{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Street Magic problem med kraftoverførsel {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har denne suzuki street magic (SSM)

Billeder kan ses i fotoalbum:

http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/diverse_scooter/95941-hjaelp_til_ssm__suzuki_street_magic__

Jeg har monteret Mallosi 70 cc sport på den og skiftet til en større dyse i standard kabu.

Først fjernede jeg skiven og derefter fjernede jeg begrængsningen bag på variatoren.
Se billeder for fjernelse af begrænsningen bag på variator.

Så monterede jeg den igen. Og startede den og så var min forventning jo at den gerne skulle køre omkring 80 km/t med et lækkert optræk.
(Cylinderen er kørt til)

Sådan er det bare ikke !
Den kører 55 maks og det er efter lang tids kørsel og kun med halv gas fordi at den ikke kan overføre den kraft som det giver at give fuld gas. Kraft overførslen er alt for lav.

Så jeg prøvede at sætte 3g ruller i, 6 g og 7 g. Dette hjalp lige lidt den kørte stadig kun 55 km/t og med 3g ruller 15 km/t.

Så skilte jeg koblingen fra hinnanden.

De første 2 billeder er fra koblingen som var monteret. Der er som om at noget er slebet af kanterne på selve koblings-pladerne. Trykfjederen her er meget, meget, meget, stram jeg skal bruge rigtig mange krafter på at trykke den sammen.

De 3 sidste er fra en anden ssm kobling som blev monteret. Koblings pladerne var fine inden jeg monterede den og da jeg pillede den af, fordi dette ikke hjalp på problemet. Så var der kommet 3 stiber på koblings-pladerne. Trykfjederen på denne her kobling var okay stram, men langt fra lige så stram som den anden kobling.

Så prøvede jeg at sætte et mallossi multi varioator i, men dette ændrede ikke noget.

Derefter skiftede jeg remmen til en ny, dette hjalp heller ikke.

Jeg er gået død hvad kan det være som er galt ?
Selve cylinderen kan yde meget mere kraft end motoren kan overfører.

Mvh. Jacob D
På forhånd - TAK

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Street Magic problem med kraftoverførsel
Kommentér på:
Street Magic problem med kraftoverførsel

Annonce