{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Veteran, Fs1 dm50 osv {{forumTopicSubject}}

Er det ikke noget med at knallerter over 30 år og med kædetræk ikke må komme på rulle felt fordi der ikke er nok modstand så eger går i stykker og der kommer slør i bagsvinger og hjul?
Gider ikke høre nogle dumme bemærkninger fra folk med scooter har brug for nogle der har erfaring med veteran og love


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran, Fs1 dm50 osv
  • #1   24. nov 2012 Følger lige med:)

  • #2   24. nov 2012 Det tror jeg ikke nej .

  • #3   24. nov 2012 Er der nogle der ved det 100% min kammerat sagde det til mig og jeg kunne huske hans Dm50 efter en tur på rulle felt Der var total meget slør selvom den kun kørte 25 km/t

  • #4   24. nov 2012 har jeg aldrig hørt om
    er blevet stoppet en gang og han sagde bare skal jeg skaffe et rulle felt

    Og vis det skade de gamle knallerter så er policen skide ligeglad


  • #5   24. nov 2012 Mener selv at jeg har hørt at en Fs1 fra før 76 (tror jeg) ikke må rulles smiley Men har ikke fundet noget info på det smiley Det nemmeste ville være at ringe til politiet og høre smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.094
    #6   24. nov 2012 Alle må rulles, hvis de ikke kan tåle at komme på et rullefelt kan de heller ikke tåle at køre på vejen.

  • #7   24. nov 2012 Problemet er jeg altid for fat i, undskyld mit sprog en rigtig kælling! Som aldrig ved en skid eller bare spiller total smart og spørg om cpr nr og alt det pis.. Man burde finde en ægeskald, han burde vide det. smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.094
    #8   24. nov 2012 Præcist hvorfor skulle man ikke måtte rulle en veteran ?

    Der er modstand i rullefeltet, det skal der være, og hvis en rulning kan ødelægge noget så burde man nok overveje om det lig man kører på burde befinde sig på vejen.


  • #9   24. nov 2012 Reject ™ en Yamaha fs1 fra 1978 kan sagtens køre på vejen uden problemer og et rulle felt hvor gammelt er det? 5-10 år det jo scooter nu og crosser ikke veteran knallerter tror du producenten har tænkt på de ældste modeller da de har lavet rulle feltet?


  • #10   24. nov 2012 Det så bare vildt ud med min kammerat der var razzia på skolen den røg på feltet målt til 25 km/t så da vi skulle hjem fra skole hoppede hans baghjul hjul og egerne var blevet løse og der var slør i det hele

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.094
    #11   24. nov 2012 Anders S

    Nu er det ikke ligefrem et amatør firma der har leveret de rullefelter, jeg kan garantere dig for der er tænkt på alt.

    Nu er DM50 jo kendt for de fejl, så det har nok blot været et tilfælde at det er sket på rullefeltet.


  • #12   24. nov 2012 Så min fs1 bliver ikke smadret hvis den kommer på rulle felt?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.094
    #13   24. nov 2012 Så har du ihvertfald ikke lavet den ordenlig. smiley



  • #14   24. nov 2012 Okay smiley

  • #15   25. nov 2012 Et egerhjul, som falder fra hinanden, skulle have været vedligeholdt (efterspændt)...
    Med OCD-agtig vedligeholdelse holder alle hjul nærmest evigt.

    Baghjulet belastes endda mindre på et rullefelt, end det gør på vejen med en fører på slæb.


  • #16   26. nov 2012 Alle knallerter må rulles men på TUM godkende knallerter (altså knaller fra før 1980) kan målingerne IKKE bruges til at sige at knallerten kører 76 km/t - men kun bruges som et "den overholder nogenlunde reglerne" eller "det virker som om den kører alt for stærkt" - er Politiet i tvivl bliver knallerten skilt ad på samme måde som i gamle dage; Københavns Politi har f.eks. en man gående hvis arbejde er at skille gamle knallerter ad og undersøge dem for ulovlige dele.
    De eneste rullefælter der lovligt kan bruges til at bestemme hastigheden er ikke i brug længere. Vi har et i klubben som vi fik af et medlem fra Politiet som syntes det var synd at det blev smidt ud ellers.
    Det gamle rullefelt vi har ser sådan ud: (link fjernet) og skal måles med belastning (altså skal morbror betjent sidde på knallerten).

    Så jo: Den må blive smidt op på moderne rullefelt (det er der ingen regler imod) men målingen kan reelt set ikke bruges til ret meget da rullefæltet ikke er kalibreret til de gamle knallerter.
    En DM50 har generelt dårligt nav og eger som ofte exer (det er Samuraiens sygdom)


  • #17   26. nov 2012 Mange tak Crasycatman smiley jeg låner lige din tekst

Kommentér på:
Veteran, Fs1 dm50 osv

Annonce