Hjælp til hot50 {{forumTopicSubject}}
Hej folkens på SG
LÆS VENLIGST HELE INDLÆGGET INDEN DU KOMMENTERER.
Jeg fik min røde hot her for ikke så længe siden, og den skulle gøres helt lovlig. Jeg fik den i den stand, at den havde fået fjernet skiven og tragten. Dysen var 72, og luftfilterbegrænsningen sad stadig i. Udstødningen var en Tecnigas Silent PRO (45 thansen).
Med denne udstødning tog den vanvittigt mange omdrejninger med skiven i (hvilket giver sig selv), så her er en liste i rækkefølge over de ting som jeg har gjort:
1. Fået scooteren med 45udstødning og førnævnte indstilling (std) og skiven sat i. Her går motoren sundt og trækker flydende hele vejen op til 40kmt på speedometer.
2. Scooteren bruger meget benzin, derfor konkluderer jeg at tragten også må være fjernet. Det er den: Jeg får fat i en og får den sat i. Herfra begynder det hele at blive mærkeligt. Scooteren firtakter sindssyg meget når den er kold (meget normalt) men i takt med at den bliver varmere, vil den ikke helt slippe gassen når man.. ja, slipper gassen. Så den hænger lidt i omdrejningerne, skide irriterende, og det må jo betyde for meget luft. Luftskruen er sat i standardposition. Motoren trækker stadig helt optimalt og går super pånær det med at den hænger lidt i omdrejningerne. Ikke så slemt på daværende tidspunkt.
3. Nu vil jeg have en original udstødning på, da alt så er originalt på maskinen. Den bliver sat på, sammen med katalysatoren, og blindrøret er der ikke pillet ved. Kort sagt, HELT original udstødning, købt af min kammerat som pillede det af pga tun.
NU BLIVER DET BESYNDERLIGT..
Motoren får ringe optræk, og firtakter stort set hele vejen op til 30km/t på speedometeret, hvor den ikke gider trække mere. Underligt underligt. Den hænger desuden mere i omdrejningerne nu når man slipper gassen!! Lad mig gentage indstillingen på scooteren: Skive & Tragt i, 72 dyse, luftfilterbegrænsning i (ikke skåret i eller noget) luftskrue 1½ omgang ud og tomgangsskruen langt inde (men det hjælper ikke at skrue ned, det er luft 100pct)
Da jeg skulle ud til en kammerat samme dag valgte jeg at fjerne filterbegrænsningen bare for at kunne køre lidt bedre. Her firtakter motoren ikke fra start og trækker egentligt meget bedre op til de 30km/t.. Så er det somom den ikke skifter gear, og man skal lige ned ad bakke hvis den skal op på de tidl. opnåede 40 med den gamle udstødning.
LÆS VENLIGST HELE INDLÆGGET INDEN DU SVARER.
Hvad filan gør jeg drenge? HVORDAN får jeg den til at spille som en standard motor gør? Det fucker virkeligt min hjerne. Stil gerne spørgsmål til de enkelte punkter, så vi sammen kan nå frem til et logisk svar!! Jeg er simpelthen på bar bund.
TAK PÅ FORHÅND!!
apr 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 32 Svar: 207
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 82 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
Det er en helt standard maskine, har skrevet hvordan de forskellige ting står: SÅ KOM DA MED FORSLAG. Selvfølgelig er det indstilling..
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Scootere: 10 Emner: 1 Svar: 1.064
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 82 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 450 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.059
Den virker på samme måde som Keihin karburatoren som sidder på PGO.
Det lyder umiddelbart, som om at den nu suger falsk luft, efter at di selv har sat tragten i.
Hvilken dyse kører du med og i hvilket hak sidder din nål?
Har du tragten i luftfilteret?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 450 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.059
Det er jo automatchoker som den kører med.
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 82 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
Dyse 72 og nålen er i midten.
Den suger ikke falsk luft ved studsen og membranen, da jeg har dobbelttjekket det.
Med tragten i luftfiltret kan den stort set ikke køre optimalt.. På varm motor kører den rent op til 25kmt på speedo og derefter begynder den at lave nogle firtakt hak sådan hvert sekund ca, og kommer ikke højere op i fart end 29-30..
Uden tragten i filteret kører den skide godt hele vejen op til 35kmt på speedo, og efter lidt indstilling på luftskruen (efter dette indlæg blev skrevet) hænger den heller ikke i omdrejninger mere. Men det virker somom den drukner lidt, på trods af, at den har en 72 dyse i. Hvad dælen kan det være. Membranen som ikke lukker helt, eller andet skørt?
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 82 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 450 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.059
Ellers er den jo ikke std..!
Så i med tragten og så igang med at stille på tomgangsskruen og luftskruen.
Tjek lige en ekstra gang om din choker virker, for det lyder lidt som om at den hænger i chokeren, eller at den slet ikke virker eller slet ikke er sat til.
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 82 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 86 Svar: 571
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 86 Svar: 571
apr 2013
Følger: 1 Svar: 1
har bøjet og lukket katalysatoren..... og nu køre den underligt?? hvad gør katalysatoren??? gør den ikke bare kun scooteren mere ren for miljøet??
mvh klaus
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 86 Svar: 571
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 82 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
Virkeligt underligt. Har testet med anden el-choker, samme problem.
Hjælp til hot50