bruge så du kan faktis ikke bruge motor nr til en skid andent en at se om den har fået skiftet motor


  • #13   17. sep 2012 Så er alt sikkert som det skal være. Der kunne nemt dukke nogle bogstaver frem på stellet. Jeg troede bare, at nummeret i stellet, typepladen og motorblokken alle var helt ens. Mine tal er også (så knallerten er holdt i org. stand), men der er netop ingen bogstaver at se på motorblok og typeplade.

    Tak for hjælpen!


  • #14   17. sep 2012 altså jeg skulle ringe til politiet idag og fik fat i en politimand (Jørgen smiley ) og han bedte bare om de sidste 5 cifre smiley dog på en Suzuki RMX smiley

  • Hans N
    Hans N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   24. sep 2012 Hans
    trafikstyrelsen påpeger , for den er lovlig i DK skal stellet være mærket med dk-?


  • #16   25. sep 2012 Det er ihvertfald noget vås. Men der er måske forskel på gamle og nye knallerter hvad det angår?

  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   25. nov 2016 Kan det lade sig gør at min kl er ældre end min maxi k

Kommentér på:
Stelnummer på Puch Maxi

Annonce