{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

stoppet af politiet {{forumTopicSubject}}

Hey jeg blev stoppet af politiet her den 15-09-2013 og de to sgu min scooter de sage det var anden gang jeg var blevet taget på en ulovlig scooter Vilket er løgn og latin ..! vil ville da selv vide hvis det var sket ..! De sage jeg var blevet stoppet den 11 november 2011 som jeg ikke er ..!

Jeg har gennemgået alt min kontakt med politiet over de siste 14 år og det her var hvad jeg fant . ud af

som 15årig blev jeg stoppet i år 2004 på en ulovlig scooter som blev taget med og skildt for tun dele jeg fik rasten igen

i år 2010 fik jeg en bøde for at have forsøgt at stikke af og have en bag på scootern blev ikke taget rullet eller prøvet . og fik lov at køre hjem på den . Den var lovlig

i år 2011 november blev jeg ringet op at en politimand som hade taget min kammerat thor som kørte på min pgo black magic . den kørte ca 60kmt det fik jeg en bøde for kan ikke huske hvorfor jeg fik en bøde .?

Men som politiet oplyste mig da de to min scooter sage de jeg var blevet stoppet i november år 2011 og det passe nogen lunde med den dato Thor Blev taget på min scooter

Så det må være det de er gået ud fra det kan ikke være andet .! for jeg har ikke fået andre bøder eller blevet stoppet andet en det jeg har skrevet .

Så jeg gik Ind på nettet og Startede på at læse §ér og love
Det her er så hvad jeg fant ud af . vi kan se bort fra stk 2 til stk 6 da de omfatter den nye køre kort lov til 30ër knallert

Det jeg er blevet sigted for da jeg blev taget er Stk10
Som klart siger jeg skal have blevet stoppet 2 gange på en konstruktivændret scooter for de må tage den

eller have over trådt §63 og §117 som jeg også lige linker så kan de også tage den . men til dem der ikke gider læse det handler §63 om køre kort og §117om sprit kørsel

Konfiskation
§ 133 a. Ved grove overtrædelser af færdselsloven, eller hvor føreren flere gange har gjort sig skyldig i overtrædelse af færdselsloven, kan der ske konfiskation af det ved overtrædelsen anvendte motordrevne køretøj, hvortil der kræves kørekort, hvis det må anses for påkrævet for at forebygge yderligere overtrædelser af færdselsloven. Under tilsvarende betingelser kan der ske konfiskation af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, der ejes af den person, der har foretaget overtrædelsen, selv om køretøjet ikke er anvendt ved overtrædelsen.
Stk. 2. Konfiskation skal ske, hvis
1) ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig i et forhold, der medfører ubetinget frakendelse af førerretten efter § 126, stk. 1, nr. 1-6, 11 eller 12, og
2) den pågældende to gange tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1, der har medført eller medfører ubetinget frakendelse af førerretten, eller som nævnt i stk. 4, nr. 1.
Stk. 3. Konfiskation skal endvidere ske, hvis
1) ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig i et forhold, der medfører ubetinget frakendelse af førerretten efter § 126, stk. 1, nr. 1 eller 2, og
2) den pågældendes førerret på gerningstidspunktet var frakendt ubetinget for et forhold som nævnt i nr. 1 begået inden for de seneste 3 år før det nye forhold.
Stk. 4. Konfiskation skal ligeledes ske, hvis
1) ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 56, stk. 1, 1. pkt., § 62, stk. 1, eller § 117 a og
2) den pågældende to gange tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1 eller stk. 2, nr. 1.
Stk. 5. Konfiskation af lille knallert skal ske, hvis
1) ejeren har gjort sig skyldig i et forhold, der medfører ubetinget frakendelse af retten til at føre lille knallert efter § 129, stk. 3, nr. 1-4, og
2) den pågældende to gange tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1, der har medført eller medfører ubetinget frakendelse af retten til at føre lille knallert, eller som nævnt i stk. 7, nr. 1.
Stk. 6. Konfiskation af lille knallert skal endvidere ske, hvis
1) ejeren har gjort sig skyldig i et forhold, der medfører ubetinget frakendelse af retten til at føre lille knallert efter § 129, stk. 3, nr. 1 eller 2, og
2) den pågældendes ret til at føre lille knallert på gerningstidspunktet var frakendt ubetinget for et forhold som nævnt i nr. 1 begået inden for de seneste 2 år før det nye forhold.
Stk. 7. Konfiskation af lille knallert skal ligeledes ske, hvis
1) ejeren har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 63, stk. 1, 1. pkt., eller § 117 c, stk. 1, 2. pkt., og
2) den pågældende to gange tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1 eller stk. 5, nr. 1.
Stk. 8. Konfiskation efter stk. 2-7 skal ske, selv om køretøjet ikke er anvendt ved den aktuelle overtrædelse.
Stk. 9. Bestemmelserne i stk. 2-7 kan fraviges, når særlige grunde undtagelsesvist taler herfor.
Stk. 10. En knallert, som er konstruktivt ændret med henblik på hastighedsforøgelse, eller som er i en sådan ulovlig stand, at den, for så vidt angår lille knallert, kan køre 43 km i timen eller derover og, for så vidt angår stor knallert, kan køre 64 km i timen eller derover, skal konfiskeres, hvis ejeren (brugeren) af knallerten en gang tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i en tilsvarende overtrædelse af § 67, stk. 2. Konfiskation kan dog undlades, hvis særlige grunde taler derfor.
Stk. 11. I øvrigt gælder straffelovens regler om konfiskation.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stoppet af politiet
  • #1   17. sep 2013 her er §177

»§ 117 c. Spirituskørsel og overtrædelse af § 54, stk. 1 eller 2, med lille knallert straffes med bøde, jf. dog stk. 2. På samme måde straffes den, som fører lille knallert, til trods for at retten til at føre lille knallert er frakendt den pågældende ubetinget, jf. dog stk. 2.
    Stk. 2. Straffen efter stk. 1 kan stige til fængsel indtil 1 år, hvis føreren tidligere er dømt for forhold som nævnt i stk. 1.«
    14. § 117 d, stk. 2, affattes således:
    »Stk. 2. Overtrædelse af § 56, stk. 1, og § 62, stk. 1, straffes med bøde eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 1 år. Ved udmåling af bøde for overtrædelse af § 56, stk. 1, tages særligt hensyn til størrelsen af en opnået eller tilsigtet økonomisk fordel. Er overtrædelsen af § 56, stk. 1, begået under kørsel med et køretøj omfattet af § 43, stk. 1 eller 2, udmåles en skærpet bøde.«

• #2   17. sep 2013 her er §63

§ 63. Lille knallert må kun føres af personer, som har erhvervet kørekort til lille knallert, stor knallert, bil eller motorcykel. Føreren skal under kørslen have kørekortet hos sig og skal på forlangende vise det til politiet.
    Stk. 2. Kørekort til lille knallert kan udstedes til en person, der er fyldt 16 år, og som har modtaget undervisning i færdselsreglerne og kørsel med lille knallert og bestået en teoriprøve og en praktisk prøve i tilknytning hertil. Kørekort til lille knallert kan tillige udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og som har bestået en teoriprøve.
    Stk. 3. Kommunen sørger for undervisningen og afviklingen af prøver for personer under 18 år. Politiet sørger for afviklingen af teoriprøver for personer over 18 år.
    Stk. 4. §§ 56 a, 59 og 59 a gælder også med hensyn til kørekort til lille knallert.
    Stk. 5. Justitsministeren fastsætter for lille knallert bestemmelser om undervisningen, prøverne og kørekortets udseende og indhold. Justitsministeren kan fastsætte bestemmelser om, at udgifter til tolk i forbindelse med aflæggelse af prøverne afholdes af ansøgeren. Justitsministeren kan fastsætte bestemmelser om yderligere betingelser for udstedelse af kørekort til lille knallert ud over de i stk. 2 nævnte. Justitsministeren kan fravige reglerne i stk. 1 for øvelseskørsel på vej.
    Stk. 6. Føreren af en ikke registreringspligtig lille knallert skal under kørslen medbringe præmiekvittering, der viser, at ansvarsforsikring er tegnet og holdt i kraft, jf. § 105, og skal på forlangende forevise kvitteringen til politiet.
    Stk. 7. Den, der midlertidigt eller endeligt har mistet retten til at føre lille knallert, skal aflevere sit kørekort eller knallertbevis til politiet. Kørekortet skal dog kun afleveres, hvis retten til at føre lille knallert er angivet på kørekortet.
    § 63 a. Den, der driver erhverv med salg, udlejning eller reparation af knallerter, må ved udøvelsen af denne virksomhed ikke sælge eller på anden måde stille en knallert til rådighed for personer under 16 år, medmindre forældremyndighedens indehaver forinden har givet skriftligt samtykke dertil. Det påhviler den erhvervsdrivende at sikre sig, at samtykket foreligger

• #3   17. sep 2013 de er da helt ude i hampen er de ikke ..? og jeg kunne ikke engang få spurt ind til den gang de siger jeg blev taget i november fordi jeg skulle tale med den politimand der to mig sage de da jeg ringede 114 i dag . jeg blev omstillet til ham 5 gange i løbet af dagen og ingen af gangene blev telefonen taget . jeg lage også 2 beskeder om han ikke ville ringe tilbage til mig på han´s telefon svare . men har inted hørt .

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #4   17. sep 2013 Den lov med at politiet må stjæle din scooter allerede anden gang den galt da vist ikke i November 2011. Tror først det var fra 1. Januar 2012 at den lov kom.

Så prøv lige og ring til dem og sig at loven altså ikke galt den gang din ven blev stoppet på sin scooter, så selvom der stod i loven at loven også gælder hvis det er din ven der køre på scooteren så var loven jo ikke trådt i kraft den gang.

Så jeg syntes da du skulle ringe ned og sige om de har styr på loven. Og bed dem om at vise dig loven og hvornår den gælder fra.

• #5   17. sep 2013 Tak scootergrisen for du gad se på det smiley varmer VIRKLIGT at høre ..! hade hade haft min RcR i 4 timer så belv den taget . Tabte kæben total da han sage det var anden gang jeg var blevet stoppet inden for 3år for som sagt husker jeg ikke at blive stoppet , spurte hvornår det var de mente jeg var blevet stoppet første gang så var det han sage jeg var blevet taget på en ulovlig scooter i november 2011 . og jeg gad simpelhend ikke stå og diskutere med dem på det tids punkt vi blev taget . de behandlede mig som en 15årig kriminel som prøvede at lyve og være fræk . og jeg snakkede pænt hele tiden til dem og hævede ikke stemmen som de gjorde flere gange .

• #6   17. sep 2013 så en anden ting som er helt utroligt . vi kørte nede i en skov . og grunden til politiet kom der nede var at de var på opgave med at finde en kvinde der hade ringet til familie og sagt hun ville tage sig liv nede i skoven der var 2-3 politi biler ude og lede efter hende og en masse bekendte af den forsvundene kvinde

Hvad vælger de 2 betjente så at gøre . i stedet for at lede efter kvinden de stopper 2 scooters som står stille og er kolde midt i en eftersøning . og ikke nok med det de brugte minst 45minutter på at eskotere os ud af skoven og 20 mere på at vente på bilen der skulle hente min rcr

i men´s de stod og spurte os ind til navn og scooter stel nummer osv . kunne vi høre i deres radio de hele tiden fik infomation om hvor kvinden var set sist og hvor de skulle lede .

i men´s de eskotere os ud af skoven . den ene betjent går ved vores side og den anden køre i bilen bag ved os . så kommer der kørene en bil med 2 unge knægte der var ude og lede efter kvinden som stoppede og op gik hend til politimanden som gik ved vores side så spurte ham hvor de hade været henne og lede og hvor politiet syntes de skulle tage hen og lede . hvad siger betjentes så til ham . Citat "du må lige vente lidt vi er lige løbet ind i en lille ting"

Da vi går vidre ned af en meget smal grus vej med en høj på bække sider . blokere vi og laver kø for ca 2-3 biler der var ude og lede efter kvinden i got og vel 5-10min inden vi kom til en frakørsel hvor vi kunne trække ind til siden

Altså Jeg kunne godt finde på at fortælle avis eller de pårørene til den savenede kvinde at det politi der var kaldt ud til en eftersøning af et selvmords truget familiemedlem valgte at bruge tid og resurcer på at stopper 2 scooters .

• #7   17. sep 2013 Stramningen til konfiskation allerede anden gang blev indført i 2008 med Lene Espersen som justitsminister.
    Kan ikke huske om det var lige før eller lige efter at hun svingede til højre ind foran en 30knallert... Fuck hende.
    Det var i hvert fald 2008.

Betjentene har ikke kunne få at vide at det ikke var dig der kørte på din scooter dengang i 2011.
    Normalt kan de se at det VAR dig, hvis ellers det var at det var dig.
    Men det var det ikke, og betjentene er sikkert aspirantnoobs så de ved ikke at de kAn vide det ikke var dig, ved at de ikke kan få at vide det var dig gennem deres radio eller computer-database.

Det kan også være de synes de skal fucke med dig.
    Det er der desværre ikke langt mellem at et par betjente synes de skal.

Du ved, spille dumsmart autoritær belærende med løgne og bedrag fordi de tror verden ville være et bedre sted hvis alle fulgte de regler der var lavet for dem..
    Man må ikke hade almindelige betjente. De er ofre ligesom alle os andre.
    Men man må gerne fucke med dem smiley det er lige meget hvem der startede med at slå. Der slås. Den der slår sidst slår bedst. Medmindre den anden ikke bliver ramt smiley

god fornøjelse med at købe ny vario osv smiley

• #8   17. sep 2013 Okay sygt nok smiley

De dropper kvinden for at...

De der betjente ISÆR må der gerne fuckes med.

• #9   17. sep 2013 Synes egentlig du skal prøve at gøre en historie ud af det.

• #10   17. sep 2013 Men er du blevet stoppet på en vens scooter, eller er en ven blevet stoppet på din scooter?
    Hvem havde hånd på gasrullen

• #11   17. sep 2013 ja ikke .? det var også det første min far sage da jeg fortalte ham . og de 2 knægte der kom hen til politiet kan jo også bekræfte de ligefram fik at vide poliiet ikke hade tid til de mlige nu pga 2 scooters

• #12   17. sep 2013 Jeg blev ikke stoppet på nogen scooter det var min kammerat der kørte scooter i november jeg sad der hjemme . smiley

• #13   17. sep 2013 jeg fik et opkald dagen efter han var taget af politiet som sage han var blevet tage og hade sagt det var min scooter . . han hade entlig ikke fået lov til at tage den . han hade bare kørt hjem på den efter jeg hade knalletbrikker . sage jeg også til betjentes der ringede . men så bla bla bla bla skulle jeg anmælde ham for tyveri . og det hade jeg sgu ikke lyst at gøre mod en ven . så spurte hvad jeg ville få af konsikvenser hvis jeg hade lånt han den . så dage han jeg ville få en bøde for scootern jeg hade lånt ud ikke var i orden . som lød på 1000kr til mig . men efter hvad jeg kan læse på de danske lov sider begrunder det ikke at jeg mister en af mine chacer ved det .! da jeg ikke har ført scootern

• #14   17. sep 2013 de to heller ikke scootern heller ikke nogen dele . og min ven mistede en chance og fik en støre bøde en mig .

• #16   17. sep 2013 jeg er jo kun blevet taget 1 gang på en konstruktiv ændret scooter og der var i søndags

• Dylan G
    Dylan G Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   17. sep 2013 Tror bare ikke der er meget at gøre. Din scooter er blevet nuppet 2 gange og så klapper fælden. 1. Gang fik du en advarsel da din ven blev nuppet. Og sådan er det jo bare. Bad luck.
    Tror du bliver nød til at indse at den er gone. smiley

• #18   17. sep 2013 magisk ord din ven blev taget på din scooter der var ulovlig = 1gang der har du den

• #19   17. sep 2013 den gang din ven blev taget det får du altså også dom for. om du har fået bøde eller ej det er altid op til ejern at sørge for at køretøjet er i orden. prøvet det selv med en ven sidste år på min maxi det kostet 1500 da MIN knallert var ulovlig. spurgte faktis en advokat om de måtte det. svaret var efter hva han lige kunne sige var at ja de måtte de for det var min pligt at sørge for at knallerten var lovlig og i korekt sikkerheds messigt stand. dvs faktis sige jeg har også kun 1 gang tilbage. men er da stoppe 5gange siden bare aldrig for fart. da jeg aldrig når mere en 35-40km/t der hvor jeg køre da det ville være uhensigt messit da jeg køre forbi ikke mindre en 3 skoler. og med børn på stigen ja så passer jeg på for det kunne lige så vel være min egen søn.
    grunden til sikkerheds messit stand var noget med bagbremsen. hvilket jeg ved men den bremser som den skal og på den afstand den skal. så den med sikkerhed gik ud i ingen ting da betjenten faktis sage at han kente ikke knallertern men det gjore vi så vi viste den skulle betjenses sådan.

• #20   17. sep 2013 der står ingen steder i den danske lovgivnng som jeg har læst i gennem . at man minter sin scooter hvis en ven er blevet taget på din scooter . hvis man læser de § og Stk igennem jeg linkede . kan man se der ikke står nogen steder at man mister en chance ved en ven bliver stoppet ... der står i det jeg linkede

Det er rigti man har pligt til at sørge for sin scooter er i orden . men på deres hjemme side står der ikke nogget om man mister en chance hvis en kammerat bliver taget der står bare at man får en bøde på 1000kr fordi sin scooter ikke var i orden . jeg hade også fået en bøde hvis scootern var lovlig men manglede lys eller sådan noget

Og under stk 10 i knallert loven . Konfiskerings loven står der ikke noget om . at man mister en chance hvis en ven bliver taget der står hvis DU er blevet stoppet inden for de siste 3 år mister du den . og det er jeg jo ikke . det var min ven der blev stoppet

hvis der er nogen af jer der har forstand på loven . kan i så ikke sende et link til det sted hvor der står at politiet må tage min chance hvis en ven køre på den . for alle de steder jeg har læst . har der bare stået at konserkvensen var bøde til på 1000 til ejer der står ikke noget om jeg har fået et klip ved det .

• #22   17. sep 2013 jeg har lige haft ringet til politiet .
    Til min store Glæde fik jeg oplyst at man IKKE mister en chance hvis en ven køre på din scooter ...!!!!!

Vilket er fedt nu tror jeg sagen køre igen ..! smiley

Jeg kunne bare ikke få fat i den betjent der to mig . han var gået på ferie ... så jeg skal snakke med en af han´s kolegaer . Ringer igen om 10min er spændt på hvad der sker .!

Kommentér på:
stoppet af politiet

Annonce