{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reg atest!
  • #1   27. jan 2013 Ja hvis du er den seneste registrerede ejermand

• #2   27. jan 2013 Det er han jo nok ikke.. Tidligere ejer burde have haft den forsikret.
    - Tror ikke du kan smiley

• #3   27. jan 2013 Den skal igennem den sidste ejer der havde den registreret...

• #4   27. jan 2013 også når det bare er en 30'er scooter når de kan se den ikke er stjålet smiley

• #5   27. jan 2013 Ja, ellers kunne du jo bare tage reg. nr. fra en tilfældig scooter, så kan du finde stel nr på nettet, bestille en ny attest i dit navn og hovsa så var det din scooter...

Så nej kun tidligere reg. ejer kan bestille ny attest smiley

• #6   27. jan 2013 ja okay smiley

• #7   27. jan 2013 Ja men det kan lade sig gøre at få kontakt til tidligere ejer ved at udfylde en ansøgning på nettet om ny reg attest, der skriver du så at du har gjort hvad du kan for at finde sidste registrede ejer. Og så spørger du om de vil hjælpe dig med at få kontakt til ham. De kan slå ham op via stel nr og give dig navn og adresse på ham. Og så må i lave en ansøgning sammen.

• #8   27. jan 2013 Men det er langsomt og irriterende job, jeg forhørte mig på et 45knalkert stel jeg havde og det var ret meget bøvl for at få papirere på stellet. Så jeg gad ikke , solgte det tilen som ville bygge bane racer.
    Men jeg fandt ud af at man kunne

• #9   27. jan 2013 Fik dette svar på fra crm kontoret hvordan man skulle få en ny reg attest:

Hej Allan

Undskyld dette sene svar men centralregistret har været lidt kaotisk siden indførelsen at det digitale motorregister (DMR)

Svar på din mail vedrørende ansøgning ny registreringsattest vedr. registreringsnummer DH052

Du skal skrive et brev, for at få en ny registreringsattest (erstatningsattest)

Ansøgning om registreringsattest kan indsendes hertil sammen med dokumentation for ejendomsretten til køretøjet tilbage til seneste registrerede ejer.

Hvis sælger ikke er seneste registrerede ejer og det ikke er muligt for dig selv at finde frem til seneste registreret ejer kan du fremsende ansøgning og kopi af slutseddel/købsfaktura hertil og oplyse, at du selv har forsøgt at finde frem til denne.

Herefter kan du få oplyst navn og adresse, så du selv kan rette henvendelse til seneste registrerede ejer for at få denne til at give tilladelse til, at der udstedes en ny registreringsattest til dig.

Adresser til Nummerpladeekspeditioner kan du finde på WWW.SKAT.DK/kontakt  

Udstedelse af registreringsattest (erstatningsattest) skal ske jf. betingelserne i § 59 i bekendt
    gørelse nr. 811 af 28. juni 2010, om registrering af køretøjer m.v.
    Erstatningsattest
    § 59. SKAT udsteder en erstatning for en registreringsattest, der er beskadiget, bortkommen eller ikke kan fremskaffes, hvis en af følgende betingelser er opfyldt:
    1) Den, der er registreret som ejer af køretøjet, afgiver en skriftlig erklæring om, at den originale attest helt eller delvis er bortkommen, eller afleverer den originale registreringsattest i beskadiget stand.
    2) Den, der ifølge udskrift af fogedbog, dombog eller lignende er ejer af køretøjet, uden at dette fremgår af registeret, sandsynliggør, at den originale registreringsattest ikke kan fremskaffes.
    3) Den, der ifølge skriftlig erklæring fra den registrerede ejer nu er blevet ejer af køretøjet, sandsynliggør, at den originale registreringsattest ikke kan fremskaffes.
    Stk. 2. Er det kun en del af registreringsattesten, der mangler, skal den resterende del af registreringsattesten afleveres sammen med anmodningen om en erstatningsattest.
    Stk. 3. Erstatningsattesten sendes til den registrerede ejer, jf. § 58, stk. 3.

Med venlig hilsen

Mette Villumsen

Motor
      CRM 1 - Sagsbehandling og vægtafgift
      Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup

E-mail: Mette.Villumsen@Skat.dk
      Telefon: (+45) 72 37 46 92

-----Oprindelig meddelelse-----
    Fra: Allan Reinhardt [mailto:reinhardt.ap@gmail.com]
    Sendt: 22. juni 2012 14:27
    Til: JP-CRM.hoejetaastrup
    Emne: Registrerings attest 45 knallert

Hej skat.

Efter samtale med skats hovedkontor henviste de mig til jer ang. Dette.
    Jeg er kommet i besiddelse af en knallert 45 men manden jeg købte den af har ikke kendskab til den sidst registrerede ejer af den , vil i hjælpe mig med at få kontakt til den sidst registrerede ejer så så jeg kan få lavet nye papirere.

Det drejer sig om en :
    Suzuki fz 50 ( Suzuki CR 50)
    Stel nr FA16A-100055

Mvh. Allan Pedersen

• #10   27. jan 2013 Okay smiley tak:-)

• #12   28. jan 2013 Ja og hvis han ik har det så må han få det af ham han købte den af, bare en slut seddel med underskrifter og oplysninger og stel nr.

Kommentér på:
Reg atest!

Annonce