835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

gilera runner sp 2005/2007 totakter med skivebrems bag krumtaphus gilera runner sp 2005/2007 totakter med skivebrems bag krumtaphus

hej. jeg står med en gilera runner sp totakter luftkølet som er reg første gang i 2007. jeg mangler et nyt krumtaphus i højre side til den. det har ikke kunne lykkes at finde nogen til den. er der nogen som ved hvor man kan få fat i et. jeg kan ikke finde en komplet blok med skivebrems bagpå. kun til vandkølet modeller. og det skal det ikke være. står på vippen til at købe denne fra kgi http://www.kgi.dk/catalog-3238.php men ved ikke om den passer til den motor som jeg har. kan man kun købe en blok komplet da jeg kun skal bruge krumtaphuset er jeg også villig til det scooteren er rød sort og sølv hvis det kan have betydning. hjælp modtages med kyshånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gilera runner sp 2005/2007 totakter med skivebrems bag krumtaphus
  • #1   19. nov 2013 Er det ikke den samme som stalker motoren.

• #2   19. nov 2013 aner det ikke. ved ikke helt hvad jeg skal gå efter

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.116
    #3   19. nov 2013 Højre side, er det den lille halvdel af blokken du mangler ?

Du kan altid prøve at sende en email til speedline.dk, om ikke andet kan de sikkert skaffe dig en ny luftkølet blok med skivebremse, men den kommer nok ikke billigt, endnu bedre så kan du prøve i marked herinde, jeg er sikker på du kan finde en "tom" blok til en 4-500 kr i god stand.

• #4   19. nov 2013 ja det er den lille halvdel i tændningssiden. er heller ikke lykkes at finde en brugt. har snakket med speedline. noget med et hul i den lille blokdel som skal lukkes på en eller anden måde.da venstre blok kører med benzinindsprøjtning. 2300kr koster den.. er jo næsten hvad en hel blok koster. men er mere interesseret i hvad blok jeg skulle kigge efter. for kan ikke finde nogen til den scooter som jeg har.. er helt lost

• Reject ™

#6   19. nov 2013 Tor O, Hullet i den lille blokhalvdel skal ikke tænke på, det er i alle nyere Hiper2 blokke, både luft og vandkølet, på de luftkølede er det blot ikke i brug, problemet er mere med en komplet vandkølet blok da man skal have vandpumpen monteret før oliepumpen kan benyttes.

Der har været snak om det er en dårlig ide at mixe og matche blok halvdele, men der er også flere der er sluppet godt afsted med det.

Den lille blokhalvdel som du mangler er ens på Hiper2 maskinerne, så det giver lidt mere at lede efter, Runner, Stalker, NRG, Zip, Typhoon osv.

Her er eks en. http://www.scootergalleri.dk/marked/Reservedele/1217610-hiper-2-blokke-saelges

• #7   19. nov 2013 så kan jeg godt bruge den højre blokhalvdel som de har hos kig til den blok som jeg kører rundt med nu på billed 2 kgi http://www.kgi.dk/catalog-3238.php

• Reject ™

#8   19. nov 2013 Jeg har tilføjet et link hvis du kigger op til en tom blok, den er med garanti billigere end at købe en komplet motor fra KGI og nappe den lille halvdel derfra.

• #9   19. nov 2013 super.kan du se om den er vandkølet eller luftkølet. eller det er måske lige meget da jeg kun skal bruge den lille blokdel

• Reject ™

#10   19. nov 2013 Fuldstændigt ligemeget sålænge du kun skal bruge den lille halvdel.

Her er en AC DD blok, dvs luftkølet med skivebremse så vidt jeg kan se, det kunne måske også være en mulighed, så slipper du da for at skulle rode med krumtap.

http://www.scootergalleri.dk/marked/Reservedele/1182089-hiper-dele (Den med det røde bagfælg)

• #11   19. nov 2013 Hvad hedder dit stel numer i starten? ZAPC##### hvis du finder de 5 tal efter ZAPC kan jeg slå det korrekte motorhus op, vi har gode kontakter til Piaggio dele, så har tit mulighed for at tilbyde fornuftige priser på dele til Piaggio mv. Du kan evt. sende mig en mail på jan@scootershop.dk så vender jeg retur med pris og hvordan de kan leverer om det er hele sæt eller løsdele...

• #12   19. nov 2013 knoldteam. har kigget lidt ude for danmark. mn farer vildt i alle modellerne. den skulle jo gerne være luftkølet og en 30 blok. kender du en side hvor man kan købe en komplet

• #14   19. nov 2013 reject tm 1000 tak for hjælpen. ville kigge lidt nærmere på de link du har smidt op

• #15   19. nov 2013 knoldteam... vil smutte forbi siden og se om der skulle være noget som kunne friste. smider lige billeder ind af scooteren når jeg får den samlet engang

• #16   19. nov 2013 jan s jeg smider lige en mail til dig. har stelnummer

• Reject ™

#17   19. nov 2013 Tor O, Kiggede du på mit sidste link med den blok ? Eller du vil måske helst have en helt ny motor ?

• #19   19. nov 2013 reject. en ny motor ville da ikke være af vejen. men findes der en komplet 30 luftkølet. for har heller ikke haft held med at finde sådan en. ja har kigget på det sidste billed også. så overvejer lige om det skal være den ene eller det andet... men er åben for alle forslag

• #20   19. nov 2013 knoldteam tak skal du have

• #21   19. nov 2013 jan s har sendt en mail til dig. men glemte at skrive i emnefelt

• #22   19. nov 2013 Hej Tor, har lige set din mail, tjekker op på det i morgen og vender tilbage med muligheder samt priser smiley

• #23   19. nov 2013 super. tak skal du have

• #24   20. nov 2013 OBS
    Husk at du skal få blokken planslebet når du skifter den ene del.
    De er planet fra fabrikken, på HVER enkel blok så delene passer sammen.
    Det er den samme blok som på de gamle runnere (Hiper - 2 vandkølet med skive)
    Køb en komplet blok istedet.

• #25   20. nov 2013 Så ikke den skulle være luftkølet, men forskellen er ikke stor, kun hullet til vandpumpen der ikke er fræst ud smiley

• #26   20. nov 2013 @Æbeløe, jeg har tidligere skiftet blokhalvdele rundt, uden problemer med pakfladerne. Det holder 100% tæt.
    Så længe der ikke er ridser eller diverse skader, så skulle det da ikke vanke problemer.

På den nye altså efter 2003 er vandpumpehullet til l røret fræst ud, også på luftkølede modeller, dog kun i den højre blok del.

• #27   20. nov 2013 der arbejdes på at få fremskaffet et krumtaphus... eller en komplet blok. ved forhåblig lidt mere i morgen. men skulle der være nogen som ved hvor man kan få en komplet luftkølet motor eller blok. eller hvis der skulle findes link til det. er jeg åben for forslag.

• #28   20. nov 2013 har skrevet på nogen af de brugte blokke som jeg har fået hjælp til. men har ikke fået respons på den endnu

• #29   21. nov 2013 Muligt, derfor skal han stadig være opmærksom på det smiley
    Jeg har været ude for at stå med to blokdele, hvor der var 1mm forskel på højden til pakfladen smiley Den ville ihvertfald ikke have været tæt smiley

Kommentér på:
gilera runner sp 2005/2007 totakter med skivebrems bag krumtaphus

Annonce