{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

simon K
simon K
Tilmeldt:
7. jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57

Yamaha fs1 problemer {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Min 4 gear har lidt startproblemer. Den skal have mindst 10-20 hug i kickstarteren før den starter, hvis den er kold. Der er masser af gnister i tændrøret, dog er den helt tør.
Den har tidligere startet på 1-2 hug.

Derudover har den også problemer med at stå i tomgang, luftskruen skulle stå rigtigt efter hvad jeg har fået at vide (1 3/4 omgang ud). Har også prøvet at dreje lidt på tomgangsskruen, men det bliver ikke rigtigt bedre.

Den har 10mm kaburator og plade, lovlig udstødning, alt er lovligt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha fs1 problemer
  • #2   10. nov 2013 Kan også være membran der er utæt smiley

  • #3   10. nov 2013 hvis tændrøret er helt tørt så er det på grund af den ikke får noget benzin. Men prøv at rens karbu.

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #4   10. nov 2013 Har prøvet at blæse karburatoren igennem. Men det gør ikke nogen forskel...

    Men fandt ud af at en af membranpladerne ikke sad helt tæt ind på membranen, og når man puster i den lyder der bare en susen, har hørt noget om den skulle lyde som en "syg and". Kan det være derfor?


  • #6   10. nov 2013 Jeg skifter dem vis de ikke lukke tæt bare for at være sikker smiley

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #7   13. nov 2013 Membranen er fikset, men stadig ingen forbedringer...

    Kan det være fordi at tændrøret er tørt? Det er ret gammelt og rustent, men det har altid virket mens jeg har haft den. Og det gnister stadigvæk.


  • #8   14. nov 2013 hvad farve er gnisten??

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #9   14. nov 2013 Gnisterne er lilla agtige, nogen gange også orange.

  • #10   14. nov 2013 hvis gnisten er lilla så fejler den ikke noget. MEN det kan sagtens være forkert tændings tidspunkt. hvis jeg var dig ville jeg stille tændingen fuldstændigt hundrede procent rigtigt og så se om det hjælper. jeg ved dog ikke hvordan det forskellige skal stå i tændingen på en fs1'er.

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #11   14. nov 2013 Kan du nævne de ting der skal indstilles? Så kan jeg prøve at søge mig frem til noget


  • #12   16. nov 2013 platiner og tjek eventuelt at kondensator dur hundrede procent. jeg ved ikke om man kan stille ankerplade på sådan en fs1'er. jeg har mest kendskab til puch så det kunne være du kunne prøve at finde en der ved mere end jeg gør smiley

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #13   17. nov 2013 Havde 16mm plade i, nu har jeg sat 10mm i og nu virker det. Men hvordan kan det være den ikke vil starte med 16mm plade?


  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #15   17. nov 2013 Okay tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Yamaha fs1 problemer

Annonce