664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kasper .
Kasper .
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Scooter køb Scooter køb

Jeg står og skal til at investere i scooter, som transport til og fra arbejde, men er meget i tvivl hvad jeg skal se efter. Så nu håber jeg at en af jer kan give mit et godt råd.

Har tænkt mig at se efter en brugt 45 knallert (skal være lovlig), som må koste i omegnen af 5000 - 6000 kr.

Jeg har ialt 30 km til og fra arbejde (plus/minus), så scooteren skal være økonomisk og driftsikker.

Og jeg er også meget i tvivl, om det er så vigtigt at se efter hvor mange kilometer scooteren har kørt. Kan kun læse flere steder, at der er nogen som ikke mener det er så vigtigt og andre mener at scooteren skal have kørt så lidt som muligt.

Indtil videre har jeg set på Peugeot Speedfight 2 og Yamaha Neos, men ved ikke om der måske er en anden scooter der er bedre til det jeg skal bruge den til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter køb
  • #1   15. sep 2013 Har en udemærket Yamaha Neos, dog er det en 30.

Er igang med at renovere den lige pt. så den er samlet færdig i løbet af dene uge.

Skriv PB hvis du vil vide mere smiley

• #2   15. sep 2013 min erfaring med scooter, er at km tallet ikke rigtigt har noget at sige, enten er du heldig, ellers er du ikke(med hensyn til at den bare køre). jeg vil klart anbefale en gilera runner. det er virkelig en god, driftsikker og økonomisk. hvis du køber den som 45. er jeg sikker på du kan finde en til 2000-2500kr
    ellers har jeg en rigtigt fin jogR (30) ser splinter ny ud, kørt 5000km. 4000kr

• #3   15. sep 2013 Køb en Noes 4t den skulle være skide god til længere turer som du har dig til arbejde smiley

• #4   15. sep 2013 Jog R. Bruger selv min til og fra skole (9 kilometer hver vej) kører hver dag smiley

• #5   15. sep 2013 yamaha neos er et fint valg:) ellers ku du jo kigge efter noget piaggio / gilera det holder! smiley

Og 45 knallert vil du fortryde, især om vinteren når der er glat osv, og lastbiler der overhaler, og biler der overhaler i høj fart, en 30er er meget bedre der passer man sig "selv" på cykel stien:)

• #6   15. sep 2013 Ja man skal passe på med at køre lovligt på en 45.. desværre ser de fleste billister dig som en kæmpe provokatør, selvom du følger loven og derfor laver de hasarderede overhalinger, ligger og presser osv..

• #7   15. sep 2013 Jeg er ihvertfald tilfreds med min Stalker smiley Den kører jeg 60 km på næsten hver dag smiley

• #8   15. sep 2013 Ja lige præcis Caper. ja og kører man ulovligt på en 45, ja så klapper fælden, mener man kan miste kørekortet til bil smiley Men ja nogle dytter også,

• #9   16. sep 2013 Jeg ville også gå efter en Gilera Runner.
    Noget af det bedste motor du kan finde, også er den stor og meget komfortabel af en scooter, samt har den en 12liters tank, så man ikke skal tanke så tit.

• Kasper .
    Kasper . Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   16. sep 2013 Mange tak for alle svarene.

Den eneste grund til at jeg søger efter en 45 knallert, er mere for at undgå motoren er blevet slidt af begrænsningen på den. På en 30 knallert kommer den jo ikke nær så meget i omdrejninger som på en 45 knallert. Og jeg vil have en fuldt lovlig knallert der ikke er pillet ved, men som ikke har en alt for slidt motor.

Men jeg kan godt se fordelen i at kunne køre på cykelstien. Skal egentlig også kun bruge knallerten det næste års tid.

Men hvis I ikke mener at antallet af kilometer, scooteren har kørt, ikke gør noget burde jeg måske i stedet se på en 30 knallert.

• #11   16. sep 2013 Km har ikke det vilde betydning syntes jeg, men der er altså også skive i en 45, så den er også begrænset:). En af mine venner kører da på en lovlig stalker hver dag i skole og han bor ude på landet:) nok 20 - 30 km om dagen og den er lovlig:)

En af mine andre venner havde en hot den havde kørt mener det var 40000 km inden han solgte den, og den gik PISSE godt så km har ingen betydning:)

Du ku også kigge efter en fin Suzuki fz50 kører skide godt og kører lovligt og tar ikke alle de omdrejninger:)

• #12   16. sep 2013 Det forskelligt hvor hvidt antallet af kiloometer har betydning.
    Mange skifter jo fx bare speedo til et der har kør t mere, så du kan ikke altid regne med talene.

Der er jo os fx forskel på en scooter der har gået 20.000 kmt som har overhold alle service, stået inden om vinter og ikke stået i regnvejr osv, i forhold til en som ikke har fået service og bare har stået ude og er blevet kørt på i al slags vejr.

Kommentér på:
Scooter køb

Annonce