{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

daniel H
daniel H
Tilmeldt:
30. sep 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Problem med optræk {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en sf3, den har et problem med at når den bliver varm har den et mega dårligt optræk, det er så dårligt at man kan gå siden af den.
har skriftet variator.
den har også go på.
har check om studsen ikke er gået i stykker, kobling, pladerne. har skiftet ruller.
den har kun en begrænser tilbage og den sidder ved variatoren.
HJÆLP!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med optræk
  • #1   8. jan 2014 Har du dyset den om efter at du har fjernet begrænsninger og skiftet udstødning, og er du sikker på at autochokeren slår fra ?

  • daniel H
    daniel H Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   8. jan 2014 Har ikke skiftet dysen, og heller ikke med chokeren.
    Glemte også lige at skive at jeg har skiftet spring fjederen


  • #3   8. jan 2014 Det første jeg ville gøre var at fjerne trykfjederen, som du har skiftet, og sætte den standarte i, der er ingen grund til at skifte den når du har standart cylinder på.
    Hvis det ikke virker, så tjek dysen. Til sidst hvis intet virker, så kan du tjekke chokeren.


  • daniel H
    daniel H Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #4   8. jan 2014 okay, hvor stor skal dysen så cirka være?

  • #5   9. jan 2014 Så du har ikke skiftet dysen efter at du har skiftet udstødningen?
    Og du har ikke fjernet begrænsningen i vario?

    Så nu tager din motor voldsomt mange omdrejninger ved topfart, med en dyse der er for lille..!!

    Fjern begrænsningen i vario, dys den op og hiv cylinderen af og skift dine stempelringe, de er helt sikkert brændt af.


  • daniel H
    daniel H Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #6   9. jan 2014 Der er kun begrænser i vario, og har ikke skiftet dysen for ved ikke helt hvor stor den skal være :).
    Vil lige se på stempel ringene


  • #7   9. jan 2014 Skide ligegyldigt om du ikke ved hvor stor den skal være.
    Du ændre aldrig på en motor uden at ændre på dysen.

    Er du i tvivl, så skifter du bare til en dyse der er 20 større.
    Hvis den så 4takter ( hakker voldsomt ), så skifter du til en mindre dyse, indtil den ikke hakker mere.

    Aldrig aldrig kør med en dyse der er for lille.
    Du smadre cylinder og stempel, da forbrændingstemperaturen bliver alt for høj.

    Og se så at få fjernet den begrænsning i vario.

    Man tuner heller aldrig nogensinde en scooter, uden at fjerne begrænsningen i vario først.
    Kun i meget særlige tilfælde, hvor en motor er så begrænset i udstødningen så den ikke kan komme op i de skadelige omdrejninger.


  • daniel H
    daniel H Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #8   9. jan 2014 Min er en 2 takter

Kommentér på:
Problem med optræk

Annonce