{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.523 visninger | Oprettet:

Miki
Miki
Tilmeldt:
27. apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Variator {{forumTopicSubject}}

Hey hvad vil det give i træk eller hvad giver det overhovedet noget på min scooter med denne variator top racing:

http://www.kgi.dk/product-229-6104.php

Har fået vejledning i variator herinde og der bliver sagt at jeg kan justere med:

6,5 gram
7,0 gram
7,5 gram

Så tænkte bare at med de 3 sæt ruller jeg ska' købe for at se hvad der giver bedst på min maskine så er det næsten billigere at købe denne nye variator top racing..

Giver den noget på min pgo hot 50 som er begrænset i varioen og bliver ved med det samt at alle begrænsningerne er der ikke pillet ved...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Variator
  • #1   6. dec 2012 så længe du har en begrænsning i variatoren, så er det satme og smide penge ud af vinduet efter en ny variator, med mindre den der sidder på er i meget dårlig stand.

    Ruller koster da højest 70kr mener jeg for et sæt


  • #2   6. dec 2012 Ja 3 sæt bliver 240,- da 1 sæt koster 80,- og denne top racing variator koster 390,- så det ikke så stor forskel der er synes jeg.. Men den giver kun noget hvis jeg piller ringen og hvad giver den så? Men kan jeg regne med et godt træk selvom jeg ikke piller ringen så jeg ikke ska' justere ruller på min maskine da der jo medfølger ruller til denne variator?

  • #3   6. dec 2012 prøv på protuna http://www.protunahandels.de/product.asp?c=360104637&n=44703981&pn=44704264 så får du sku et par sykker ekstra med billigere smiley

  • #4   6. dec 2012 En variator fra en tundels producent vil også give accelleration, men fordi en ring i variatoren begrænser den så tidligt er det begrænset hvor meget du vil føle til det. smiley

    Jeg kender dog en fyr der investerede i en malossi multivar og så selv lavede en begrænsning til den på en drejebænk, så han kunne få den til at være lige præcis på grænsen af hvad man må på rullefelt og han fortalte om at han godt kunne mærke at den var bedre i optræk. Hans var dog en 45 scooter, så den har haft længere at geare op og en forskel vil derfor være mere mærkbar. smiley


  • #5   6. dec 2012 Okay men ville du så bare skifte ruller på min eller købe ny vario? Men det giver vel mere den dag ringen bliver pillet med den nye vario smiley

  • #6   6. dec 2012 Jeg ville sørge for at rullerne var ordenlige, men husk at rullerne er bedøvende ligegyldige så snart du er over dér hvor ringen begrænser. Hvilken hastighed det er varierer meget men det ligger som regel et sted mellem 25 og 30 km/t. Så snart man har ramt begrænsningen i varioen stiger omdrejningerne bare så meget som de kan ud fra den kraft motoren laver. smiley

    Anyway, at have de rigtige ruller giver et super optræk fra ca. 5-28 i timen, hvorefter det er scooterens effektbånd over dette omdrejningstal der bestemmer hvad der videre sker. smiley



  • #7   6. dec 2012 Okay smiley men Hvad med denne http://www.kgi.dk/product-298-6104.php
    det er en variator fra malossi multivar men hvad bruges den hvide fjeder til? Men kunne godt bruge en simpel forklaring på hvad der er bedst for mig at gøre? smiley


  • #8   6. dec 2012 Malossi multivar er hammer god, men røret har en anden diameter så du kan ikke bruge den originale begrænsning til. smiley

    Den hvide fjeder skal du bare gemme væk, for den er på 30 kg, og den du har i som standart er blødere og giver derfor bedre optræk end den hvide. smiley

    Hvis du har penge at smide efter den, så køb den, men det er ikke sikkert at du kan mærke så meget når den er begrænset i varioen, så du får ikke så meget for dine penge som hvis begrænsningen er væk. smiley


  • #9   6. dec 2012 Okay men hvor får jeg så en begrænsning til variatoren som passer til den malossi multivar? smiley og du må også godt give mig et råd om hvad for en kilerem jeg ska' købe hos kg import smiley vil skifte den samtidig men den fjeder kan man vel købe så man får en der er blødere end standard og dermed giver bedre optræk oh hvor sidder fjederen? Kommer den frem når man har taget variatoren ud smiley

  • #10   6. dec 2012 Men den er med 7 grams ruller? Er det ikke skod eller smiley

  • #11   6. dec 2012 Fjederen sidder ikke ved variatoren men derimod ved de bagerste remskiver. Når man tager koblingsklokken af kan koblingen og de bagerste remskiver tages ud. Koblingen sidder fast på de bagerste remskiver med en stor møtrik og imellem kobling og remskive sidder fjederen. smiley

    Men kan nok godt få svagere fjedre, men det giver den mulighed at remmen kan glide, hvis du får for meget kraft fra motoren, så hold dig til standart, da de allerede har overvejet hvilket kompromis der passer bedst til en standart motor. smiley

    For illustrationer om hvordan scooteren ser ud indeni og hvor de enkelte dele sidder kan jeg anbefale Scootergrisen.dk, som har lagt mange billeder op af stort set alt på en scooter. smiley

    Angående bæltet, så kører jeg selv med Malossi X-kevlar. Hamrende unødvendigt på en maskine der ikke udsætter bæltet for et kæmpe pres, men jeg kan godt lide det. Nogle melder at remmen er længe om at varme op, men det har jeg ikke mærket noget til. Jeg har kørt med malossi x-kevlar 4000 km på min gamle scooter som jeg kørte galt med og indtil videre 6000 km på den nye scooter uden at det er helt skiftemodent endnu (nyt bælte hver gang, ikke det samme), så det holder mindst lige så godt som man forventer at det originale Bando VS rem holder. smiley
    Du kan se om et bælte er skiftemodent ved at måle bredden på det. Når det er 1,5mm smallere end det var som nyt bør det skiftes. smiley


    Angående rullevægten, så er jeg ikke helt sikker, idet jeg ikke har så meget erfaring med at rulle en hot50 ind, men du kan prøve med en vægt og så gå lidt ned eller lidt op. Prøv så med et stopur på en kendt distance (efter scooteren er varmet op, så det ikke er det der gør udslaget) og se om den er hurtigere til at køre den distance, det er ikke nok at den føles hurtigere, idet den også vil føles hurtigere når man kommer for langt ned i vægt, selvom man så er kommet under den optimale vægt. smiley


  • #12   6. dec 2012 Så hvis jeg køber malossi multivar med 7 grams ruller er det ikke skod at det er 7 gram? Men hvor køber jeg en begrænsning til malossi multivar variator? Hvis jeg vil ha' den på? Men hvad rem anbefaler du jeg kører med for at få mest kraft overført til mit bagdæk..

  • #13   6. dec 2012 Jeg aner ikke hvad for et bælte der sidder i maskinen så kan ikke kontrollere om det er 1,5 mm smallere end da det var nyt da maskinen snart har kørt 15.000 km smiley

  • #14   7. dec 2012 7g er ikke nødvendigvis skidt, det finder du ud af når du kører med det. smiley
    Selv har jeg en 30 kg trykfjeder i som standart og der kører jeg lige nu med 7g, men har prøvet alt fra 5,5 til 7 gram for at finde den vægt der holdte omdrejningerne på det ønskede omdrejningstal som for mig er lidt under effektbåndet. smiley
    Når du tester ruller, så køb nogle billige for at finde ud af vægten og investér derefter i nogle kvalitetsruller fra Malossi eller Dr. Pulley da de billige bliver slidt meget hurtigt.

    Begrænsningen får du en eller anden der har en drejebænk til at lave, den kan vel laves på et par minutter, så det burde ikke koste det vilde.

    Det med at du gerne vil have så meget kraft overført til baghjulet som muligt har en rem dog ikke særlig meget at sige, da alle remmene er lavet til netop dette.
    Køb en Bando VS rem i den rigtige længde og så er det i orden. Der er flere der sælger Bando VS remme under andre navne, så prøv at skriv til KG import eller hvor du har tænkt dig at købe det fra for at høre om det. Personligt handler jeg aldrig fra KG import medmindre jeg ved præcis hvad jeg vil have, idet de ikke har så mange detaljer om varerne i forhold til Speedline. smiley


  • #15   7. dec 2012 Okay men har også kigget på der originale sæt vario og tænker at det ville være bedre også er der 7,5 grams ruller med men så køber jeg stadig forskellige ruller så jeg kan finde ud af hvad der er bedst at kører med... Men vil en bøsning til variatoren uden begrænsning give noget så?

  • #16   8. dec 2012 Så kommer den jo til at køre hurtigere?

  • #17   8. dec 2012 Med bøsning uden begrænsning?

Kommentér på:
Variator

Annonce