Scooter har været stjålet {{forumTopicSubject}}
LÆS, please!! Min scooter har været stjålet + masser af ting
Han skal give mig alle ting, og erstatte, ikke sandt? Tag tid og læs, takker på forhånd!
Gennem nogle venner, der fik jeg kontakt med denne knægt der skulle være god til at lave scooter, og så fik vi kontakt, og jeg tog ud til hans farfars værksted og lavede på den, fordi jeg skulle have skiftet krumtap, cylle og lidt.
Vi lavede en aftale, af at når vi var færdige, så ville jeg betale ham 300 Kr. som tak for hjælpen, og det var aftalen fra starten.
Så søndag aften, så skulle jeg hjem og op på arbejde næste dag, så var nød til at tage hjem uden scooteren. Så jeg satte den i ret lås og med kæde på der ude ved hans farfar.
Så startede alt kaoset..
Han begyndte at finde på historier osv. og sagde han var syg så vi ikke lige kunne se på scooteren idag.
Så her i torsdags, der tog jeg ud for at hente den, og da jeg kom der ud, så var den der ikke.
Og INGEN af mine ting var der ude, og med det samme vidste jeg at der var noget galt.. Så jeg ringede rundt til forskellige, og hørte så han har haft stjålet scooter og cykler og sådan noget før.
Tog kontakt til ham, men han svarede ikke..
Kontaktede hans far, han vidste ingenting og var på arbejde..
Så kørte mig og min mor ud til hans farfar om aftenen, og fik adressen på hans far, hvor knægten boede.
Vi kom der ud, men kunne ikke finde det da det ikke var præcis adresse, men så mødte vi ham på vejen, og han gik væk fra mig, men jeg tog fat i ham og hørte ham ad og sagde jeg skulle have den igen og med alle delene..
Han siger den er blevet stjålet, og at den står ved en ven osv.
Siger til ham at han skal køre med hen til hans ven, og det nægtede han, og så sagde vi at vi skulle køre op til hans far, så han skulle komme ind, men det nægtede han også, så gik vi op til hans far efter længere diskution, hvor han prøvede at skjule min scooter omme i baghaven bag et træ og lille lege hus.
Han prøvede at trække den væk som om at den ikke har stået ved ham, men vi så det, og hans far var ikke rigtig bevidst om hvad der var i gang og sådan. og så forklarede vi faren det og endte så med at faren begyndte at råbe og sige vi skulle skride fra hans grund osv.. og så blev han lidt mere fornuftig at snakke med da hans kæreste kom..
Så har fået scooteren hjem, men han har stadig MANGE af mine ting som han siger nogle af dem ligger rundt omkring ved venner og familie..
Siger til ham at jeg skal have ALLE tingene tilbage, og at han får regning på det han har ødelagt, for han har lavet hærværk på scooteren for at få ret lås op, og han har fået låsen over som var på den..
Så nu skylder han mig for mange penge i ting osv.
Har sagt til ham, at jeg skal have tingene eller penge for tingene som de koster fra ny, selvom det er lidt brugt, ikke meget, men lidt (omkring 650 km )
Har søgt lidt på nettet, og taget priserne fra Speedline.dk og KGI.dk
Og lige pt. er det gået op og blevet til 7490 kr. ca.
Og der er lidt flere ting, som vandkølet cylinder og sådan lidt, som jeg ikke har regnet med endnu.
Men vil lige høre, er det ikke rigtig at jeg skal have det tingene koster fra ny, hvis han ikke har det eller vil give mig det?
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
jan 2013
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 8 Emner: 21 Svar: 258
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 66 Scootere: 1 Emner: 129 Svar: 831
Men de kan ikke gøre mere end at skrive ham op for det nu når jeg selv har taget fat i ham og fået den igen.
Men nu kan de altid finde ham inde i deres register og se hvad han har lavet.
Men er afhængig af den hver dag til at komme frem og tilbage på arbejdet hos Falck, og har sgu ikke et par tusinde til at lave den i samme stand igen
maj 2010
Følger: 40 Følgere: 37 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 1.051
maj 2013
maj 2010
Følger: 40 Følgere: 37 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 1.051
Du kan ikke få dækket omkostningerne fra skaden via forsikring da den skal have kasko... Forsikringen på scooteren dækker KUN hvis han køre ind i andre, ødelægger andres ting eller køre folk ned..
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 19 Scootere: 44 Svar: 931
var det derimod en cykel der blev stjålet kunne man få den dækket over indbo.
maj 2013
mar 2008
maj 2013
mar 2008
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 1.262
maj 2013
Ved hvor hans farfar og farmor bor, hvor hans far bor, og hvor hans mor bor og hvor hans faster bor og sådan lidt.
Så de kan ligeså godt give mig mine ting..
mar 2008
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 1.262
maj 2013
Men det er far'en der har hele forældre myndigheden, og han er som en lille knægt på 12 år, som knap nok kan stave, og som kalder min mor for tøs og at hun skal vokse op osv. og han er virkelig ikke til at få til at fatte noget, og hans papmor som bor hos far'en, er sådan en et eller andet udlænding som knap nok kan snakke dansk..
Så det svært at få dem til at indse at de har et stort problem, og de kan ikke styre knægten..
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 8 Emner: 66 Svar: 495
mar 2008
maj 2013
Scooter har været stjålet