{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Problem med SSM indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Jeg har et problem med min SSM.

Jeg har monteret Mallosi sport 70 cc og polini knæk udstødning, uden at skifte andet end det.

Link til sættet:
(link fjernet)

Jeg kører med standard Kabu med en 72 dyse i ligesom min anden standard ssm, hvor skiven er pillet og med knæk og power-filter.

Da jeg så startede den, begyndte den at køre baglens.
Dette har jeg aldrig prøvet før.
Men så slukkede jeg den. Så startede jeg den igen og så kørte den fremad.
Så satte jeg en 72 dyse i istedet for en 64 og det hjalp en smule.

Nu kører den IKKE baglens længere.
Men det er som om at den ikke får nok at leve af. Den kan kører omkring 10 km/t i timen og så går den ned på meget få omdrejninger, nærmest tomgang og trækker ikke ordenligt efter 10 km/t. Optrækket inden er godt. Den skyder også en del ud af udstødningen og der skal holdes en hånd for luftfilteret før den starter, den kører også meget lidt bedre med hånden på luftfilter indsugningen.

Skal der skiftes kabu, får at den kører ordenligt med malossi? Skal lige sige at el-chokeren ikke er monteret. Kan en street magic ikke tænde på det rigtige tidspunkt, har taget en ubegrænset cdi fra en af mine andre streets og lige lidt hjalp det.

Har ligeledes tjekket tændspolen.

Er på bar bund.

Kom med nogle gode forslag, til hvad der skal gøres.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med SSM indstilling
  • #1   14. okt 2012 Skal nok en større dyse i, men havde nok smidt en større karbu på hvis jeg var dig smiley

• #2   14. okt 2012 Hvis den skyder og gør som du siger dr det ikke karbuen der er problemet, men måske tændrøret, stel forbindelsen , kører du med batteri på?

• #3   14. okt 2012 Har skiftet tændrør og fjernet diverse skidt ved stelforbindelsen som er monteret på kickstarter skjoldet, Skal den sidde et andet sted, og der er et batteri på den.

• #4   14. okt 2012 Har kørt med Malossi sport på min den blå ssm inden den fik 19mm kabu men med std og der kørte jeg med en 90'er så i thansen efter en dyse 90 smiley bare sig det skal være til en puch maxi 4mm dyse smiley

• #5   14. okt 2012 Prøv lige at start den og mens den køre så træk stikket af batteriet, holder den op med at køre er stikket nede fra statoren sikkert hoppet af og gør at batteriet stille og roligt aflades da CDi bruger strømmen og batteriet at ved at aflades helt. Hvis du har et multi meter så mål spændingen på batteriet . Og se at den lader 13-14 når den er startet

• #6   15. okt 2012 Hej Allan R jeg har netop idag prøvet som en af de andre her på indlægget forslog, nemlig at smide en større dyse i, så det gjorde jeg, men dette hjalp ikke spor, den starter godt nok bedre, men kører stadig af helvede til. Men da jeg så havde skiftet dysen og startede den på første hug, men så kørte den baglens, så prøvede jeg at pille blæserskjolde og alt af nede ved motoren.

Derefter startede jeg den igen og så kørte den igen baglens, så prøvede jeg igen og nu kørte den så endelig den rigtige vej, så jeg startede den og lod den stå i 1 minut for lige at blive varm, så derefter kørte den stadig 10 km / t . Men så kiggede jeg ned til svinghjulet som det jo hedder på en puch maxi (Ved ikke hvad det kaldes på en scooter/ssm) Så kom der gnister ud derinde fra når man gav gas, og den lugtede lettere brændt, så jeg skyndte mig at slukke maskinen for at undgå at lave skade på noget, kan det der svinghjuls / tændings noget være brændt af eller ustabilt ? Siden der kommer små lys glimt derinde fra ?

• #7   15. okt 2012 Hmm, det lyder vildt. Det der med baglens kørsel og kun 10km/t kan tyde på et forkert svinghjul eller en not der er manglende eller knækket. Det vil flytte tændings tidspunktet så meget at det der sker. Det skal tages af med en aftrækker da magneterne er limet på så tåler det dårligt at man slår på det. At det gnister der inde kan være løs forbindelse hvor ledninger sidder på eller forkert svinghjul så det går på, eller løse flyvende ting.. Tag svinghjulet af og tjek det. Hvis statoren er ødelagt så har jeg en fin Stator der er testet ok til 500kr

Kommentér på:
Problem med SSM indstilling

Annonce