{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Hjælp til hot50 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens på SG

LÆS VENLIGST HELE INDLÆGGET INDEN DU KOMMENTERER.

Jeg fik min røde hot her for ikke så længe siden, og den skulle gøres helt lovlig. Jeg fik den i den stand, at den havde fået fjernet skiven og tragten. Dysen var 72, og luftfilterbegrænsningen sad stadig i. Udstødningen var en Tecnigas Silent PRO (45 thansen).

Med denne udstødning tog den vanvittigt mange omdrejninger med skiven i (hvilket giver sig selv), så her er en liste i rækkefølge over de ting som jeg har gjort:

1. Fået scooteren med 45udstødning og førnævnte indstilling (std) og skiven sat i. Her går motoren sundt og trækker flydende hele vejen op til 40kmt på speedometer.

2. Scooteren bruger meget benzin, derfor konkluderer jeg at tragten også må være fjernet. Det er den: Jeg får fat i en og får den sat i. Herfra begynder det hele at blive mærkeligt. Scooteren firtakter sindssyg meget når den er kold (meget normalt) men i takt med at den bliver varmere, vil den ikke helt slippe gassen når man.. ja, slipper gassen. Så den hænger lidt i omdrejningerne, skide irriterende, og det må jo betyde for meget luft. Luftskruen er sat i standardposition. Motoren trækker stadig helt optimalt og går super pånær det med at den hænger lidt i omdrejningerne. Ikke så slemt på daværende tidspunkt.

3. Nu vil jeg have en original udstødning på, da alt så er originalt på maskinen. Den bliver sat på, sammen med katalysatoren, og blindrøret er der ikke pillet ved. Kort sagt, HELT original udstødning, købt af min kammerat som pillede det af pga tun.
NU BLIVER DET BESYNDERLIGT..
Motoren får ringe optræk, og firtakter stort set hele vejen op til 30km/t på speedometeret, hvor den ikke gider trække mere. Underligt underligt. Den hænger desuden mere i omdrejningerne nu når man slipper gassen!! Lad mig gentage indstillingen på scooteren: Skive & Tragt i, 72 dyse, luftfilterbegrænsning i (ikke skåret i eller noget) luftskrue 1½ omgang ud og tomgangsskruen langt inde (men det hjælper ikke at skrue ned, det er luft 100pct)
Da jeg skulle ud til en kammerat samme dag valgte jeg at fjerne filterbegrænsningen bare for at kunne køre lidt bedre. Her firtakter motoren ikke fra start og trækker egentligt meget bedre op til de 30km/t.. Så er det somom den ikke skifter gear, og man skal lige ned ad bakke hvis den skal op på de tidl. opnåede 40 med den gamle udstødning.


LÆS VENLIGST HELE INDLÆGGET INDEN DU SVARER.

Hvad filan gør jeg drenge? HVORDAN får jeg den til at spille som en standard motor gør? Det fucker virkeligt min hjerne. Stil gerne spørgsmål til de enkelte punkter, så vi sammen kan nå frem til et logisk svar!! Jeg er simpelthen på bar bund.

TAK PÅ FORHÅND!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hot50
  • #1   2. feb 2013 Indstilling det er sku da tydeligt det er det den mangler

  • #2   2. feb 2013 Jimmi S: Mange tak for et brugbart svar!

    Det er en helt standard maskine, har skrevet hvordan de forskellige ting står: SÅ KOM DA MED FORSLAG. Selvfølgelig er det indstilling..


  • #3   2. feb 2013 nålen kan ik justeres på de pgo vel? men lyder jo som om du har en får stor dyse i vis den firtakter og det forbeders ved og gi mere luft smiley

  • #4   2. feb 2013 Ja, men kamil, den hænger i omdrejningerne, så den viser både symptomer på for meget luft, og for meget benzin. Jeg er helt blank smiley

  • #5   2. feb 2013 Har du læst manualen til dellortokarburatoren?
    Den virker på samme måde som Keihin karburatoren som sidder på PGO.

    Det lyder umiddelbart, som om at den nu suger falsk luft, efter at di selv har sat tragten i.
    Hvilken dyse kører du med og i hvilket hak sidder din nål?
    Har du tragten i luftfilteret?


  • #6   2. feb 2013 sidste ting... Har du tjekket om din choker virker?
    Det er jo automatchoker som den kører med.


  • #7   2. feb 2013 Jeg har netop IKKE tjekket automatchokeren - selv om jeg havde det i mente.

    Dyse 72 og nålen er i midten.

    Den suger ikke falsk luft ved studsen og membranen, da jeg har dobbelttjekket det.

    Med tragten i luftfiltret kan den stort set ikke køre optimalt.. På varm motor kører den rent op til 25kmt på speedo og derefter begynder den at lave nogle firtakt hak sådan hvert sekund ca, og kommer ikke højere op i fart end 29-30..

    Uden tragten i filteret kører den skide godt hele vejen op til 35kmt på speedo, og efter lidt indstilling på luftskruen (efter dette indlæg blev skrevet) hænger den heller ikke i omdrejninger mere. Men det virker somom den drukner lidt, på trods af, at den har en 72 dyse i. Hvad dælen kan det være. Membranen som ikke lukker helt, eller andet skørt?


  • #8   2. feb 2013 Den skal også have tomgangsskruen HELT inde for at holde tomgangen nogenlunde og det kan jo godt tyde på den får for meget benzin. Men underligt når dysen er 72!

  • #9   2. feb 2013 Du skal indstille den med tragten i luftfilteret.
    Ellers er den jo ikke std..!
    Så i med tragten og så igang med at stille på tomgangsskruen og luftskruen.

    Tjek lige en ekstra gang om din choker virker, for det lyder lidt som om at den hænger i chokeren, eller at den slet ikke virker eller slet ikke er sat til.


  • #10   2. feb 2013 Chokeren er sat til. Skal jeg lave en video til dig ven? smiley

  • #11   3. feb 2013 indstille og en 30 udstøding så er den da

  • #12   3. feb 2013 hov så ik du have sæt en på man prøv og sæt 6.5 grans rulle i eller 8 grans da lyder som om at de er for lette

  • klaus H
    klaus H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   23. apr 2013 hej har en kæmpe problem og håber der er hjælp og hente her!! smiley
    har bøjet og lukket katalysatoren..... og nu køre den underligt?? hvad gør katalysatoren??? gør den ikke bare kun scooteren mere ren for miljøet??

    mvh klaus


  • #14   24. apr 2013 jeg vil nok sæt en anden udstøding på så må det være over smiley

  • #15   14. maj 2013 Jeg opper lige denne.. Har stadig nogenlunde samme problem, med at den lige skal "geare" op fra de 30km/t og videre op til 40km/t på speedometeret. Har dog vendt mig til at køre med det. Den har stadig tomgangsskruen helt inde og luftskruen næsten helt inde ( ellers hænger den i omdrejningerne når gassen slippes, og trækker selv lidt når man holder stille ). Den får for meget benzin når man vrider gassen, firtakter lige de første 2 sekunder.

    Virkeligt underligt. Har testet med anden el-choker, samme problem.


Kommentér på:
Hjælp til hot50

Annonce