429 visninger
|
Oprettet:
ud og køre langt ! {{forumTopicSubject}}
hej derude
jeg har en kinroad chopper med en 125cc på
men sagen er den at jeg skal ud og køre en laaaang tur mine venner, og jeg kunne godt tænke mig at den kørte omkring de 30km/t kunne det lade sig gøre at skifte cdi boksen ud med en begrænset én eller hvad er jeres råd hvis jeg skulle køre langsommere på den ?
på forhånd tak
mvh.
maj 2008
Følger: 276 Følgere: 250 Scootere: 1 Emner: 237 Svar: 9.447
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 9
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Scootere: 20 Emner: 3 Svar: 47
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Hvis ellers du kan finde tandhjul og gider skifte, så sæt en lettere gearing på...
Jeg betragter det dog som noget af en opgave at forlange af 125cc, at de max skal trække maskineriet afsted med 35-40km/t.
Bliv hjemme eller køb en lovlig knallert er nok mit bedste råd.
aug 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Scootere: 9 Emner: 61 Svar: 1.029
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2009
Følger: 58 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 152 Svar: 508
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 70 Scootere: 10 Emner: 146 Svar: 3.621
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 9
og min motor er næsten ligsom den originale så
jesper h tak for svaret !
men er det ikke muligt at gøre det ved cdi'en ?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Med andre ord, jo det kan sagtens lade sig gøre, men hvis du nu tænker over det i bare ét minut, tror du så, der er et marked for CDI-enheder med en begrænsning til 30km/t for en 125cc motor?
Hvis dit svar er 'nej', så findes den vare næppe, og din eneste mulighed er derfor at knalde en knallert-motor i stellet, hvis ikke du kan lave nogle stumper selv.
Men hvis du har de fornødne ressourcer og er eller kender en ÆGTE nørd, så kan man altså selv lave en CDI-enhed. Det er trods alt højst en stump printplade med 10-20 små komponenter på.
Jeg ved dog, at tændingstidspunktet kommer senere, hvis du smider en kondensator på 0,1uF mellem impulsgiver fra statoren og stel. Jo flere Farad, desto mere forskydning.
Desværre kræver det, at du har mod på potentiel motorskade samt kan få fingrene i en flok 400V kondensatorer fra 1nF-10uF for at have noget at tjekke med... og så skal tændingen lige måles ud på svinghjulet + du skal bruge en tændingspistol for at dobbelttjekke det nye tændingstidspunkt.
I bedste fald begrænses motoren til 2-3.000rpm og kører stadig for stærkt + den skyder vildt i udstødningen pga. for sen tænding, og det kan koste ventiler på længere sigt...
Så HVOR tiltalende lyder det nu, at skyde 4-5000kr efter en brugt, lovlig knallert kontra potentielt at slå din 125cc motor ihjel?
Eller måske blive standset og knaldet for kørsel på MC uden afgift, uden kørekort og uden gældende forsikring?
Drop alle de skide quick-fixes og gør tingene rigtigt fra starten af.
jun 2010
Følger: 67 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 130 Svar: 823
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 9
feb 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Scootere: 11 Emner: 58 Svar: 577
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 9
ud og køre langt !