{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.329 visninger | Oprettet:

Mini chopper - indregistrering - 45 scooter {{forumTopicSubject}}

Hej Sg'er

Jeg har anskaffet mig en mini chopper og vil rigtig gerne have den ud på vejen. Jeg ved det kan lade sig gøre da en fra samme by kører rundt på en med en 45 Knallert nummerplade hvilket jo må betyde den er indregistreret og vel og mærket også forsikret.

Nu er mit spørgsmål bare sådan at når jeg ringer til mit forsikringsselskab stiller de 1000 spørgsmål, om jeg er sikker på at den må køre på vejen, om alt er som det skal være og jeg ved ikke hvad.

Chopperens specifikationer:

1 cylinder
4 takt luftkølet
49,9 Kubik cylinger ( Magen til en 30 scooter )
Reflekser i siderne
Horn
Lang/Kort/Positions lys
Blinklys foran og bagved i begge sider
Baglys + Bremselys
Støttefods startspære ( Så du ikke kan starte med støttefod nede )
Max speed: 50Km/t
Hk : 2,8
Stelnummer

Hvordan finder jeg ud af om den må køre på vejen?
Politiet siger de ikke finder noget på stelnummeret hvilket må betyde den hverken er stjålet eller hvad været registret.
Hvad vil det eventuelt koste at få en 45 scooter indregistreret?

Håber i kan hjælpe mig smiley

Billede af chopperen: http://tinypic.com/r/2i7n50o/6

mvh
Mikkel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mini chopper - indregistrering - 45 scooter
  • #1   26. nov 2012 den skal have en typegodkendelse

• #2   26. nov 2012 Hvor hvordan får man sådan en, eller finder ud af om den har ??

• #3   26. nov 2012 Du søger:
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx

Har den ikke en typegodkendelse skal du have fat i papirer fra fabrikanten eller typegodkendelser fra andre lande, hvor sådan noget som CO2 udslip står og så trække den gennem et syn. smiley
    Prøv eventuelt at spørge importøren. smiley

• #4   26. nov 2012 Okay. Jeg fandt typegodkendelsen på den.
    Men det er så åbenbart en 30 knallert, der køre 45-50Km/t...
    Hvordan får jeg den til at køre De tilladte 30Km/t? uden at ændre på gear

• #5   26. nov 2012 Læste lige dit første indlæg igen, og du siger at du ikke tror at den har været registreret når politiet ikke kan finde noget, men det de kan tjekke er udelukkende om den er meldt stjålet eller er eftersøgt i forbindelse med en forbrydelse. smiley

Jeg tror at det er motorkontoret der kan tjekke om noget har været registreret, men jeg er ikke helt sikker.

• #6   26. nov 2012 Jeg ringede til politiet igår aftes og opgav stelnummer.
    Damen jeg snakkede med kunne ikke oplyse mig noget overhovedet. heller ikke om det var en 30 eller en 45 og når hun overhovedet ingen informationer har på den, så det vel udelukkende fordi den aldrig har været registreret?? smiley

• #7   26. nov 2012 Det er ikke Politiet du skal have fat i hvad det angår, der skal du have fat i motorkontoret.

• #8   26. nov 2012 Tak for jeres svar.
    Nu har jeg hentet Typegodkendelsesattesten og har nu hørt at hvis den er over 1 år gammel er den forældet og jeg skal anskaffe mig en ny...?

• #9   26. nov 2012 Snak med motorkontoret eller skat omkring om det er en 30'er eller 45..
    Men det er en Kinroad chopper det der, og derfor lovlig at køre på vej med.
    Min kammerat har kørt på sådan en i 2 år ( det var en 30'er )

• #10   26. nov 2012 Jamen for helved det er jo bare en kinroad. De er lavet i de to modeller. Med et enkeltsæde og så en hvor den er magen til regal raptor. Det er en helt normal knallert der både kan købes i 30 og 45.
    Mener faktisk at sports-moto sælger dem fra nye af også smiley

• #11   26. nov 2012 Tak for jeres hjælp drenge
    - Knallerten er en 45 Knallert, Den må godt køre på vejen såfremt den indregistreres og forsikres. Typegodkendelses nummeret er: E15700 smiley

• #12   26. nov 2012 Jeg forstår stadig ikke hvorfor der er nogen varianter, der er godkendt til en fører der er 75 kg tungere end på andre varianter... Så stor forskel er der sjældent på forskellige varianter af samme model. smiley

• #13   27. nov 2012 Nu har jeg så et nyt problem.
    - For at indregistrer den skal jeg selvfølgelig have en registreringsattest.
    Efter som jeg ikke har sådan en kan jeg ikke få den indregistreret uden syn.
    For at få den synet skal jeg have dokumentation på hvor gammel den er
    men efter som typeattesten med underskrift for for importør er over 1 år gammel er den i følge synshallen's øjne forældet og jeg skal derfor have en ny som kun en importør kan udstede. Her kommer det så at jeg har fået et tilbud på 800Kr hos bikedamnark.dk hvilket jeg syntes er ret mange penge for at han skal skrive den direkte ind i motorregistreret, jeg modtager en importør kode, aflevere den til skat og for den derefter indregistreret.

Mit spørgsmål er nu: Er der en anden mulighed hvor på jeg kan få sådan en typeattest? evt. en anden importør af denne type choppers jeg kan prøve at kontakte??

Mikkel

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #14   11. jun 2015 Hvor finder man stelnummeret på en kintoad chopper. Eller andre slags. For prøver og købe en. Men skal vide stelnummer.
    Skriv gerne 29871486 gerne send billeder om hvor det står. smiley

Kommentér på:
Mini chopper - indregistrering - 45 scooter

Annonce