{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.466 visninger | Oprettet:

Miki
Miki
Tilmeldt:
27. apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Studsen pgo {{forumTopicSubject}}

Hey der sidder 2 slanger på min studs på min pgo hot 50 og den ene er en vacumslange men hvad er den anden slange som går fra min studs og er næsten sikker på den går ned til min karburator men hvad har den slange af funktion og går den rent faktisk ned til min karburator? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studsen pgo
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #1   22. dec 2012 Olie. smiley

  • #2   22. dec 2012 det er til turbo

  • #3   22. dec 2012 Olie? Så den slange går fra min studs og hen til olie tanken eller?

  • #5   22. dec 2012 DET ER TIL TURBO smiley

  • #6   22. dec 2012 Okay så den går fra min oliepumpe og op på studen smiley Hvor sidder min oliepumpe og er det den her slange som sidder mellem studsen og oliepumpen:


    http://www.scooterland.dk/default.asp?PageID=3&ProductCategoryID=2430,2,33,232&ProductID=7340&Mode=ShowProduct&HotPrice=

    Tager man bare slangen af oliepumpen eller ska' jeg slukke for noget eller noget inden jeg kan skifte slange mellem oliepumpe og studsen?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #7   22. dec 2012 Oliepumpen sidder på blokken stort set lige ved siden af olietanken, du kan ikke undgå at se den hvis du kigger efter.

    Oliepumpen kan ses på dette billede: (link fjernet)

    Du skifter bare slangen, men jeg ville dog lige fylde den nye slange op med en sprøjte med olie så du ikke kører uden olie, enten så fylde den, eller hælde olie i benzinen, blot så motoren ikke sætter sig.

    Brian N, Du må virkelig kede dig, prøv dog at være en anelse seriøs.


  • #8   22. dec 2012 Kan ikke se oliepumpen? smiley Men for at motoren ikke sætter sig ska' jeg hvad siger du? Hælde olie igennem slangen eller? Men det link jeg sendte er det den rigtige slange jeg ska' købe?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #9   22. dec 2012 Hvis det er den slange mellem olietank og oliepumpe du vil skifte ser det rigtigt nok ud, men hvis det er slangen mellem oliepumpe og studsen så er det ikke den rigtige, det er en meget tynd slange.

    Hvis du kigger på billedet der hvor der ser ud som der ligger en masse olie på motoren, der sidder oliepumpen. smiley


  • #10   22. dec 2012 Oliepumpen sidder så på højre side af blokken smiley Jeg vil skifte den slange som sidder på studsen.. Men kan man bare tage slangen af studsen (den som går videre ned og sidder på oliepumpen) jeg ska' nemlig afmontere min karburator smiley det kan man vel godt så længe man ikke starter motoren?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #11   22. dec 2012 Hvis du vil skifte den tynde olieslange så skal du enten fylde den nye slange med olie, eller tilføje olie til benzinen indtil oliepumpen er udluftet igen, hvis du ikke gør det koster det et cylindersæt. smiley

    Jeg er ikke helt med på hvad olieslangen har med at gøre med du skal afmontere karburatoren. smiley


  • #12   22. dec 2012 Det er fordi jeg vil afmontere min karburator og min studs smiley Vil købe ny vacumslange samt ny original benzinfilter med benzinslange da mit er meget slidt og mørnet og ska' ha' renset og skiftet dyse i min karburator da jeg også ska' skifte cylinderkit smiley Så kan jeg bare tage den tynde slange af min studs imens jeg arbejder sådan at jeg kan skifte membranpakning, o-ring i indsugningen i mit afstandsstykke samt at jeg skifter vacumhane... Når jeg skifter vacumhane så ska' jeg vel bare tømme tanken for benzin også tage den gamle af og montere den nye vacumhane samt vacumslange, benzinfilter med benzinslange osv smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #13   22. dec 2012 Ah, så er jeg med, hvis du blot piller slangen af og så husker at montere den bagefter så sker der intet ved det. smiley

    Når du alligevel er igang med at tjekke slanger så tjek også olieslangerne, jeg har oplevet et par gange de flækker på PGO, og det ønsker man ikke.


  • #14   22. dec 2012 Det er fordi jeg vil afmontere min karburator og min studs Vil købe ny vacumslange samt ny original benzinfilter med benzinslange da mit er meget slidt og mørnet og ska' ha' renset og skiftet dyse i min karburator da jeg også ska' skifte cylinderkit Så kan jeg bare tage den tynde slange af min studs imens jeg arbejder sådan at jeg kan skifte membranpakning, o-ring i indsugningen i mit afstandsstykke samt at jeg skifter vacumhane... Når jeg skifter vacumhane så ska' jeg vel bare tømme tanken for benzin også tage den gamle af og montere den nye vacumhane samt vacumslange, benzinfilter med benzinslange osv

  • #15   22. dec 2012 Er det den olieslange som går fra oliepumpen og op på olietanken du omtaler der? smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #16   23. dec 2012 Nej, det er den lille tynde der sidder fra pumpen til studsen.

  • #17   23. dec 2012 Okay smiley så den skifter jeg bare også kører med olie i benzinen den første tankfuld eller hvordan da min motor jo ikke ska' sætte sig smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #18   23. dec 2012 Det burde være nok med olie i benzinen den første tankfuld, hold dog lige øje med om slangen fylder op som den skal, personligt finder jeg det dog nemmere blot købe en engangsprøjte og så lige fylde slangen op inden montering. smiley

  • #19   23. dec 2012 Hvor køber man den engangsprøjte og er der olie i den eller ska' jeg selv påfylde sprøjten? smiley Så man fylder olie i slangen også kører man bare som man plejer men i mit tilfælde kører jeg mit cylinderkit til smiley Men vi taler om den lille slange ikke?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #20   23. dec 2012 Engangsprøjte kan du købe på det nærmeste apotek, du skal selv fylde den op. smiley Og ja det er den lille slange, hvis du fylder slangen helt så der ingen luft er i den kan du blot køre som normalt, men det skader aldrig med en lille slat olie i benzinen, ikke noget med at gå helt amok der. smiley

  • #21   23. dec 2012 Kanon smiley Hvad med at skifte vacumhanen? Ska' jeg ikke bare tømme tanken for benzin også afmontere den gamle også montere den nye også er det bare det?

  • #22   23. dec 2012 Jeg ska' vel ikke også skifte den slange som går fra olietanken og ned til oliepumpen men kun den tynde som går fra oliepumpen og og på studsen? Er det ikke nemest at montere den tynde slange på oliepumpen også fylde den med olie også når der ikke kan være mere i den slange så sætter jeg den på studsen?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #23   23. dec 2012 Når du skifter vacumhanen tømmer du blot tanken først, ingen grund til at skifte nogen af olieslangerne hvis de er i god stand, blot tjek dem, det er nemt at se hvis de er utætte da der somregel ligger olie. smiley

  • #24   23. dec 2012 Jeg ska' vel ikke også skifte den slange som går fra olietanken og ned til oliepumpen men kun den tynde som går fra oliepumpen og og på studsen? Er det ikke nemest at montere den tynde slange på oliepumpen også fylde den med olie også når der ikke kan være mere i den slange så sætter jeg den på studsen?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #25   23. dec 2012 Jeg tror ikke du kan fylde slangen når den er monteret på oliepumpen, hvis du endelig vil montere den et sted først så gør det på studsen, fyld slangen, der sker intet ved der render lidt olie igennem slangen og ned i motoren, den ryger blot lidt ekstra ved første opstart.

    Som skrevet, tjek slangerne først, den store slange fra tank til pumpe har jeg ikke set revne på PGO, men siger ikke at det ikke kan ske. smiley


  • #26   23. dec 2012 Hvad slanger/kabler sidder der ellers på karburatoren?

  • #27   23. dec 2012 Kan jeg afmontere min katalysator box også kører uden da jeg ikke har original udstødning på og den bruges vel ikke så?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #28   23. dec 2012 På PGO sidder der kun 1 slange på karburatoren, og det er til benzin, du fjerner blot det friskluftsystem hvis du ikke gider se på det. smiley

  • #29   23. dec 2012 Okay og ellers sidder der gaskabel i toppen samt benzinslangen i siden men den automatiske choker sidder vel bare til med et plug in stik tæt på karburatoren eller?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #30   23. dec 2012 Ang chokeren så sidder der bare et stik du lige kan klikke fra hinanden, dejligt nemt, og så vidt jeg husker er PGO med skruelåg på karburatoren, så det er også dejligt nemt at lige pille af.

  • #31   23. dec 2012 Så toppen er uden skruer altså så gassen er nem at afmontere? smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #32   23. dec 2012 Yep, det hele giver sig selv når du først begynder. smiley

Kommentér på:
Studsen pgo

Annonce